Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس اوجی گفت: امیدواریم تا بتوانیم با ظرفیت مجموعه جهاددانشگاهی و نیازی که صنعت نفت امروز به دانش روز به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارد، به تحول اساسی در صنعت نفت دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهندس جواد اوجی وزیر نفت امروز ۶ دی ماه در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ با همراهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به سوابق خود در حوزه وزارت نفت و شرکت‌های مختلف صنعت نفت، کاملاً با توانمندی‌های مجموعه جهاد دانشگاهی آَشنا هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز و در این نمایشگاه دستاورد‌هایی را از مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه صنعت نفت کشور مشاهده کردم که جای بسیار خوشحالی و امیدواری به آینده دارد تا بتوانیم با ظرفیت مجموعه جهاد دانشگاهی و نیازی که صنعت نفت امروز به دانش روز به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیاد دارد، به تحول اساسی در صنعت نفت دست پیدا کنیم.

مهندس اوجی تصریح کرد: امروز قرارداد و تفاهم‌نامه‌هایی در راستای برطرف کردن نیاز‌های صنعت نفت کشور با جهاد دانشگاهی منعقد شد که شاید مهمترین آن‌ها بحث نمک زدایی یا فراورش نفت خام به ویژه در میدان نفتی آزادگان است که با احداث این مجموعه روزانه بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت فراوری خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: با طرح آزمایشی که در این زمینه به سرانجام رسیده، این اتفاق خوب که پیش از این از سوی شرکت‌های خارجی پیگیری و اجرا می‌شد، امروز با همت مجموعه جهاد دانشگاهی برای صنعت نفت رقم می‌خورد و همچنین، بحث ناوگان نوسازی و بازسازی دکل‌های شرکت ملی حفاری که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارند نیز از دیگر برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی بود که امروز به سرانجام رسید.

مهندس اوجی اظهار کرد: با همت و توانی که مجموعه جهاد دانشگاهی دارد، ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری شاهد نوسازی و بازسازی ویژه خواهد بود و ظرف پنج سال ناوگان شرکت ملی حفاری کشور بازسازی می‌شود. همچنین، پروژه پسآب صنعتی نیز از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی بود که امروز پیگیری و منعقد شد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان جهاد دانشگاهی قول مساعد داد تا این وزارتخانه از ظرفیت و توانمندی جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به خوبی استفاده کند.

وزیر نفت تصریح کرد: به زودی فراخوان‌های مربوط به حوزه‌های مختلف صنعت نفت اعلام می‌شود تا نیاز‌های صنعت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی با استفاده از ظرفیت مجموعه جهاد دانشگاهی و دیگر شرکت‌های دانش بنیان مشکلات حوزه صنعت نفت برطرف شود.

مهندس اوجی با بیان این که اعتقاد کاملی به تولید و ساخت داخل داریم، گفت: وزارت نفت قطعاً از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند. همچنین، در حوزه چاه‌های کم بازده نیز می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای افزایش تولید و بهره گیری بهینه از ۷۰۰ چاه کم بازده کشور بهره گیری کنیم. در این زمینه در حال تنظیم قراداد‌هایی هستیم تا بتوانیم چاه‌های مورد نظر را به افزایش تولید رسانده و از ایجاد هزینه‌های سنگین و هنگفت برای وزارت نفت جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه لوله مغزی سیار برای تعمیر چاه‌ها نیز مجموعه جهاد دانشگاهی ابتکار خوبی انجام داده و امروز با تفاهم‌نامه‌ای که انجام شد، ۵۹ دستگاه از این لوله مغزی سیار برای صنعت نفت کشور تولید و فراهم خواهد شد. امیدوار هستم که دیگر نیاز‌های حوزه صنعت نفت کشور نیز از سوی مجموعه جهاد دانشگاهی برطرف و رفع شود.

* آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه نفت

در ادامه دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی نیز اظهار کرد: نفت ایران صنعتی است که پیچیده‌ترین فن آوری‌ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه فن آوری در این صنعت علاوه بر این که نیاز‌های صنعت نفت را تأمین کرده و رقابت پذیری آن را حفظ می‌کند، موتور محرک سایر صنایع نیز خواهد بود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی از گذشته ارتباط خوبی با صنعت نفت داشته است. این صنعت از توسعه فن آوری‌ها استقبال زیادی کرده، اما گله مندی ما اغلب این بوده که زمان تصمیم گیری‌ها در این زمینه خیلی طولانی است یعنی تا این که ما ادعایی را مطرح کرده و این ادعا ارزیابی شده و به قرارداد منجر شود، زمان طولانی سپری می‌شود.

دکتر طیبی ادامه داد: ما در دوره دولت جدید آیت الله رئیسی حدود یک ماه پیش با مسئولان وزارت نفت نشستی برگزار کرده و زمینه‌های همکاری و توانمندی‌های این نهاد را بیان و آمادگی خود برای اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه را اعلام کردیم.

رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با استقبال وزیر نفت و همکاران ایشان در این وزارتخانه و نیز شرکت‌های مختلف حوزه صنعت نفت کشور، زمینه برای ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و قراداد‌های مختلف بین جهاد دانشگاهی و وزارت نفت فراهم شد که طی این قرارداد‌ها بحث‌های مربوط به تولید زودهنگام پیگیری و برنامه اجرایی آن از امروز آغاز شد.

وی اظهار کرد: همچنین، توافق نامه نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران نیز در دستور کار دو نهاد قرار دارد که طرح بزرگی بوده و مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه ساخت ۵۹ حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار و نیز ساخت تجهیزات آب همراه نفت نیز از دیگر برنامه‌های ویژه تعامل و همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت نفت است که امروز نهایی شد.

دکتر طیبی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر نفت در اجرای قرارداد و تفاهم‌نامه‌های مربوطه، تصریح کرد: امیدواریم این حرکت الگویی برای سایر وزارتخانه‌ها و صنایع کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت نفت جواد اوجی جهاد دانشگاهی نفت ایران قیمت نفت نفت ایران مجموعه جهاد دانشگاهی شرکت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی شرکت ملی حفاری تفاهم نامه حوزه صنعت نفت تفاهم نامه ها صنعت نفت کشور توانمندی ها مهندس اوجی وزارت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا