Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدی ظهر دوشنبه در نشست خبری کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) اظهار داشت: این کنگره صبح ۱۱ دی ماه سال جاری با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان برگزار می‌شود و شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان، مداحان و شعرای ۲۰ کشور از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان و عراق و ۱۴ استان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه به نیت ۱۴ معصوم از مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان کشور دعوت شده است، افزود: مهمانان ما از آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس خواهند بود.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان برگزاری این کنگره بین‌المللی را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و ابراز داشت: این کنگره عظیم برای نخستین بار در جهان اسلام برگزار می‌شود و هدف از دعوت نمایندگان این کشورها که برخی از آنها اسلامی نیستند ایجاد اتحاد و وحدت است؛ دیدن اتحاد عزاداران اباعبدالله در ایران بسیار زیباست و پیام این هیئت‌ها، پیرغلامان و جوانان که خادمان امام حسین (ع) هستند اتحاد فرهنگی، اجتماعی و آسیایی و اقتصادی خواهد بود و با همه کشورهای جهان دست برادری خواهیم داد زیرا امام حسین (ع) مرز ندارد.

محمدی با بیان اینکه هدف این کنگره تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را در خدمت اهل بیت بودند، گفت: هدف اصلی بولد کردن شخصیتی به نام پیرغلام امام حسین (ع) است؛ گاهی شاهد هستیم یک شخصیت عروسکی برای بچه‌های نسل چهارم انقلاب بولد شده است اما هدف ما از این کنگره این است که جوانان ما با کلمه سنگین پیرغلام آشنا شوند.

او خاطرنشان کرد: پس از ۶ ماه تلاش و برگزاری نشست‌هایی با کارشناسان خبره مذهبی و فرهنگی در تهران، قم، مشهد و شهرستان لنجان به این نتیجه رسیدیم که این کار صد در صد مردمی در راستای ترویج فرهنگ انتظار و برنامه‌های مذهبی انجام شود.‌

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حاشیه این کنگره آزادی تعدادی از زندانیان، تأمین جهیزیه و توزیع کمک‌های معیشتی بین افراد بی بضاعت را داشته باشیم، گفت: مراسم شال‌گذاری خادمان در این کنگره توسط خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان برگزار می‌شود و نزدیک به ۷۰ موکب در شهرستان و استان برپا خواهد شد و تلاش می‌کنیم این رویداد بزرگ از طریق شبکه‌های افق، شما، قرآن و اصفهان پوشش داده شود.

محمدی همچنین به عقد تفاهمنامه و اخوت بین هیئت منتظران این شهرستان با نمایندگان ۲۰ کشور اشاره کرد و گفت: خروجی این کنگره با امضای این تفاهم‌نامه با کشورها، اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری است.

او با بیان اینکه هزینه برگزاری این کنگره‌ها از محل کمک‌های مردمی و خیران است، گفت: تلاش کردیم که نمایندگان از کشور یمن و سوریه نیز حضور یابد اما برغم اینکه از بسیجیان و مسئولان سیاسی یمن هم اکنون در تهران حضور دارند و با آنها د ارتباط هستیم این امر به دلیل قوانین خاص برگزاری کنگره تاکنون امکان پذیر نشده است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان درباره برگزاری این کنگره در همه‌گیری کرونا نیز ابراز داشت: همه مهمانان ما از ۲ ماه پیش در ایران مستقر هستند و آموزش می‌بینند که در کشورهای خود تبلیغ اسلام کنند، سمینارها و کنگره‌هایی در مشهد و قم دارند و ما از سال‌ها قبل پیگیر بودیم که کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان با حضور آنان برگزار شود.

محمدی خاطرنشان کرد: میزبانی پیرغلامان قانون خاصی دارد و شهرستان یا استانی که میزبان است به احترام مهمان از پیرغلام شهر میزبان تجلیل نمی‌شود.

او در پایان با اشاره به اینکه هیئت منتظران شهرستان لنجان تاکنون چندین برنامه بین المللی برگزار کرده است، گفت: یادواره شهدای جبهه مقاومت با حضور ۶ کشور، کنگره عظیم به مناسبت ۲۰ سالگی هیئت منتظران با حضور ۶ کشور که در سال‌های قبل برگزار شد، از جمله این برنامه‌هاست.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: این هیئت سال گذشته برای نخستین بار در کشور ۱۲ هزار بسته معیشتی را بین خانواده‌های بی بضاعت توزیع کردند که حمایت رسانه‌ها از این رویداد به جوانان خادم حضرت زهرا روحیه داد و رسانه‌ها زبان گویای زحمات مجموعه‌های فرهنگی هستند.

کد خبر 5385285

منبع: مهر

کلیدواژه: اجلاس پیرغلامان حسینی اصفهان اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا 9 دی زلزله برف روبی آتش سوزی کنگره بین المللی برگزار می شود امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر یکشنبه تجمع دانشجویی تا مسجدالاقصی با حضور دانشجویان قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این تجمع که جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مسؤولان این دانشگاه حضور داشتند از خیزش دانشجویان ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا حمایت شد.

در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیر سر آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

گفتنی است روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قزوین تجمع اعتراضی را در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار کرده بودند.

کد خبر 6091175

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود