Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی محمدی دبیر هیئت منتظران شهرستان لنجان گفت: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان ایران در شهرستان لنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) در ۱۱ دی ماه گفت: امسال شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان و مداحان ۲۰ کشور جهان از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: همچنین در این کنگره به نیت ۱۴ معصوم (ع) مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان ایران از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس حضور خواهند داشت.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره گفت: هدف این کار تجلیل از کسانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت (ع) کردند.

مدیر هیئت منتظران شهرستان لنجان گفت: برخی اوقات شاهد این هستیم که شخصیت‌های عروسکی را برای بچه‌ها و نسل جوان این دوره بلد می‌کنند، اما هدف ما در این کنگره این است که جوانان معنای پیرغلامان را بدانند وبا آن آشنا شوند و شاید بتوانیم قطره‌ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور شویم.

محمدی برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و گفت: برای نخستین بار در جهان اسلام است که این کنگره برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد اتحاد و وحدت بین کشور‌های مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه دیدن اتحاد و وحدت بین عزاداران امام حسین (ع) در ایران بسیار زیباست، گفت: پیام این پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) در این کنگره اتحاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی است و ما در این کنگره با همه کشور‌های جهان دست برادری خواهیم داد، زیرا امام حسین (ع) حد و مرز ندارد و جهانی است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان در خصوص برگزاری این کنگره گفت: پس از برگزاری نشست‌های متعدد در چند ماه گذشته با کارشناسان خبره مذهبی و فرهنگی در شهر‌های تهران، قم، مشهد و شهرستان لنجان به این نتیجه رسیدیم که این کار به صورت خودجوش و مردمی و به صورت آتش به اختیار در جهت ترویج فرهنگ انتظار و برنامه‌های مذهبی انجام شود.

محمدی گفت: در این کنگره همچنین مراسم شال‌گذاری خادمان توسط خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان استان و شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از پیرغلامان، آداب و رسوم خاص دارد، گفت: به احترام مهمانان در این کنگره و مهمان نوازی از پیرغلامان شهر لنجان که میزبان هستند، تجلیل نمی‌شود.

وی گفت: همچنین در مسیر ورود پیرغلامان به شهرستان لنجان حدود ۷۰ موکب برپا می‌شود و این رویداد بزرگ و بین المللی از طریق شبکه‌های افق، شما، قرآن و اصفهان پوشش داده می‌شود.

مدیر هیئت منتظران شهرستان لنجان گفت: همچنین در حاشیه این کنگره، تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران لنجان و ۲۰ کشور حاضر امضا خواهد شد که خروجی این کنگره با امضای این تفاهم‌نامه با کشورها، اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری است.

محمدی با اشاره به رعایت شیوه‌ نامه های بهداشتی در برگزاری این کنگره گفت: حدود دو ماهی است که همه مهمانان دعوت شده در ایران حضور دارند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود تا در کشور‌های خود تبلیغ اسلام کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لنجان اصفهان تجلیل از پیرغلامان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد