Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام فتح الله بهزادی در گفتگو با مهر در تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از مصوبه افزایش کرایه سفرهای دریایی گفت: به عنوان مقدمه باید عرض کنم بسیاری از مردم قشم و هرمز با استفاده از مسیرهای تردد دریایی خود را به این دو جزیره می‌رسانند چرا که بسیاری از این عزیزان به واسطه کارهای روزانه یا شغلشان باید چند روز در هفته از طریق این مسیر آبی تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع از این قرار است که زمزمه‌هایی پیرامون افزایش کرایه‌های این شناورها مطرح شد. دلیل این موضوع نیز افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه‌هایی مانند قطعات و تعمیرات این شناورها بود. نکته اینجاست که معیشت مردم در این روزها دچار مشکل است. البته ما این هزینه‌های شناورداران را نیز در نظر داشتیم. تعاونی شناورداران این شناورها را تحت پوشش خود دارد. قرار بود که تعاونی هزینه‌ها را افزایش دهد. از نظر قانون باید حدود ۱۵ یا ۲۰ درصد در سال این کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کرد. با افزایش زمزمه‌ها من با مسئولین مربوطه تماس گرفتم و متوجه شدم که این افزایش قیمت محتمل است. اما میزان این افزایش قانونی نبود و بیش از میزان اعلام شده در قانون بود.

حجت‌الاسلام بهزادی اظهار داشت: برای قشم چیزی بیشتر ۵۰ درصد و برای هرمز همان ۵۰ درصد قرار بود کرایه بالا رود. این در حالی بود که کرایه آزاد یعنی کرایه خارج از سهمیه شهروندان قرار بود چیزی حدود ۷۰ درصد افزایش یابد. کرایه آزاد به این معنا است که با ایجاد محدودیت تعداد عبور و مرور، یک سهمیه برای هر شخص قائل می‌شدند و عبور و مرور بیش از آن سهمیه باعث تبدیل نرخ کرایه به نرخ آزاد می‌شد. این موضوع اصلا قابل انجام نیست چرا که بسیاری از مشاغل مانند معلمین، پرستاران، بیماران و... هر روزه باید تردد داشته‌باشند و این نرخ کرایه برای آن‌ها مشکل‌ساز می‌شد.

امام جمعه هرمز ادامه داد: بنده از این موضوع گلایه‌مند بودم که این تصمیم خارج از هرمز گرفته شده بود و از نمایندگان مردم مانند من که امام جمعه هستم نظرخواهی نشده بود. گلایه بعدی این بود که چرا در این ایام که مردم در معیشتشان مشکل دارند قرار است این اتفاق بیافتد. ما در جزیره هرمز کارگران زیادی را داریم که مشکلات معیشتی دارند. علاوه بر این افرادی که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و... بودند نیز برایشان مشکلات زیادی با افزایش نرخ کرایه ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام بهزادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرایی نشدن این مصوبه خاطر نشان کرد: بنده در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اشاره کردم و به لطف الهی این اتفاق نیافتاد. خطبه‌ها در رسانه‌ها نیز مطرح شد که با عکس‌العمل مثبت مردم روبرو شد. امام جمعه قشم نیز از بنده حمایت کردند.

وی در پایان با اشاره به اضافه نشدن کرایه‌ها گفت: با نظارت استاندار و دیگر مسئولین قرار است اگر گران شدن اتفاق بیافتد این افزایش نرخ به صورت قانونی باشد. موضوع خوشحالی مردم و پیگیری مسئولین باعث دلگرمی من شد. این خیلی مهم است که خطبه نماز جمعه تاثیرگذار بوده و رسانه‌ها خیلی جدی پیگیر جلوگیری از افزایش غیرقانونی کرایه‌ها هستند.

کد خبر 5385589

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه هرمز شناور مسافری افزایش نرخ کرایه بوشهر ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا 9 دی زلزله سویه اومیکرون کرونا برف روبی کرایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب

ایسنا/زنجان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی در ابهر تا تعیین تکلیف نرخ مصوب ممنوع است.

حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان ابهری، عنوان کرد: تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب کرایه تاکسی در ابهر هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: در صورت تصویب این نرخ‌ها توسط فرمانداری طی هفته آینده رسما ابلاغ خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر با توضیح اینکه از شهروندان درخواست داریم در صورت دریافت کرایه اضافه مراتب را به سازمان تاکسی‌رانی ابهر گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هرگونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف است تا ضمن نظارت، با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است