Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها گوشی‌های هوشمند تقریبا از همان سرعتی برخوردارند که ما از آن‌ها انتظار داریم. این امر با ابعاد مختلفی ازجمله عمر باتری ارتباط دارد. علی‌رغم اینکه همه تولیدکنندگان تراشه‌ها و فروشندگان نرم‌افزار سعی می‌کنند محصولات خود را برای افزایش عمر باتری‌ها بهینه کنند، حقیقت ساده این است که ما روزبه‌روز بیشتر از قبل از تلفن همراه خود استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه شارژ کردن بهبود پیدا کرده است و راحت‌تر و سریع‌تر شده است اما عمر خود باتری‌های تلفن همراه چندان نیست. به همین دلیل ما در این مقاله به چند ترفند ساده می‌پردازیم که برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه مفید است. بنابراین، اگر می‌خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

یکی از مولفه‌هایی که در مصرف زیاد باتری تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد، روشنایی صفحه‌نمایش است. به همین دلیل، مهم است که به‌صورت دستی و نسبتا وسواس‌گونه، روشنایی صفحه‌نمایش تلفن همراه را تنظیم کنید. سعی کنید روشنایی صفحه‌نمایش را در پایین‌ترین حالت قرار دهید و به تنظیم خودکار صفحه‌نمایش اکتفا نکنید.

گوشی‌هایی مثل گوشی هواوی این امکان را به شما می‌دهند که صفحه‌نمایش موبایل خود را در حالت‌های مختلف تنظیم کنید شما می‌توانید می‌توانید آخرین مدل موبایل هواوی را از نمایندگی فروش گوشی Huawei خریداری کنید اما بهتر است قبل از خرید جدیدترین هواوی گوشی، بررسی تخصصی گوشی های هواوی همراه با قیمت مدل ها را مطالعه کنید. قیمت امروز گوشی های هواوی در اینترنت نیز در دسترس است.

۲. بررسی کنید که چه چیزی از باتری گوشی استفاده می‌کند

با هر چرخه شارژ، باتری تلفن همراه کمی تحلیل می‌رود. چرخه شارژ شامل تخلیه کامل باتری و شارژ آن است. تولیدکنندگان باتری مطرح می‌کنند که پس از حدود ۴۰۰ چرخه شارژ، ظرفیت باتری گوشی تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط، باتری می‌تواند ۸۰ درصد از انرژی‌ای را که ذخیره می‌کرده است ذخیره کند. این مسئله موجب می‌شود که عمر باتری تلفن همراه به‌تدریج کاهش پیدا کند.

اگر می‌خواهید عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهید لازم است بدانید اساسا هرچه باتری تلفن همراه کمتر تخلیه شود و کمتر نیاز به شارژ داشته باشد، بیشتر دوام می‌آورد. به همین دلیل، سعی کنید با استفاده از برخی راه‌ها مصرف انرژی باتری را کاهش دهید. برخی از این راه‌ها شامل استفاده کمتر از گوشی و کاهش روشنایی صفحه‌نمایش تلفن همراه است.

۳. حالت ذخیره باتری را روشن کنید

فکر کنید در شرایطی گرفتار شده‌اید که نیاز دارید باتری تلفن همراهتان بیشتر از معمول دوام بیاورد. در این شرایط، کافی است تلفن همراه خود را در حالت ذخیره باتری قرار دهید. این حالت موجب می‌شود که عملکردهایی که می‌توانند موجب کاهش شارژ باتری شوند کاهش پیدا کند. برای روشن کردن این حالت لازم است وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و حالت ذخیره باتری را پیدا کنید.

۴. از گرما و سرمای شدید اجتناب کنید

اگر تلفن همراه بسیار سرد یا بسیار گرم شود می‌تواند موجب فرسودگی باتری شود و طول عمر آن را کاهش دهد. بنابراین، اگر هوای بیرون به‌شدت سرد است یا بسیار گرم و آفتابی است، گوشی خود را در داخل ماشین قرار ندهید. در غیر این صورت عمر باتری کاهش پیدا می‌کند.

۵. از شارژ سریع اجتناب کنید

شارژ سریع به باتری گوشی فشار وارد می‌کند. بنابراین، اگر به شارژ سریع گوشی نیاز ندارید از استفاده از این امکان اجتناب کنید. درواقع، هرچه باتری گوشی آهسته‌تر شارژ شود بهتر است. به همین دلیل، اگر مشکلی با شارژ آهسته‌ای که یک شب طول می‌کشد ندارید از این نوع شارژ استفاده کنید. شارژ کردن تلفن همراه با کامپیوتر یا استفاده از برخی دوشاخه‌های هوشمند می‌تواند جریان ورودی انرژی به گوشی همراه را محدود کند و درنتیجه، سرعت شارژ گوشی را کاهش دهد.

۶. از خالی کردن باتری گوشی تا ۰ درصد یا شارژ آن تا ۱۰۰ درصد پرهیز کنید

برای باتری‌های قدیمی بهتر این بود که گوشی خود را تا صفر درصد می‌رساندید و سپس آن را تا صد درصد شارژ می‌کردید اما باتری‌های جدید به شکل متفاوتی کار می‌کنند. اگر باتری به صفر درصد یا ۱۰۰ درصد برسد تحت‌فشار قرار می‌گیرد و این مسئله موجب کاهش طول عمر باتری می‌شود. بنابراین، بهتر است شارژ تلفن همراه خود را بالاتر از ۲۰ درصد و کمتر از ۹۰ درصد نگه دارید.

از سوی دیگر، لازم است بدانید گوشی شیائومی یکی از جدیدترین گوشی‌های موجود در بازار است که باتری بسیار خوب و با عمر طولانی بالا دارد. شما می‌توانید لیست قیمت بهترین مدل‌های این گوشی را از نمایندگی در تهران یا هر شهر دیگری دریافت کنید. بروز ترین قیمت، عکس و لیست قیمت انواع گوشی‌ های خوب شیائومی را بررسی کنید و سپس برای خرید موبایل با توجه به قیمت روز آن اقدام کنید.

۷. زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش (قفل خودکار) را کاهش دهید

وقتی از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنید پس از مدتی و معمولا پس از یک یا دو دقیقه، صفحه‌نمایش خاموش می‌شود. شما می‌توانید با کاهش زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. بهتر است زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش را بر روی یک دقیقه و نیم تا دو دقیقه تنظیم کنید تا شارژ باتری دیرتر تخلیه شود و درنتیجه عمر آن افزایش پیدا کند.

۸. تم تیره را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید

در صفحه‌نمایش‌های OLED، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌ها مسدود نمی‌شوند. در عوض، اصلا چیزی نمایش داده نمی‌شود. این امر موجب می‌شود که تضاد میان مشکی و رنگ بسیار زیبا و واضح شود. همچنین، به این معنی است که وقتی تم مشکی را انتخاب می‌کنید مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، اگر صفحه‌نمایش تلفن همراه شما OLED یا AMOLED است می‌توانید با انتخاب تم تیره، مصرف باتری را کاهش دهید و درنتیجه طول عمر آن را افزایش دهید. اگر علاقه مند هستید که بدانید چطور تم سیاه و تیره به عمر باتری گوشی موبایل کمک می کند، این مقاله را مطالعه کنید.

۹. در تصویر پس‌زمینه و ابزارک‌ها تجدیدنظر کنید

از استفاده از تصاویر پس‌زمینه متحرک اجتناب کنید زیرا برای متحرک بودن این تصاویر به مصرف انرژی بیشتری نیاز است. از سوی دیگر، اگرچه ابزارک‌ها بسیار وسوسه‌انگیز و راحت هستند اما آن‌ها اساسا برنامه‌ای فعال هستند که موجب فعال ماندن تلفن همراه می‌شوند. درنتیجه، می‌توانند موجب کاهش بیشتر شارژ باتری و درنتیجه کاهش عمر تلفن همراه شوند.

درنهایت، باتری یکی از قطعات تلفن همراه است که می‌تواند خیلی زود خراب شود و نیاز به تعویض پیدا کند. بااین‌حال، با استفاده از برخی راهکارها می‌توانید عمر تلفن همراه خود را افزایش دهید و به‌این‌ترتیب، تعویض باتری را تا جای ممکن به تعویق بیندازید. بنابراین، راهکارهایی که در این مقاله مطرح شد را انجام دهید تا از سلامت باتری تلفن همراه خود مراقبت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5385509

منبع: مهر

کلیدواژه: موبایل کسب و کار تعمیرات موبایل کسب و کار ساعت هوشمند خرید آنلاین تصفیه آب هتل داری بانک قرض الحسنه رسالت قرعه کشی خودرو صنعت چاپ بیمه شخص ثالث وام ازدواج مشهد موسیقی پاپ فناوری اطلاعات واحد تولیدی روشنایی صفحه نمایش تلفن همراه خود باتری تلفن همراه همین دلیل اجتناب کنید باتری گوشی شارژ باتری کاهش پیدا عمر باتری باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد