Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@07:35:18 GMT

اشتغال زایی وظیفه وزارت کار نیست

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۷۳۰۷

اشتغال زایی وظیفه وزارت کار نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله نظارت مجلس بر اشتغال موضوع مهم و دارای اهمیتی است و می‌توان به این وسیله غفلت‌های وزرا را بر طرف کرد.  

به گفته‌ وزیر تعاون موضوع شماره دو بی کاری و موضوع شماره سوم و مسئله اول کشور تورم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با حجم متراکم بیکاری در کشور مواجه هستیم و ۱۴ میلیون نفر افرادی را داریم که شغل شایسته ندارند. اینکه همه ما و شما از مسئله بی کاری ناراحت و نگران باشیم درست است، ولی مخاطب بی کاری فقط وزارت کار نیست بلکه به صنعت، گردشگری، محیط زیست، صنعت و ... هم مربوط است و وزارت کار مسئول اشتغال زایی نیست بلکه مسئول هماهنگی دستگاه‌ها برای اشتغال زایی است.  

این عضو هیات دولت معتقد است که برنامه ریزی لازم برای ایجاد یک میلیون ۸۵۰ هزار اشتغال زایی برای نیمه دوم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را انجام داده ایم و این برنامه ریزی حداقلی ما و به استانداران هم ابلاغ شده است. در شورای اشتغال دو بار جلسه شورای عالی اشتغال برگزار کرده ایم و ۳۴ مصوبه مهم داشته ایم و میزان پیشرفت مصوبات هم مشخص شده است.  

در صحن علنی امروز مجلس سوال سیدسلمان ذاکر نماینده محترم ارومیه از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شده و به این دلیل وزیر تعاون برای پاسخ گویی به این سوال به مجلس آمده است.

عبد الملکی می‌گوید: در بودجه ۱۴۰۰ هیچ اعتباری در اختیار وزارت تعاون برای اشتغال زایی نداشته ایم. هنوز موتور اشتغال کشور آنچنان گرم نشده است، ولی ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید ثبت شده و ۱۳۰ هزار فقره بیمه تامین اجتماعی نیز ثبت شده است.  

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اشتغال زایی وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: در 8 حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید 16 نماینده انتخاب شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین‌بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229321 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند