Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا دستورالعمل مقابله با کووید-۱۹ را تغییر داد.

بر این اساس به مبتلایان به کووید-۱۹ که علائم ندارند توصیه می‌شود به جای ۱۰ روز، ۵ روز خود را قرنطینه کنند و اگر بعد از پنج روز نشانه‌ای از بیماری بروز نکرد، پنج روز دیگر ماسک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کسانی که با شخص مبتلا به کووید ارتباط نزدیک دارند، اگر واکسن دریافت نکرده اند یا در نوبت دریافت دز یادآور هستند، توصیه می‌شود پنج روز خود را قرنطینه کنند.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیمار‌ها در آمریکا شواهدی ارائه کرده است که نشان می‌دهد احتمال انتقال بیماری در روز‌های نخست بیشتر است. رئیس جمهور آمریکا در نشستی مجازی با فرمانداران تصریح کرد دسترسی به تست کووید-۱۹ باید ساده‌تر و سریع‌تر شود. در میامی، پس از تمام شدن موجودی فروشگاه ها، متقاضیان کیت تست کووید-۱۹ ساعت‌ها در صف دریافت بسته تست کووید انتظار کشیدند. چند روزی است که صف تست کووید از پارکینگ محل‌های نمونه گیری فراتر رفته و به مقابل ساختمان‌های مجاور کشیده شده است. کاخ سفید قصد دارد ۵۰۰ میلیون بسته تست کووید-۱۹ را مجانی به مناطقی ارسال کند که کمبود دارند. هرچند پیامد دورهمی‌های کریسمس هنوز آشکار نشده است، اما به علت افزایش سریع موارد ابتلا به امیکرون، شمار مجموع مبتلایان در سال جاری به بیشینه سال گذشته نزدیک شده است.

در نیویورک کارکنان بخش خصوصی ملزم به دریافت واکسن شده اند. بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک، در پیامی تصویری تصریح کرد ۱۱۰ درصد اطمینان دارد واکسیناسیون بهترین راه مقابله با بیماری در گذشته و حال، به ویژه برای مقابله با امیکرون است. شمار کودکانی که در بیمارستان‌های نیویورک بستری شده اند پنج برابر شده است و از این تعداد هیچ یک از کودکان ۵ تا ۱۱ سال واکسن دریافت نکرده بودند. دکتر پتل، پزشک بیمارستان کودکان استنفورد، می‌گوید افزایش شمار کودکان مبتلا به امیکرون هشداری است که هرچند بیماران در سطح خفیف درگیر امیکرون می‌شوند، اما اگر اجازه دهیم هر هفته بیش از یکصد هزار مورد مثبت ابتلا به امیکرون ثبت شود، در نهایت شاهد افزایش شمار بیماران بستری خواهیم بود.

اگرچه از آفریقای جنوبی خبر‌های خوشحال کننده درباره کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ شنیده می‌شود، کارشناسان هشدار می‌دهند هنوز خیلی زود است که انتظار داشته باشیم چنین چیزی در آمریکا تکرار شود. دکتر فائوچی تاکید می‌کند اوضاع پیش از آنکه خیلی بد شود، خوب نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا امیکرون کرونا کرونا در آمریکا تست کووید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیروهای خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل میکنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند کخه موفق شدیم با همراهی دستگاه های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

کد خبر 6093459

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان