Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، «احسان انصاری» اظهار داشت: مجتمع آلومینیوم جنوب که با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور به بهره برداری رسیده و صادرات شمش آلومینیوم دارد، یکی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی در منطقه ویژه لامرد، اظهار داشت: در ابتدای ورودمان به منطقه ویژه اقتصادی لامرد بحث تکمیل زیرساخت‌ها را دنبال کردیم که با حمایت‌های مضاعف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در چهار گوشه منطقه ویژه لامرد عملیات زیرساختی در حال انجام است و افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد پروژه‌های زیرساختی منعقد و پیمانکار مشغول به کار شده است.

این مسوول بیان‌داشت: تا پایان سال جاری انتظار داریم بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر مناقصه پروژه‌های زیرساختی برگزار و عملیات اجرایی آنها آغاز شود که انجام آن می‌تواند هجوم سرمایه گذاران را به منطقه ویژه اقتصادی لامرد بدنبال داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم و لازم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد جذب سرمایه گذار است، گفت: یکی از مسائل مهمی که پس از تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از دغدغه‌های اصلی است، جذب سرمایه‌گذاران برای احداث پروژه‌های بزرگی نظیر پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، صنایع پایین‌دست آلومنیوم، صنایع فولادی، نیروگاهی و سایر صنایع است که در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیش‌بینی‌های انجام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در همین زمینه با بیان اینکه مجوز فعالیت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد صادر شده است، خاطرنشان‌کرد: با همراهی و تلاش‌های «موسوی» نماینده محترم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس و پیگیری‌هایی انجام شده، انعقاد قرارداد احداث صنایع پتروشیمی در این منطقه به پایان رسیده و به‌زودی مردم لامرد شاهد کلنگ‌زنی این صنایع بزرگ خواهند بود.

وی افزود: با اتمام ساخت این پروژه‌ها و توجه صنایع و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور به موقعیت استراتژیک شهرستان لامرد، نزدیکی به دریا و قرار گرفتن در کریدور مهم ترانزیتی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد می‌تواند پیشران توسعه صنعتی و معدنی استان فارس و جنوب کشور باشد.

انصاری با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اظهار داشت: تامین آب مصرفی صنایع با وجود ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به منطقه، تامین گاز، تامین برق از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی مستقر، وجود زمین‌های مسطح، بندرگاه اختصاصی پارسیان و سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای اتصال منطقه‌ی ویژه لامرد به بندر پارسیان از طریق احداث آزادراه لامرد- پارسیان (که در واقع می‌توان گفت با این کار عظیم لامرد شهری بندری خواهد شد) و مهمتر از همه وجود سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی شهرستان، از مهمترین مواردی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون دغدغه طرح‌های خود را در این منطقه اقتصادی اجرایی کنند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اعلام‌کرد: لامرد به‌زودی می‌تواند به عنوان قطب صنعتی و معدنی کشور معرفی شود که با حضور سرمایه گذاران می‌توانیم به اشتغال پایدار در این منطقه اقتصادی برسیم و این مهم جز با همدلی و همراهی و تلاش مضاعف مسوولان امر محقق نخواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی لامرد آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی لامرد آلومینیوم مجلس شورای اسلامی لامرد آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی لامرد سرمایه گذاران منطقه ویژه ویژه لامرد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود