Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نمایندگان مجلس کلیات «طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان» را به تصویب رساندند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در نشست علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان با 210 رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.
در صورت تصویب نهایی این طرح وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف خواهد شد زمینه سرمایه‌گذاری برای برداشت آب، نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان) را فراهم نماید.
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران در دفاع از کلیات این طرح گفت: گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان به کمیسیون عمران ارجاع داده شد و در جلسه ای با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به شرح ذیل به تصویب رسید . این گزارش تقدیم هیات رییسه مجلس می گردد.
وی افزود: متن ذیل به عنوان بند خ به ماده2 قانون توسعه وبهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب اسفند ماه سال 1394 الحاق می‌گردد،وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری برای برداشت آب، نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان) را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران کمبود مصارف آب شرب شهری و روستایی که از منابع محلی قابل تأمین نمی‌باشد، در چارچوب ماده (20) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند ماه سال1393، از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.
علی بابایی کارنامی در مخالفت با کلیات این طرح گفت: استان سیستان و بلوچستان از استان های محروم کشور است باید در تصمیم گیری های کلان توجه به مناطق محروم در اولویت باشد ما حامی توجه به مناطق محروم هستیم، اما همه کارشناسان اذعان دارند که یکی از جنگ های آینده، جنگ آب است و لذا پارادوکس های تعارض منافع بین استان ها و ذی نفعان بحث آب است که مجلس و دولت باید به صورت اساسی این مساله را بررسی کنند.
وی با اشاره به فرازی از بیانات رهبر انقلاب که فرمودند مجلس باید لایحه محور باشد گفت: چگونه است که استانی را بر اساس طرح نمایندگان ورود پیدا می کنیم که میلیاردها دلار سرمایه گذاری می خواهد و مورد سو استفاده ذی نفعان در دولت قرار می گیرد .
بابایی با اشاره به مساله آب در اصفهان و خوزستان گفت: پرداختن به مساله آب موضوع جدی است.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح انتقال آب استان سیستان و بلوچستان انتقال آب از دریای عمان طرح انتقال آب کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان