Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز بائی لاشکی اظهار داشت: برای مشخص شدن مرز میان نوار ساحلی و اراضی اشخاص در غرب مازندران با نشانه‌های ارتفاعی (بنچ مارک) به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و طول نوار ساحلی غرب مازندران ۱۳۷ کیلومتر است که با توجه به ارزش بالای این اراضی برای مشخص شدن مرز نوار ساحلی بالغ بر چهار هزار عدد نشانه‌های ارتفاعی می‌بایست نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اتمام کاداستر اراضی ساحلی در غرب مازندران تأکیدکرد: ضرورت دارد این اقدام برای جلوگیری از تجاوزات احتمالی در حریم ۶۰ متری دریا صورت گیرد.

بائی لاشکی همچنین گفت: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد مازندران از ۱۳۷ کیلومتر نوار ساحلی با مساعدت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی و قضائی از سال ۹۵ تاکنون ۱۰۶ کیلومتر آن آزاد سازی و در دسترس عموم قرار گرفت.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی نوشهر تصریح کرد: مابقی این اراضی مربوط به اشخاص حقوقی، نهادهای نظامی و انتظامی و افرادی که در این اراضی احداث بنا کردند می‌باشد که پرونده‌های آنان در محاکم قضائی مطرح است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای ایجاد فرهنگ آزاد سازی ساحلی، نخستین دستگاه دولتی مجتمع رفاهی سازمان برنامه و بودجه کشور در ساحل روستای علی آباد عسکرخان نوشهر بود که ۳۳ هزار مترمربع از این اراضی آزاد و قابل دسترس مردم شد.

طبق ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی صریحاً به منابع طبیعی تکلیف شده است که به محض مشاهده تصرف اراضی ساحلی می‌تواند نسبت به رفع تصرف آن اقدام کند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی نوشهر در ادامه اظهار داشت: اراضی ساحلی در سال‌های گذشته توسط مردم بیشتر به صورت سهوی مورد تصرف قرار گرفت که با سنگ‌های اورلب درسمت ساحل برای جلوگیری از پیشروی آب دریا، به مرور زمان این فضا مسدود شد.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: از ۸۲۰ هکتار حریم اراضی ۶۰ متری دریا در غرب برای بالغ بر ۳۰۰ هکتار آن سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان جنگل‌ها اخذ شد که امیدواریم تا پایان سال برای مابقی این اراضی سند تک برگ گرفته شود.

کد خبر 5385917

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی مازندران ساحل نوشهر ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی واکسن کرونا سانحه تصادف سویه اومیکرون کرونا زلزله ایلام غرب مازندران نوار ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال نساجی با اینکه به استان مازندران تعلق دارد اما به دلیل نبود زمین تمرینی مناسب، تمرینات خود را در تهران برگزار می‌کند که این موضوع با ناراحتی هواداران این تیم همراه شده بود و بارها نسبت به این موضوع گلایه‌های خود را به مسئولان استانی رسانده بودند. همچنین رفت و آمد به تهران باعث خستگی اعضای این تیم شده بود.

در همین رابطه مدیران باشگاه نساجی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر در استان مازندران به توافق رسیده‌اند تا کمپ تمرینی را در این دانشگاه ایجاد کنند. این کمپ شامل دو زمین چمن طبیعی، دو زمین چمن مصنوعی، رختکن، سیستم سرمایشی و گرمایشی و همچنین یک خوابگاه خواهد بود تا بازیکنان این تیم از فصل آینده تمرینات خود را در قائمشهر برگزار کنند.

مراحل اداری ساخت این کمپ انجام شده و میر امید هادیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر و امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی موافقت خود را اعلام کرده‌اند تا این کمپ به وسیله باشگاه نساجی ساخته شود.

قرار است قرارداد ساخت این کمپ تمرینی روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت منعقد شود تا پس از مدت‌ها باشگاه نساجی در استان مازندران صاحب یک زمین تمرینی مناسب باشد.

کد خبر 6096226

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • آب‌های ساحلی خزر مواج و متلاطم
  • تردد از کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور