Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شارژ سریع در چند سال اخیر به یکی از حوزه‌های نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، روز به روز سرعت شارژ را بالاتر و بالاتر می‌برند به طوری که اکنون به نقطه‌ای رسیده ایم که می‌توان یک گوشی پرچمدار را با باتری بزرگ، تنها در نیم ساعت شارژ کرد. البته نباید تصور کرد که قابلیت شارژ سریع تنها مختص گوشی‌های پرچمدار است چراکه بسیاری از سازندگان این قابلیت را به گوشی‌های میان رده و اقتصادی هم منتقل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال امروزه چنین قابلتی برای کاربران این دستگاه‌ها به یک فاکتور مهم در خرید تبدیل شده و به همین دلیل قصد داریم در اینجا بهترین گوشی‌های هوشمند بر اساس قابلیت شارژ سریع را معرفی کنیم.

به گزارش فرارو، با رشد روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند، نیاز به یک دستگاه با باتری بزرگ بیش از پیش احساس می‌شود. اما در این میان به همان اندازه که اندازه باتری مهم است، باید پذیرفت که سرعت شارژ ان نیز اهمیت دارد. در حال حاضر، سازندگان گوشی‌های هوشمند از از استاندارد‌های شارژ سریع مختلفی مانند Dart، SuperVOOC، FlashCharge، Qualcomm Quick Charge ۳.۰ و شارژ سریع تطبیقی پیروی می‌کنند تا این نیاز ما را برطرف کنند، اما اگر بخواهیم سیستم شارژ سریع را ملاک خود قرار دهیم، کدام گوشی‌ها بهترین گزینه برای ما خواهند بود. در ادامه شما را با بهترین گوشی‌های هوشمند به لحاظ قابلیت شارژ سریع تا دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، آشنا خواهیم کرد.

۱. گوشی هوشمند ویوو iQOO 7 با شارژ سریع ۱۲۰ وات

گوشی هوشمند Vivo iQOO 7 در این فهرست عنوان بهترین گوشی را تا دسامبر سال ۲۰۲۱ در اختیار دارد. این گوشی دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که با سیستم شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌شود. این سیستم شارژ سریع می‌تواند باتری کاملاً خالی دستگاه را در عرض ۱۸ دقیقه تا ۱۰۰ درصد پر کند. این گوشی همچنین به یک صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی AMOLED مجهز است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز را عرضه می‌کند. ویوو iQOO 7 علاوه بر این، از پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۸۸ و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ بهره می‌برد. دوربین‌های این گوشی نیز شامل لنز ۱۶ مگاپیکسلی در جلو و دوربین‌های سه گانه ۴۸+۱۳+۱۳ مگاپیکسلی در عقب است.

۲. گوشی شیائومی 11T Pro با شارژ سریع ۱۲۰ وات

دومین گوشی در این فهرست، با اختلاف اندک، گوشی هوشمند Xiaomi 11T Pro است. این گوشی دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که آن هم از سیستم شارژ سریع ۱۲۰ پشتیبانی می‌کند. این سیستم شارژ سریع می‌تواند باتری کاملاً خالی دستگاه را در عرض ۲۵ دقیقه تا ۱۰۰ درصد پر کند. شیائومی ۱۱ تی پرو دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را عرضه می‌کند. این دستگاه تراشه Snapdragon ۸۸۸، ۵G را در خود جای داده که با پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ همراه شده است. این دستگاه نیز از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در پشت نیز سه دوربین دارد، اما آرایه‌های دوربین عقب از یک سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه دو لنز ۸ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

۳. گوشی Mi 10 Ultra با شارژ سریع ۱۲۰ وات

گوشی Mi 10 Ultra شیائومی نیز اختلاف چندانی از این لحاظ با Xiaomi 11T Pro ندارد. این گوشی هوشمند باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی ارتقا یافته با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. این سیستم شارژ سریع نیز در حدود ۲۵ دقیقه می‌تواند باتری کاملاً خالی دستگاه را پر کند، اما لازم به ذکر است که ظرفیت باتری کمتری نسبت به Xiaomi 11T Pro دارد. همچنین باید اشاره کرد که Mi 10 Ultra از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED بهره می‌برد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این تلفن همراه به تراشه Snapdragon ۸۶۵ و پردازنده گرافیکی همانند دو گوشی قبلی مجهز شده است. گوشی Mi 10 Ultra در جلو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی دارد و در عقب نیز از چهار دوربین ۴۸+۴۸+۲۰+۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است.

۴. گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra با شارژ سریع ۶۷ وات

گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11 Ultra دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. این سیستم شارژ می‌تواند باتری خالی دستگاه در حدود ۳۶ دقیقه کاملاً پر کند. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی AMOLED است که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این دستگاه نیز تراشه قدرتمند Snapdragon ۸۸۸ کوالکام را در خود جای داده که با پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ همراه شده است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین‌های عقب سه گانه ۵۰+۴۸+۴۸ مگاپیکسلی، از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.

۵. گوشی Poco F3 GT با شارژ سریع ۶۷ وات

این دستگاه از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۶۵ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که با سیستم شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌شود. این سیستم می‌تواند در عرض ۴۲ دقیقه، باتری خالی دستگاه را به طور کامل پر کند. پوکو F3 GT شیائومی دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED است که نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را عرضه می‌کند. این دستگاه تراشه Dimensity 1200 5G در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی است و در قسمت عقب نیز سیستم دوربین سه گانه ۶۴+۸+۵ مگاپیکسلی دارد.

۶. گوشی OnePlus 9 Pro با شارژ سریع ۶۵ وات

گوشی هوشمند وان پلاس ۹ پرو به یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که توسط سیستم شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌شود. این سیستم شارژ می‌تواند با سرعت قابل توجه حدود ۳۰ دقیقه باتری کاملاً خالی دستگاه را به طور کامل شارژ کند. این گوشی یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED دارد که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. وان پلاس ۹ پرو نیز تراشه قدرتمند Snapdragon ۸۸۸ را در خود جای داده که از ۵ نانومتری بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین‌های چهارگانه ۵۰+۴۸+۸+۲ مگاپیکسلی در عقب اشاره کرد.

۷. گوشی Oppo Find X2 Pro با شارژ سریع ۶۵ وات

گوشی هوشمند فایند X2 پرو اوپو به یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۲۶۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که با سیستم شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌شود. این سیستم شارژ قادر است باتری دستگاه را در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه کاملاً پر کند. این گوشی به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED مجهز است که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل و رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. تراشه Snapdragon ۸۶۵ از این دستگاه پشتیبانی می‌کند که با پردازنده گرافیکی Adreno ۶۵۰ همراه شده است. این گوشی به دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین‌های سه گانه ۴۸+۴۸+۱۳ مگاپیکسل در عقب مجهز شده است.

۸. گوشی Oppo Reno Ace با شارژ سریع ۶۵ وات

گوشی هوشمند Reno Ace اوپو از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که سیستم شارژ سریع ۶۵ واتی از آن پشتیبانی می‌کند. این سیستم شارژ می‌تواند باتری دستگاه را در مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه کاملاً پر کند. این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED برخوردار است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ۹۰ هرتز را عرضه می‌کند. این دستگاه همچنین به چیپست Snapdragon ۸۵۵ و پردازنده گرفیکی Adreno ۶۴۰ مجهز شده است. علاوه بر این، Reno Ace اوپو، از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در قسمت جلو و چهار دوربین ۴۸+۱۳+۸+۲ مگاپیکسلی در عقب، بهره می‌برد.

۹. گوشی Realme X50 Pro با شارژ سریع ۶۵ وات

ریلمی X۵۰ پرو، یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت را در خود جای داده که با سیستم شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌شود. این سیستم شارژ سریع قادر است در مدت زمان حود ۴۰ دقیقه، باتری خالی دستگاه را کاملاً پر کند. ریلمی X۵۰ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۴۴ اینچی Super AMOLED استفاده می‌کند که قادر است رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ۹۰ هرتز را ارائه دهد. چیپست Snapdragon ۸۶۵ و پردازنده گرافیکی Adreno ۶۵۰، در این دستگاه قرار گرفته است و دو دوربین سلفی ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در قسمت عقب نیز این گوشی از سیستم دوربین چهارگانه ۶۴+۱۲+۸+۲ بهره می‌برد.

منبع: PhoneArena

نوشته: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: شارژ سریع گوشی پردازنده گرافیکی Adreno سیستم شارژ سریع خود جای داده سیستم شارژ سریع رفرش ۱۲۰ هرتز گوشی های هوشمند وات گوشی هوشمند یک صفحه نمایش ۶ خالی دستگاه Pro با شارژ سریع تواند باتری میلی آمپر ساعت ۱۶ مگاپیکسلی ۲ مگاپیکسلی بهترین گوشی دوربین سلفی باتری کاملا بهره می برد نمایشگر ۶ Snapdragon ۸۸۸ اینچی AMOLED یک باتری سه گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: اعتبار همه ما وسط است، باید بهترین باشیم و اگر بهترین باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وحید شمسایی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران از جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر؛ ما دو سال پیش در فینال به ژاپن باختیم و دو سال است ناراحت بودم که چرا نتوانستم جام قهرمانی را تقدیم کشورم کنم. ممنونم از مردم که دو سال من را تحمل کردند و امروز با جام آمدم. بچه‌ها، کادر مدیریتی و فدراسیون و کمیته فوتسال همه همراه بودند. سیزدهمین قهرمانی به نیت 13 رجب امیرالمومنین، قشنگ‌ترین هدیه‌ای است که من و بچه‌ها می‌توانستیم تقدیم کنیم.

شمسایی: ماندنم در تیم ملی فوتسال به فدراسیون بستگی دارد

 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نقش خودش در این قهرمانی گفت: من هیچ وقت نقش خودم را نه بالا می‌برم و نه پایین. ما همه یک تیم و کارگروه هستیم. هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد. من مسئولیت فنی را دارم؛ یک کادر مدیریتی هم داریم که فدراسیون و کمیته فوتسال هستند و یک بخش هم بازیکنان داخل زمین هستند که باید اجرایی کنند. خدا را شکر همه همراه بودیم و این قهرمانی را به مردم تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره بحث تمدید قراردادش و اینکه چقدر امیدوار است این بازیکنان در جام جهانی بدرخشند، گفت: پدیده‌های جدیدی مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به جام جهانی راه یافتند. این نشان می‌دهد که کسی نمی‌تواند بگوید من برنده یا بازنده‌ام. درباره قرادادم من و آقای کریمی مدیر تیم، دوست‌های صمیمی هستیم. من قبل از جام ملت‌ها هم می‌توانستم قرارداد ببندم، اما گفتم به مسابقات می روم و اگر قهرمان شدم قرارداد می‌بندم و اگر قهرمان نشدم به خانه می‌روم. الان با قهرمانی آمدم و باید بشینیم به یک جمع بندی برسیم. اعتبار همه ما وسط است و باید بهترین باشیم. اگر بهترین باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی کنیم. این هم در صورتی است که کارهای بزرگ پیش روی ما بگذارند، بازی‌های دوستانه و پشتیبانی. آن موقع می‌توانیم به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم.

شمسایی در رابطه با فاصله کم تیم‌ها در آسیا با هم گفت: هفت بازیکن افغانستان که در لیگ ایران بازی می‌کنند. مربی ایرانی هم دارد. خیلی خوشحالم که یک ایرانی این تیم را بالا آورد. در سطح دنیا هم همین است؛ قبلاً اسمی از مراکش می‌شنیدید؟ الان هفت گل به آرژانتین می‌زند و قهرمان آفریقا می‌شود. فرانسه هم 20 روز پیش برزیل را برده است. ژاپن قهرمان دوره قبل حذف شده است. این نشان می‌دهد پیشرفت در فوتسال بسیار زیاد است. ازبکستان بهترین مربی دنیا را آورده است. اکثر مربیان بزرگ دنیا در آسیا بودند. کار سختی است، کار سخت هم آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)