Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:09:01 GMT

تداوم حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی به یمن

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۶۵۴۴

تداوم حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۶ بار منطقه البلق واقع در شهرستان الوادی و چهار بار نیز شهرستان صرواح استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی پنج بار شهرستان خب و الشعف استان جوف، ۲ بار شهرستان سوادیه استان البیضاء، یک بار شهرستان حیس استان الحدیده و یک نوبت نیز شهرستان مقبنه استان تعز را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اثر حملات توپخانه ارتش سعودی به شهرستان مرزی شدا استان صعده، یک غیرنظامی زخمی شد.

از سوی دیگر منابع نظامی یمنی گزارش دادند، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله پایتخت این کشور شدت یافته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها حمله هوایی یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله هوایی یمن حمله هوایی یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد

احمدرضا هاشمزهی اظهار کرد: امدادرسانی هوایی به ۲۳ روستای منطقه کاجو در بخش مرکزی و ۱۰ روستای بخش ساربوک بوسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستاها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است.

فرماندار قصرقند ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیروهای امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی