Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:30:03 GMT

آغاز مرحله دوم برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۶۰۰۹

آغاز مرحله دوم برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله عبادپور در کارگاه آموزشی و نشست ویژه تشریح ابعاد، اهداف و ماموریت‌های طرح ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب در کشاورزی(بهکاشت) با محوریت طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی که در حاشیه نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه برگزار شده بود با بیان اینکه در گام دوم برنامه احیای دریاچه ارومیه، برنامه‌های آموزشی و ترویجی به همراه اجرای تکنیکهای فنی کاهش مصرف آب کشاورزی اجرا می شود، اظهار داشت:در حال حاضر جهت گیری طرحها در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به سمت فعالیت‌های نرم افزاری به صورت مشترک با استانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه(آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی) و وزارت جهاد کشاورزی مرتبط به همراه بخش خصوصی است تا با کاهش ۴۰ درصد آب در بخش کشاورزی بتوانیم در زمینه بهره وری در این حوضه به عنوان استانهای پیشرو عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای سال آتی ۱۵۰ سایت جدید در مناطق و پهنه های مستقر در شهرستانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان جهادکشاورزی و شرکتهای فنی و مشاوره ای به اجرا در خواهد آمد. ‌

در کارگاه تخصصی نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه با موضوع بهکاشت در حوضه دریاچه ارومیه با سخنرانی محققین و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی شامل مهندس حسین محمدی مزرعه با موضوع تکنیک های عملیات مناسب زراعی جهت کاهش مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه، دکتر محمد زرین بال و مهندس محمدابراهیم صادق زاده مشترکاً با موضوع اجرای روشهای به باغی در درختان میوه برای کاهش 25 الی 30 درصدی میزان آب آبیاری، دکتر ساغر چاخرلو با عنوان گزارشی از عملیات مناسب به باغی در باغات انگور به منظورکاهش مصرف آب، دکتر اکبر عبدی قاضیجهانی با عنوان مروری بر گیاهان دارویی حوضه دریاچه ارومیه و نقش آن در معیشت بهره برداران و کاهش مصرف آب و دکتر نگار ولی زاده با موضوع اهمیت فرآوری گیاهان دارویی حوضه دریاچه ارومیه در توسعه زنجیره ارزش تداوم یافت.

شایان ذکر است در این کارگاه ۱۷۷ نفر از کشاورزان شهرستانهای ملکان، عجب‌شیر ، اسکو و آذرشهر ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی ارومیه و غرفه آذربایجان شرقی در کارگاه هایی در رابطه با روشهای کاهش مصرف آب که توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجان شرقی ترتیب یافته بود شرکت کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی کشاورزی بهره وری احیای دریاچه ارومیه فارس تبریز حوضه آبریز دریاچه ارومیه کردستان استان آذربایجان شرقی حوضه دریاچه ارومیه کاهش مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد