Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:43:50 GMT

نگاه روستاییان کرمان به مهاجرت تغییر کرده است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۰۶۲۲

نگاه روستاییان کرمان به مهاجرت تغییر کرده است

به گزارش ایرنا، منصور خانه‌گیر روز سه شنبه در نشست خبری افزود: ۴۱ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن هستند که با فرهنگ سازی و ورود رسانه ها باید این آمار افزایش یابد.

وی اظهارداشت: مردم استان بایستی در روستاها بمانند و فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهند که مسائلی همچون حاشیه نشینی نداشته باشیم؛ ضمن آنکه تمایل و ذائقه مردم نیز به استفاده از محصولات طبیعی روستاها در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان گفت: روستای بالای ۲۰ خانواری در استان کرمان نداریم که مطالعات طرح هادی در آن انجام نشده باشد.

۸۰ درصد دهیاران کرمان حکم گرفتند

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت انتصاب دهیاران در این استان عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۷۱ دهیاری در استان وجود دارد که حکم حدود ۸۰ درصد دهیاران تا این لحظه ابلاغ شده است.

خانه گیر با بیان اینکه ۲۸۲ دهیاری تمام وقت و مابقی نیمه وقت هستند اظهارداشت: پرونده های دهیاران در دفتر روستایی براساس قوانین و مقررات احصا و پس از تایید به بخشداری ارجاع می شود تا حکم دهیار را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۵ نفر برای پذیرش در سمت دهیاری و گزینش معرفی شده اند که از این میزان ۲۹۰ نفر بانو هستند؛ همچنین حدود یکهزار نفر از آنان از نظر تحصیلات دارای دیپلم، سه نفر تحصیلات حوزوی و مابقی در سطح کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

خانه گیر یادآور شد: هشت هزار و ۸۴۹ عضو شورای روستایی در استان کرمان وجود دارد که هشت هزار و ۲۱۰ نفر آنان مرد و مابقی زن هستند؛ مدرک تحصیلی یکهزار و ۹۶۶ نفر طی این دوره شوراها دیپلم، ۴۷۴ نفر کاردانی، ۹۶۸ نفر کارشناسی، ۱۵۵ نفر کارشناسی ارشد، ۹ نفر دکترا و ۲۳ نفر تحصیلات حوزوی گزارش شده است.

هزار میلیارد تومان اعتبار دهیاری ها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان گفت: بودجه دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، نفت و اعتبارات ماده ۵۸ تامین می شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات گردشگری فقط به روستاهایی که گردشگر دارند پرداخت می شود افزود: اعتبارات گردشگری روستاها از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سال گذشته به یک میلیارد و ‌۳۷۶ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش یافته است.

به گفته خانه گیر از ابتدای امسال تا آبان ماه ۹۵۹ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده که سهم روستاها متغیر است.

وی با بیان اینکه تخصیص سهم اعتباری و اقدامات توسعه ای روستاهایی که دهیاری ندارند از طریق فرمانداری ها انجام می شود بیان کرد: ۹۵ میلیارد تومان طی هشت ماه امسال از اعتبارات ارزش افزوده به حساب فرمانداری ها برای روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

پسماند روستایی در اولویت

خانه‌گیر همچنین با بیان اینکه پسماند روستایی در اولویت کاری استانداری کرمان قرار گرفته است گفت: ما لندینگ(مکان دفن زباله روستایی) نداریم؛ در فاز نخست برای هر بخش(۶۰ بخش در استان) یک مکان لندیگ روستایی راه اندازی می شود که در هر بخش باید چهار مکان را پیشنهاد کنیم و پس از بررسی های کارشناسی یک مکان انتخاب شود.

وی اضافه کرد: همچنین طی تفاهم نامه با هلال احمر تاکنون ۱۲۰ خانه هلال در روستاهای استان احداث شده است.

رشد ۲ برابری تسهیلات کارگشایی روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان گفت: طی سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات کارگشایی روستایی استان و امسال نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته که تاکنون ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نگاهمان به دهیاری‌ها این که است ارزش افزوده پایدار در روستاها ایجاد شود؛ اظهارداشت: ۴۸ شرکت تعاونی روستایی در استان داریم که ۱۶ مورد غیرفعال و مابقی فعالند.

خانه‌گیر با بیان اینکه نگاه دفتر امور روستایی استانداری کرمان هماهنگی بین دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب است گفت: اتفاقات خوبی در تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و پوشش تلفن همراه در روستاها رقم خورده که در این زمینه پیگیر و هماهنگ کننده فعالیت دستگاه ها هستیم.

برچسب‌ها کرمان بافت رابر توسعه روستایی استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بافت رابر کرمان بافت رابر توسعه روستایی استانداری کرمان میلیارد تومان دهیاری ها خانه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند