Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:10:55 GMT

۳ کشته و یک مجروح در تیراندازی تگزاس آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۶۶۰۱

۳ کشته و یک مجروح در تیراندازی تگزاس آمریکا

به گزارش بامداد دوشنبه شبکه خبری فاکس نیوز، به گفته پلیس این تیراندازی در فروشگاهی در جایگاه سوخت در شهر گارلند اتفاق افتاده است.  
پلیس گفت که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که یک مرد مسلح درب فروشگاه را باز کرده و به سوی افرد حاضر در آن تیراندازی می‌کند.  
قربانیان این تیراندازی همه نوجوانان مرد در سنین ۱۴ تا ۱۵ سال بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پلیس وضعیت فرد مجروح که ۱۵ سال دارد نیز وخیم گزارش و به بیمارستان منتقل شده است.  
پلیس منطقه گارلند تگزاس اعلام کرد که متهم این تیراندازی را که جوانی ۱۴ ساله بوده، بازداشت کرده است.  
پلیس تگزاس افزود: این متهم از سمت سرنشین یک دستگاه وانت خارج شده و پس از حضور در مقابل در ورودی فروشگاه،  حداقل ۲۰ گلوله به سمت محل حادثه شلیک کرده است. این فرد سپس سوار خودرو شده و محل تیراندازی را ترک کرده است.  
به گزارش ایرنا، تیراندازی جمعی و دیگر انواع خشونت مسلحانه یک مشکل بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود و گروه‌های مدافع کنترل تسلیحاتی می‌گویند مقررات سهل گیرانه و رواج اسلحه تیراندازی‌ها در آمریکا را تشدید کرده است.  

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه در این کشور را یک «همه گیری فراگیر» و «شرمساری بین المللی» توصیف کرده است.  
تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.  

به گزارش سی ان ان، نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته‌اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده‌اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که ۲ هزار کشته و مجروح داشته است.  
آمریکا تنها کشور جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است.  بنابر داده‌های موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی»  Small Arms Survey (SAS) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.  

این گزارش می‌افزاید: این آمار در قیاس با دیگر کشورهای جهان رقم بسیار بالایی است،  چنانچه در منطقه‌ای همچون جزایر فالکند، در ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۲ قبضه اسلحه وجود دارد و به این ترتیب در رتبه دوم پس از آمریکا قرار دارد. در یمن نیز در ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ قبضه اسلحه وجود دارد که این کشور را در رتبه سوم مالکیت سلاح در میان کشورهای جهان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا جو بایدن ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا جو بایدن کشتار جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه گزارش‌های کشف گور‌های دسته جمعی جدید در نوار غزه باعث «نگرانی عمیق» او شده‌اند خواستار انجام تحقیقات مستقل و جامعی پیرامون این گور‌های دسته‌جمعی شد.

او اظهار کرد: «روایت‌های ضد و نقیض پیرامون برخی از این گور‌های دسته‌جمعی وجود دارند و در این میان برخی ادعا‌های جدی حاکی از دفن اجساد افراد بی‌گناه کشته شده در این گور‌ها هستند.»

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «ضروری است بازرسان مستقل بین‌المللی به همراه کارشناسان پزشکی قانونی فورا به مکان این گور‌های دسته‌جمعی دسترسی پیدا کرده تا بتوانند شرایط دقیق جان باختن صد‌ها فلسطینی و دفن آنها یا دفن مجدد آنها را تعیین کنند.»

اخیرا گزارش شد انبو‌هی از اجساد جدید از گور‌های دسته‌جمعی در محل مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در جنوب نوار غزه و همچنین بیمارستان الشفاء شهر غزه به دنبال عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی کشف شدند که محکومیت سازمان ملل را در پی داشت.

بر اساس گزارش گروه‌های دفاع مدنی غزه صد‌ها جسد در گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر و همچنین مجتمع پزشکی الشفاء کشف شده‌اند که برگ جدیدی از پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

گوترش تاکید کرد: «خانواده‌های کشته‌ها و مفقودین این حق را دارند که بدانند چه اتفاقی برایشان افتاده است؛ و جهان این حق را دارد که عوامل هر گونه نقض قوانین بین‌المللی که رخ داده را پاسخگو کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد