Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@22:46:50 GMT

رونق به کارخانجات متروک گلستان بازگشت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۸۴۱۱

رونق به کارخانجات متروک گلستان بازگشت

گره گشایی دادگستری از مشکلات ۲۶۸ واحد تولیدی گلستان / رونق دوباره ۸ کارخانه تعطیل امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی اظهارکرد: امسال ۵۲۲ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رفع موانع تولید بقیه واحدهای تولیدی هم در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیابی افزود: همچنین امسال هشت واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان با تلاش های قضایی و مشارکت دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها، دوباره رونق گرفت.

وی با بیان اینکه با احیای این واحدها ۵۲۵ نفر مشغول به کار شدند، گفت: از تعطیلی یکی از این واحدهای تولیدی ۱۵ سال و دیگری ۱۶ سال می گذشت.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: ایجاد واحدهای صلح و سازش برای حل و فصل مسائل کارگری، رفع مشکل سند چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بندرترکمن پس از ۱۸ سال، راه اندازی مرکز داوری و شعبه شورای حل اختلاف ویژه تجار و شرکت های تولیدی با همکاری اتاق بازرگانی از دیگر اقدامات امسال دادگستری استان برای هموار کردن مسیر تولیدکنندگان است.

آسیابی ادامه داد: سرکشی از شهرک‌های صنعتی، نشست با فعالان اقتصادی استان برای بررسی مشکلات آنها و پیگیری رفع موانع بانکی بر سر راه تولیدکنندگان هم از جمله اقدامات دادگستری استان برای کمک به رفع موانع تولید و رونق اقتصادی استان است که امسال با جدیت دنبال می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان به تلاش های دادگستری برای جلوگیری از توقف تولید هم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از توقیف خطوط تولید، رسیدگی خارج از نوبت و حداکثر پنج ماهه به پرونده های واحدهای تولیدی در شعب تخصصی، رسیدگی فوری پرونده‌های مفاسد اقتصادی برای ایجاد بستر برای فعالیت سالم اقتصادی از جمله این تلاش ها است.

کد خبر 5385965

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دادگستری گلستان حیدر آسیابی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی واکسن کرونا سانحه تصادف سویه اومیکرون کرونا زلزله ایلام واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است

سیاوش سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به عدم اصلاح ارزش پایه گمرکی توسط گمرک ناچارا هرکیلو شیرخشک را در بازارهای جهانی ۲ دلار عرضه می‌کنیم، درحالیکه با نرخ ۲.۶۵ دلار باید به سامانه نیما برگردانیم.

به گفته او، رفع تعهد ارزی صادرات در برابر واردات محدود شده است به طوریکه صادرات حتما در قبال واردات کالاهای کشاورزی باید باشد که دست تولیدکننده شیرخشک بسته است که همین امر منجر به رکود بازار شده است.

سلیمی با اظهار نگرانی نسبت به افزایش قیمت شیرخام افزود: اگر قیمت شیرخام افزایش غیر متعارفی داشته باشد، بدون تردید صادرات شیرخشک و کره دچار مشکل می‌شود و شیرخام تولیدی بدلیل عدم جذب توسط کارخانجات جذب نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیرخشک ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام، سرانه مصرف داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از این رو انتظار می‌رود که تصمیم منطقی در خصوص اصلاح قیمت صورت بگیرد.

او با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۸ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می‌شود که با ورود به فصل گرما درصدی از تولید کاهش می‌یابد و مجدد در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

سلیمی با بیان اینکه سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزارتن شیرخشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با احتساب مصرف داخل، مابقی شیرخشک تولیدی باید به بازارهای هدف صادر شود که متاسفانه در بحث اصلاح ارزش پایه گمرکی به رغم موافقت وزارت جهاد، تاکنون گمرک اصلاح نکرده است که در صورت تسهیل با نگرانی کمتری به سمت افزایش قیمت شیرخام می‌رویم.

او از دپوی ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: با اصلاح ارزش پایه گمرکی، میزان دپوی شیرخشک در کارخانجات کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد