Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  نخستین قطار کریدور ریلی اسلام‌آباد - تهران- استانبول، امروز از مرز میرجاوه وارد کشورمان شد و پس از انجام عملیات ترانشیپمنت از مرز رازی به مقصد استانبول اعزام می‌شود.

با توجه به ظرفیت های موجود و پتانسیل قابل توجه بار جهت حمل از پاکستان به سمت ترکیه و اروپا و بالعکس، راه آهن‌های سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، تلاش ویژه‌ای برای راه اندازی قطارهای برنامه‌ای، منظم و دو سر بار در مسیر این کریدور به کار بستند که کوتاه‌ترین مسیر مواصلاتی میان پاکستان و جنوب آسیا به سمت ترکیه و اروپا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ قطار اکو به عنوان یکی از موثرترین شقوق حمل بار، می‌تواند در گسترش صادرات و مبادلات تجاری میان کشورهای عضو این کریدور، نقشی پر رنگ ایفا کند.

بنابر گزارش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طول این کریدور ریلی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر آن در خاک پاکستان، ۲هزار و ۶۰۳ کیلومتر در خاک ایران و یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر آن در خاک ترکیه قرار دارد. زمان سیر قطار در این مسیر ریلی، کمتر از نصف زمان جابجایی حمل کالا در مسیر دریایی برآورد شده است.

لازم به ذکر است با بهره برداری از این کریدور، اتصال منطقه‌ای ایجاد شده و باعث رونق گرفتن فعالیت‌های اقتصادی در منطقه خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح اقدام ملی مسکن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح اقدام ملی مسکن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح اقدام ملی مسکن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول

تیم فوتبال آدانا دمیراسپور با حضور میلاد محمدی بازی خارج از خانه در سوپرلیگ ترکیه را با پیروزی به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته سی‌وپنجم سوپرلیگ فوتبال ترکیه عصر امروز (جمعه) تیم آدانا دمیراسپور که میلاد محمدی را در ترکیب اصلی‌اش داشت، پیروزی یک بر صفر را در خانه استانبول اسپور به دست آورد.

محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه

گل 3 امتیازی آدانا دمیراسپور را یوسف باراسی در دقیقه 10 به ثمر رساند.

تیم آدانا دمیراسپور با کسب این پیروزی خارج از خانه 44 امتیازی شد و در رده یازدهم جدول 20 تیمی سوپرلیگ ترکیه باقی ماند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد