Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین حمید منصوری اظهار کرد: حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی یکی از مهمترین اهداف و وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای است که تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی نیز با هدف شناسایی و جلوگیری از تخلفات در حوزه منابع آبی صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجا که دشت قزوین یک دشت ممنوعه است، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در برنامه‌های کاری گروه‌های گشت و بازرسی قرار داشته و در همین راستا نیز طی دو هفته گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده و اخذ دستورات قضائی ۸ حلقه چاه غیرمجاز با دبی حدود ۱۴۰ لیتر در ثانیه در سطح شهرستان‌های استان توسط گروه انسداد و مأمورین ماده ۳۰ و با همکاری و همراهی نیروی انتظامی پر و مسلوب المنفعه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری با اشاره به اثرات مخرب چاه‌های غیر مجاز در دشت‌های کشور اذعان کرد: برداشت بیش از آب قابل برنامه ریزی از سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌ها باعث پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و این امر موجب تشدید فرونشست و کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی می‌شود.

وی ادامه داد: فرونشست زمین تهدیدی جدی برای تأسیسات زیربنایی است لذا باید با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات حوزه منابع آبی از کاهش سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان از اهتمام این شرکت در برخورد با تخلفات در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی خبر داد و گفت: این اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات و درقالب طرح احیا و تعادل بخشی و در راستای حفظ و حراست از منابع آبی در حال انجام است.

کد خبر 5386069

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه غیرمجاز دشت قزوین شرکت آب منطقه ای قزوین ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان 9 دی واکسن کرونا سانحه تصادف سویه اومیکرون کرونا زلزله ایلام آب های زیرزمینی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان