Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ای مدت ۹ ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان را ارسال کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید عسگری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه شماره 710/47 مورخ 1400/10/05 را درخصوص امکان استفاده از مرخصی زایمان 9 ماهه برای مشمولین تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 710/17 مورخ 8 آبان 1393، مصوبه هیئت وزیران مورخ 26 اردیبهشت 1400 در ارتباط با اضافه شدن تبصره به بند 1 تصویب‌نامه مورخ 19 تیر 1392 مبنی بر پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ای مدت 9 ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان از سوی سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود.

در جلسه 22 اردیبهشت 1400 هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد: متن زیر به عنوان تبصره به بند (1) تصویب نامه مورخ 19 تیر 1392 اضافه می‌شود.

تبصره - سازمان تأمین اجتماعی موظف است نسبت به پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌های مدت 9 ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان اقدام و هزینه‌های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

در صورت عدم پیش‌بینی یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه‌های مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت‌های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در تصویب نامه 46527ت /92091 هیئت وزیران در تیر ماه سال 92 در خصوص مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی و دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) همسران آمده است:

1. مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی 9 ماه تمام با پرداخت حقوق و فوق العاده‌های مربوط تعیین می‌شود. همسران افراد یاد شده نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شوند. 

2. مفاد این تصویب نامه به مادرانی که سن فرزند آنان به 9 ماهگی نرسیده است تسری می‌یابد و مدت مرخصی آنان تا 9 ماهگی نوزاد افزایش می‌یابد.

3. تاریخ اجرای این تصویب نامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده ـ مصوب 1392ـ تعیین می‌شود.

بخشنامه 710/17 مورخ 93/9/8 با موضوع افزایش مدت مرخصی زایمان به 9 ماه را از اینجا مشاهده کنید.

"علیرضا کریمیان" مدیرکل آموزش و پرورش تهران شدآموزش و پرورش: امتحانات غیرحضوری نداریمردیف‌هایی در بودجه آموزش وپرورش که پول نمی‌شود/ سهم اعتبارات غیرپرسنلی فقط 3 درصد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان وزارت آموزش و پرورش زایمان طبیعی معلمان وزارت آموزش و پرورش زایمان طبیعی پرداخت حقوق و فوق العاده آموزش و پرورش مرخصی زایمان تصویب نامه مدت مرخصی ماه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد

جلال عرب خردمند معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خبر از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی داد و گفت: این آزمون در هفت حوزه امتحانی صبح روز جمعه ۱۴ اردی بهشت ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌های شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، میبد، بافق، مروست، مهریز و دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان امور ادرای و استخدامی کشور در استان یزد، گفت: این آزمون شامل مربی امور تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی است و در مجموع ۵ هزار و ۶۱۶ نفرثبت نام کرده که ۸۷ درصد زن و ۲۳ درصد آن مردان هستند.

عرب خردمند بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی زیر نظر سازمان امور اداری و استخدامی توسط سازمان جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و در استان‌ها نیز نظارت بر این آزمون از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد همچنین گفت: آزمون استخدامی ویژه مشاغل دبیری و هنر آموز نیز ۲۸ اردی بهشت ماه در استان یزد برگزار خواهد شد.

عرب خردمند بیان داشت: با اعلام نتایج آزمون آموزگاری و استثنایی، مقدمات لازم از سوی آموزش و پروش استان برای شرکت معرفی شدگان به کانون‌های ارزیابی جهت بررسی صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل معلمی در حال انجام است و برگزیدگان نهایی این آزمون‌ها از ابتدای مهرماه سالجاری در کلاس‌های درس مدارس شروع بکار خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟