Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالنبی باقری در گفتگو با خبرنگار مهر در طی بررسی نمونه‌های مگس میوه شکار شده توسط تله‌های نصب شده علاوه بر وجود مگس میوه جنس باکتروسرا، نمونه‌هایی از مگس میوه مدیترانه‌ای نیز در تله‌ها شناسایی و تایید شد.

به گفته باقری، مگس مدیترانه‌ای با نام علمی (Ceratitis capitata (Wiedemann و نام مستعار Medfly یکی از مخرب‌ترین گونه‌ی حشرات آفت در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه به دلیل پراکندگی وسیع در سطح جهان، تکثیر بسیار سریع، تحمل آب و هوای سردتر نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه و طیف گسترده‌تر میزبان‌های گیاهی، در بین گونه‌های مهم اقتصادی مگس میوه دارای رتبه نخست خسارتزایی است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات افزود: مگس میوه مدیترانه؛ آفتی چند میزبانه (پلیفاژ) است که می‌تواند از میوه بیش از یک هزار گونه گیاهی تغذیه کند. لاروهای این آفت، قادرند از میوه بسیاری از درختان سردسیری، نیمه گرمسیری، گرمسیری و برخی سبزیجات تغذیه کنند، امّا از آفات اصلی و مهم مرکبات محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لاروها از گوشت میوه میزبان تغذیه کرده و در نهایت کل میوه به یک توده آبدار و غیرقابل استفاده تبدیل می‌شودو در صورت عدم مبارزه به موقع و صحیح با این آفت، بیش از ۸۶ درصد (گاهی تا ۱۰۰ درصد) محصول گیاه میزبان از بین خواهد رفت.

کد خبر 5386178

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی هرمزگان جهاد کشاورزی هرمزگان مگس مدیترانه ای ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام مگس میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود

دریافت 10 MB

به گزارش خبرنگار مهر، یک قلاده پلنگ در نواحی شمالی شهری شاهرود مورد تصویر برداری علیرضا دزیانیان قرار گرفته است این تصاویر اختصاصی خبرگزاری مهر تقدیم شما می‌شود.

کد خبر 6095805

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد