Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:23:14 GMT

مردم از آن‌ها می‌ترسند!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۸۶۴۴

مردم از آن‌ها می‌ترسند!

جولان سگ‌های ولگرد در شهرها و سواحل شهرستان نور در استان مازندران، موجب نگرانی شهروندان ‏شهرهای رویان، نور، چمستان شده است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها افزایش سگ‌های بلاصاحب و پرسه زدن آنها در جای جای شهرستان نور سبب ایجاد ترس و دلهره در بین شهروندان شده و آن‌ها انتظار دارند تا مسئولان هرچه زودتر این موضوع را پیگیری و مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان در این خصوص به ایمنا می‌گوید: متأسفانه جولان سگ‌های بلاصاحب در شهر سبب ترس و وحشت شهروندان به‌خصوص بانوان و کودکان شده و مسئولان شهری چندان توجهی به این موضوع ندارند.

سیما یکی دیگر از شهروندان در این خصوص می‌گوید: با دو فرزندم گاهی برای اوقات فراغت به پارک یا ساحل شهر نور می‌رویم ولی متأسفانه برخی اوقات شاهد حضور این سگ‌ها به صورت گله‌ای در ساحل یا کنار پارک هستیم و همین سبب ترس من و فرزندانم می‌شود و مجبور می‌شویم سریع به منزل بازگردیم.

هستی یکی دیگر از شهروندان نور اظهار می‌کند: وجود سگ‌های ولگرد در شهر آسایش را از شهروندان گرفته است و از آنجایی که شهر نور یک شهر گردشگر پذیر است این موضوع سبب شده تا منظر و سیمای شهر هم دچار آسیب شود.

این شهروند ادامه داد: ما از مسئولان شهری به ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تقاضا داریم تا در این خصوص هرچه زودتر اقداماتی اساسی انجام دهند.

یکی از شهروندان چمستانی هم با بیان اینکه پرسه زدن این سگ‌ها در شهر به‌جز ایجاد رعب و وحشت سلامتی و بهداشت شهروندان را هم به خطر می‌اندازد، گفت: باید مکانی مناسب برای جمع‌آوری این حیوانات توسط شهرداری فراهم شود تا امنیت و سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

بهار محمودی دیگر شهروند چمستانی با بیان اینکه از ترس وجود این سگ‌ها نمی‌توانم فرزندم را به تنهایی بیرون بفرستم، گفت: چند روز پیش وقتی برای خرید نان پسر ۱۱ ساله را فرستادم بعد از دقایقی گریه‌کنان به منزل بازگشت و گفت چهار سگ در کوچه دورش را گرفتند و نزدیک بود به او حمله‌ور شوند.

وی با بیان اینکه به غیر از احساس نا امنی که این روزها از وجود سگ‌های ولگرد شهرستان نور را درگیر کرده است، ترس انتقال بیماری‌های مشترک میان این حیوان و انسان نیز وجود دارد و با وجود بیماری کرونا این دلهره و نگرانی بیشتر می‌شود.

سگ‌های ولگرد معضل جدی شهرستان نور

فرماندار نور در خصوص رفع معضل سگ‌های بلاصاحب به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجایی که چهار شهر نور، رویان، چمستان و ایزدشهر به هم پیوسته هستند، بسیاری از سیاست گذاری‌هایی که مربوط به یک شهر است را با یک انسجام گروهی و تصمیمات جمعی خوب می‌توان به دست آورد.

علی شادمان گفت: در خصوص سگ‌های بلاصاحب هم تمام تلاش ما کمک به این فرایند است، ضمن اینکه اگر اتفاقی برای شهروندان رخ دهد شهرداری‌ها باید در خصوص این معضل پاسخگو باشند.

فرماندار نور افزود: در سومین جلسه در این خصوص قرار شد تا اقدامات اولیه سریع‌تر انجام شود چرا که این معضل جدی در شهرستان نور است و شهرداری‌ها باید با انسجام گروهی این مشکل را رفع کنند.

شادمان خاطرنشان کرد: زمینی در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اعلام شده و شهرداری‌های باید ظرف مدت دو هفته اگر زمین دیگری مد نظرشان است اطلاع دهند تا بتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

اراده شهرداری و شورای شهر نور بر رفع معضل سگ‌های بلاصاحب

رئیس شورای اسلامی شهر نور نیز در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر یک معضل بوده و نیازمند توجه جدی در این زمینه است که باید پیگیری شود و خوشبختانه این اراده در شهرداری نور وجود دارد.

ابراهیم محسنی افزود: طبیعتاً حیوانات هم حقوقی دارند و باید سعی شود تا موارد مربوط به آنها رعایت شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در این خصوص گفت: خروجی جلسه بر این بود که زمینی مشخص شود تا بتوانیم با مشارکت شهرداری‌های شهرستان این معضل را پیگیری کنیم.

محسنی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد و دلیل عدم اجرای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب تا کنون چند مورد بود که مهمترین آن، رهاسازی برخی از این سگ‌های بلاصاحب توسط شهرهای دیگر در شهر نور بوده است.

رئیس شورای شهر نور ادامه داد: طبیعتاً ما همه هموطن هستیم و اگر شهری معضلی داشته باشد اثر آن در شهر ما هم نمود خواهد کرد، در خصوص سگ‌های بلاصاحب هم این معضل وجود دارد.

وی تصریح کرد: از طرف شورای شهر نور پیشنهاد شد که در خصوص این مسئله به عنوان یک معضل اجتماعی و یک مطالبه مردمی به استاندار ارجاع داده شود و با رعایت تشریفات قانونی و اداری از ایشان درخواست شود که این موضوع را پیگیر باشد تا هر سریع‌تر شاهد رفع این مشکل در شهرستان نور باشیم.

محسنی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری و شورای شهر نور در رفع مشکلات و معضلات شهری است گفت: امیدواریم شهروندان با صبوری و حمایت خود ما را پیشبرد این موانع یاری کنند.

رفع معضل سگ‌های بلاصاحب از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است

شهردار رویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امیدواریم با این رویکرد شهرستان و اراده جمعی که در همه مدیران از جمله شوراهای شهر وجود دارد و در جلسه اخیر شاهد آن بوده‌ایم بتوانیم هرچه سریع‌تر این مشکل را رفع کنیم.

جعفر حسین زاده افزود: رفع این مشکل هم وظیفه ذاتی و هم وظیفه انسانی شهرداری‌ها است تا آسیبی به شهروندان نرسد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر رویان به دلیل اینکه محدوده شهری متصل به هم است، زمینی خارج از اراضی شهر وجود ندارد تا بتوانیم سگ‌های بلاصاحب را در آنجا ساماندهی کنیم.

شهردار رویان تاکید کرد: قطعاً اگر این اتفاق نیفتد ما به سمت منابع طبیعی و امور اراضی خواهیم رفت تا بتوانیم این معضل را پیگیری کنیم چرا که تأمین امنیت شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان است.

گزارش از رکسانا یحیی‌پور خبرنگار ایمنا _ شهرستان نور

کد خبر 544657

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران چمستان سگ های ولگرد ساماندهی سگ های ولگرد سگ ولگرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سگ های بلاصاحب خبرنگار ایمنا شورای شهر نور سگ های ولگرد شهرستان نور شهرداری ها تا بتوانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند