Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی رئوفی دوشنبه شب درنشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ورود سامانه بارشی به هرمزگان افزود: این ۲ سامانه قدرتمند بارشی از بامداد چهارشنبه هفته جاری هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در همین خصوص بیان داشت: بارندگی ها در مناطق مختلف هرمزگان از روز جمعه شدت می گیرد و بارندگی ها تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها و پیش بینی های سازمان هواشناسی احتمال وقوع بارندگی تا بیش از ۱۰۰ میلیمتر در استان وجود دارد.

رئوفی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی تصریح کرد: تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل با بسیج امکانات برای ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بسر ببرند.

وی ادامه داد: تمامی مرخصی ها و ماموریت های مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان ذیربط تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: تمامی فرمانداران شهرستان های تابعه استان با برگزاری فوق العاده نشست های بحران تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند و در این زمینه بخشداران سراسر استان ستاد مقابله با بحران بخش ها را فعال کنند و تمامی شهرداران و دهیاران با بسیج امکانات در آمادگی کامل بسر ببرند.

رئوفی اظهارداشت: با توجه به اسکان مردم مناطق زلزله زده فین در چادر تدابیر لازم برای اسکان زلزله زدگان در مناطق امن در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: لایروبی خورها و رودخانه ها در سراسر استان هرمزگان به صورت مستمر برای هدایت سیلاب ها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به احتمال طغیان شدید رودخانه های فصلی مردم از حضور و اتراق در کنار رودخانه های فصلی استان به صورت جدی خودداری کنند.

رئوفی، اظهار داشت: با توجه به بارندگی های شدید برنامه ریزی برای مدیریت سرریز احتمالی سدهای استان اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مردم استان هرمزگان هشدارهای سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری را جدی بگیرند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون غرق شدن مردم در سیلاب رودخانه ها نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به وضعیت جوی هرمزگان از هشتم تا پانزدهم دیماه مردم مناطق مختلف کشور از سفر به استان جدا خودداری کنند.

رئوفی گفت: اماکن سرپوشیده برای اسکان اضطراری مردم توسط دستگاه های اجرایی ذیربط پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال قطعی آب، برق، راه ها و خطوط مخابراتی تدابیر لازم برای برقراری مجدد خدمات پیش بینی گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مستمر و لحظه به لحظه به مردم سراسر استان در دستور کار صداوسیما، خبرگزاری ها، کانال های خبری و روابط عمومی دستگاه های قرار گیرد تا حوادث غیر مترقبه ناشی از بارندگی ها به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد:با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی هرمزگان تا پایان سال تحت تاثیر موج های بارشی قرار خواهد داشت و انتظار بارشی های فرانرمال در ماه های دی، بهمن و اسفند وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی هرمزگان سامانه بارشی بارندگی شدید طغیان رودخانه ها رودخانه های فصلی ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان سازمان هواشناسی معاون سیاسی رودخانه ها بارندگی ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

کد خبر 6092985 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟