Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعال سازی معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری مس در کرور عنبرآباد و همچنین دومین کارخانه مس در رمشک در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

"مسلم مروجی"  در گفت و گو با ایسنا با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری در مناطق محروم گفت: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری  بازدید مدیر عامل شرکت ملی مس کشور از معدن کرور اظهار کرد: طی بازدیدی که هفته قبل مدیرعامل شرکت ملی مس کشور به همراه مسئولان محلی از معدن مس کرور داشتند، در ادامه پیگیری ها برای فعالسازی هرچه سریع تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع بندی در خصوص فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولین شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

 مروجی فرد از آغاز عملیات اکتشاف معدن مس رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج خبر داد و گفت: عملیات اکتشاف معدن مس رمشک در دستور کار شرکت ملی مس نیز قرار دارد که زمینه اشتغالزایی برای جوانان محلی فراهم می شود.  

وی ضمن تشکر از همکاری و پیگیری  استاندار و  دادستان  مرکز استان کرمان و نمایندگان جنوب در مجلس افزود: با اکتشافاتی که انجام شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته ایم در فاز اول یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است و همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی به طول ۱۶ کیلومتر که در ۳ فاز طراحی شده، ایجاد شده است؛ فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یکماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می نمایند.

مروجی افزود: در حال حاضر ۴ کارخانه مس در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید هم در بخش اسماعیلی آماده احداث می باشد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان  از  شناسایی پتانسیل های جدید در منطقه و ایجاد سرمایه گذاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده که  مرحله اکتشاف به پایان رسیده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

مروجی فرد افزود: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام خواهد شد که  احداث دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه گنج هم صورت گیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كارخانه اخبار اجتماعی کرمان شهرستان قلعه گنج شرکت ملی مس معدن مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری راکد و غیر فعال در استان گفت: این محدوده ها از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیتهای کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در نیم سال اول امسال ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند، شناسایی کرده و برای فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

سرتیپی، با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، اظهارکرد: در راستای سیاستهای ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب ‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیتهای اقتصاد معدنی استان، نخستین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سالجاری از امروز آغاز شده و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و دو محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی