Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رسانه‌های آمریکا با انتشار تصاویری از رزمایش هوایی مشترک این کشور با عربستان، از احتمال مشارکت واشنگتن در حملات هوایی اخیر عربستان به یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رسانه‌های آمریکا که در زمینه رصد فعالیت‌ها و رزمایش‌های نظامی فعالیت دارد، گزارش داد که ایالات متحده آمریکا یمن را به میدانی برای آموزش‌ رزمی خلبان‌های خود تبدیل کرده و در انجام عملیات نظامی مستقیم با عربستان سعودی مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت «dvidshub.net» که وابسته به نیروهای آمریکا است، تصاویری از جنگنده‌ها، افسران و خلبانان آمریکایی در پایگاه هوایی ملک فهد عربستان واقع در طائف (شرق مکه) منتشر کرده که در حال تجهیز و تسلیح جنگنده‌ها با موشک به منظور انجام عملیات هوایی مشترک هستند.

لازم به ذکر است که پایگاه‌هایی هوایی عربستان سعودی در منطقه جنوب  غرب این کشور (خمیس مشیط، عسیر و جیزان) در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن قرار دارد و انتخاب پایگاه ملک فهد به دلیل نزدیکی این پایگاه به مناطق غربی یمن و تا حدودی دور ماندن از عملیات تلافی جویانه یمن بوده است.

بر اساس گزارش این وب‌سایت، این مانورها نه تنها به دو کشور اجازه برگزاری مانورهای مهم در آسمان را می‌دهد، بلکه به ایالات متحده آمریکا اجازه داده است که تا با استفاده از خلبان‌های چند قابلیتی، تجهیزات از قبل درنظر گرفته‌ شده، و عملیات حمل و نقل هوایی برای فرود سریع و استفاده از نیروها در پایگاه هوایی ملک فهد، قابلیت‌های رزمی به کارگیری چابک را اعمال کنند».

در این رزمایش‌ها، جنگنده‌های آمریکایی «F-16 Fighting Falcons» و جنگنده‌های سعودی «F-15 Strike Eagles» در کنار هم پرواز می‌کنند و این رزمایش‌های هوایی همزمان بوده با حملات هوایی گسترده در یمن که شماری از شهرها از جمله صنعاء هدف قرار گرفت و مشاهده شده است که انواع سلاح‌های جدید در این رزمایش استفاده شده که گمانه زنی‌ها در اقدام آمریکا در تبدیل یمن به میدانی برای عملیات‌های هوایی خود را تقویت می‌کند.

اخیرا مقامات نظامی و سیاسی یمن از مشارکت نیروهای آمریکایی در جنگ عربستان سعودی علیه این کشور به ویژه در جبهه مأرب خبر داده‌اند.

عربستان برای فرار از شکست در نبرد مأرب از آمریکا و تکفیری‌ها کمک می‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات

دریافت 12 MB کد خبر 6089378

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم