Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این تئاتر در تاریخ یادشده هرشب از ساعت ۱۸:۳۰ در محل دبیرستان راه امام واقع در خیابان جهاد ۲۷ شهر کرمان اجرا می شود.

اجرای این نمایش به همت ۲۸ نفر از هنرمندان ذیل گروه هنری ستاک طی چهار ماه گذشته آماده شده است تا به سهم و قدر خودشان همزمان با ایام فاطمیه، مصائب حضرت زهرا (س) از زمان رحلت پیامبر (ص) تا شهادت بانو را به گونه ای نمایش گونه روایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده و کارگردان این نمایش معتقد است که باید به این موضوعات و مسائلی که برای مردم ارزشمند است بیشتر پرداخت تا این کارهای هنری اسنادی برای آیندگان ما نیز باشد.

روح الله آریس روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما باید یکسری رویدادهای تاریخی و مذهبی که اتفاق افتاده را طبق سندها و منابع متقن و مستند با یک نگاه هنری و دیدگاه خاص به مخاطبان ارائه دهیم تا این سندها نیز باقی بماند و این ایام تاریخی هم در قالب تئاتر پیش چشم مخاطبان ورق بخورد.

وی با بیان اینکه گروه ستاک یکی از پایگاه های فعال تئاتر مذهبی در کرمان است و در هر دوره آیینی و مذهبی هم یک تئاتر ارائه می دهیم اظهارداشت: هدفمان این است که پرچم تئاتر مذهبی بالا بماند و این عرصه هنری-دینی بدون اثر نماند.

آریس افزود: کارهایی که در سال های اخیر داشتیم سبب شده تا گروه های دیگر هم ترغیب شوند و در این ایام کارهایی را تولید کنند؛ اینک زمینه تئاتر مذهبی  بیشتر رونق گرفته است.

این کارگران تئاتر که از سال ۸۵ سابقه فعالیت هنری دارد و می گوید تاکنون ۲۸ تئاتر را به اجرا رسانده با بیان اینکه فضای تئاتر استان اخیرا خیلی بهتر شده تاکید کرد: گروه هایی که دراین زمینه تلاش کردند سبب شده نگاه مردم هم نسبت به تئاتر تغییر پیدا کند و چه خوب است که مردم آن موضوعاتی که برایشان مهم و ارزشمند است را به هنر بیامیزند در قالب تئاتر به نمایش بگذارند.

عوامل و بازیگران این تئاتر به شرح زیر معرفی شده‌اند: دستیار کارگردان: محمدعلی زاهدیان- مهدی امیرطاهری - مدیرصحنه: هانیه نقیب پور ، نور: محمد رییسی ، گریم: نداقاسمی، بازیگران: محمد علی زاهدیان، مهدی امیر طاهری ، سجاد انجم شعاع ، مهران پوردهقان ، علیرضا ایرانمنش ، حسین لشکری ، حسین نصیری ، عباس نصیری ، ابوالفضل پورموسی ، فاطمه گیلانی ، زهرا اسدی ، مهلا میررضایی ، هانیه نقیب پور ، ساجده عربپور ، سحر عبداللهی ، اکرم ملازاده ، زهرا شورآبادی ، نیکا فرحبخش،

گروه هنری ستاک وابسته به مجمع محبین اهل بیت این فعالیت هنری را ساماندهی و اجرا می کند.

برچسب‌ها کرمان تئاتر شهادت حضرت فاطمه زهرا نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان تئاتر شهادت حضرت فاطمه زهرا کرمان تئاتر شهادت حضرت فاطمه زهرا نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند