Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) با اشاره به تاثیر گذاری سردار سلیمانی در دوره جنگ داخلی افغانستان گفت : سردار سلیمانی در کنار جهاد اسلامی و احمدشاه مسعود حضور داشت، موفقیت جبهه مقاومت مرهون زحمات و تلاش های سردار سلیمانی بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعیسی حسینی مزاری در نشستی با موضوع «نقش بی بدیل سردار شهید سلیمانی در عرصه تحولات افغانستان» در آستانه دومین سالگرد شهادت وی، اظهار کرد: دوره سیطره پنج ساله طالبان بر افغانستان مورد تایید شهید سلیمانی نبود و او در کنار مقاومت حضور جدی داشت اما رویکرد طالبان در این سال ها عوض شد که این تغییر رویکرد در اثر ارتباطات شخصیت های طالبان با ایران بود و این ارتباطات بر تغییر رفتار طالبان تاثیر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به طالبان تغییر کرده و به جای تقابل به سوی تعامل رفته است. تلاش ایران برای تغییر رویکرد طالبان از مدت ها ادامه داشته است. نمی توان به صورت قطعی گفت که اگر شهید سلیمانی زنده بود این اتفاقات در افغانستان رخ نمی داد.

حسینی مزاری همچنین با اشاره به تاثیرگذاری سردار سلیمانی در دوره جنگ داخلی افغانستان، ادامه داد: سردار سلیمانی در کنار جهاد اسلامی و احمدشاه مسعود حضور داشت و به دولت مجاهدین کمک می کرد. در آن مقطع مطمئن هستم عقب نشینی احمدشاه مسعود بدون هماهنگی با این شهید نبود. سردار سلیمانی در کنار مقاومت در پنجشیر حضور داشت و از مقاومت حمایت کرد. اگر حضور و کمک های سردار سلیمانی نبود، قطعا مقاومت پیروز نمی شد. موفقیت جبهه مقاومت مرهون زحمات و تلاش های سردار سلیمانی بود. شهید برای خدمت رسانی به مردم افغانستان، حتی به دولت کرزی کمک کرد. او تا زمان شهادت خود نقش مهمی در افغانستان داشت.

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان همچنین درباره رویکرد فعلی سپاه قدس نسبت به افغانستان بیان کرد: رویکرد سپاه قدس بسیار هوشمندانه و به نفع مردم افغانستان است. سیاست های سپاه قدس موجب شد که طالبان رویکردی منعطف نسبت به شیعیان داشته باشد. به هر حال خط قرمز ایران، شیعیان افغانستان است و برخورد طالبان هم نسبت به شیعیان منعطف بود. سپاه قدس تایید دارد حکومت همه شمول در افغانستان شکل گیرد.

وی در ادامه درباره رویکرد دولت غنی نسبت به شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: رویکرد دولت غنی وابسته به غرب بود و او علاقه‌مندی آمریکا را دنبال می کرد و در افغانستان مشکلات جدی ایجاد کرد. برای برگزاری مراسم سردار سلیمانی ما تحت فشار بودیم و مجبور شدیم برنامه ها را جابجا کنیم و نیروهای امنیت ملی اجازه برگزاری مراسم را نمی دادند. در این زمینه رویکرد دولت افغانستان بسیار نامناسب بود اما امسال فضای داخلی افغانستان آماده است و جریان های مختلف افغانستان برای برگزاری مراسم آماده شده اند.

رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان درباره تاثیر سردار سلیمانی بر جوانان افغانستانی نیز گفت: سردار سلیمانی به تمام معنا یک شخصیت مسلمان بود که سعی داشت با به کار بردن شاخص های دینی، فرهنگ انقلاب اسلامی را ترویج کند. کمتر فرمانده نظامی شخصیت سردار سلیمانی را داشت. او یک شخصیت خدایی بود که در همه عرصه ها تاثیرگذار بود. جوانان متاثر از شخصیت او بودند. جوانان یمن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان از راه دور از سردار سلیمانی شناخت دارند و راه این شهید را دنبال می کنند. شهید سلیمانی یاور مستضعفین و استکبارستیز بود.

حسینی مزاری در پایان درباره تحولات آینده افغانستان گفت: آینده افغانستان بستگی به مردم، شخصیت ها و نخبگان این کشور دارد. زیرساخت کشور مشکل جدی دارد. هرچند شرایط امنیتی افغانستان بهتر از قبل شده است اما چالش های اقتصادی وجود دارد. طالبان واقعیت موجود کشور است و نباید با آنها تقابل کرد اما مطالبات خود برای ایجاد دولت همه شمول را هم باید مطرح کنیم. الان شرایط جایگزینی در افغانستان نداریم. من مخالف مقاومت هستم. مخالفان اسلحه خود را زمین بگذارند و به کابل بروند و با طالبان وارد گفت وگو شوند. آمریکا دنبال انتقال داعش به افغانستان است و شرایط افغانستان سخت است. طالبان باید از تجربیات فرهنگی، سیاسی و مبارزاتی جبهه مقاومت استفاده کند تا مشکلات افغانستان حل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی حسینی مزاری سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهید سلیمانی حسینی مزاری جبهه مقاومت سپاه قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر

پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد. رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

     

دیگر خبرها

  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است