Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع بدون اشاره به جزئیات دقیق، می‌گویند که پرونده تحقیقات قضایی در خصوص انفجار بندر بیروت، شاهد تحولاتی در آغاز سال جدید خواهد بود.

این حادثه در تابستان سال گذشته به استعفای دولت وقت لبنان و ایجاد بحران جدید سیاسی منجر شد.

روزنامه لبنانی «الجمهوریه» با انتشار این خبر که تحولاتی در خصوص این پرونده در آغاز سال جدید روی خواهد داد، نوشت که برخی منابع آگاه در جنبش‌های «أمل» و حزب‌الله می‌گویند که هیچ تحول سیاسی و غیرسیاسی در این زمینه وجود ندارد [و پرونده نباید سیاسی شود]، ضمن این که مشکل در کسی است که پرونده را سیاسی کرده و آن را از مسیر درست رسیدن به حقیقت و روشن شدن تمامی ابعاد پنهان آن، منحرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع تاکید کردند که مشکل پرونده از جانب این دو حزب نیست بلکه راه حل آن ساده و مشخص است و باید در مسیر اصول قانون اساسی حرکت کرد. ما این امر را به اطلاع همه مسئولان رساندیم و تاکید کردیم که راه حل در دست شماست نه ما. اما این امر مشکوک است که آن‌‌ها، خود را به نشنیدن می‌زنند و تنها به اتاق‌های سیاسی که این پرونده را در مسیری که کشور را به سوی یک مشکل بزرگ سوق می‌دهد، گوش می‌دهند.

چهارم آگوست ۲۰۲۰ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ مجروح شدند.

رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و تحقیق درباره آن از سال گذشته آغاز شده اما این پرونده نیز مانند سایر رویدادهای جنایی در لبنان همانند پرونده ترور «رفیق الحریری» تحت مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی قرار گرفت و به دلیل مانع‌تراشی‌ها و مداخلات مذکور، هنوز ابعاد پنهان این انفجار روشن نشده است.

«فادی صوان» اولین قاضی پرونده انفجار بیروت به اتهام سیاسی کاری در این پرونده و  رویکردهای غیرقانونی برکنار شد و بعد از او «طارق بیطار» به عنوان قاضی جدید پرونده انفجار بیروت انتخاب شد اما رویکرد او نیز چندان تفاوتی با قاضی سابق نداشت امری که اعتراض «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را برانگیخت و موجب آمدن مردم لبنان به خیابان‌ها و تظاهرات علیه عملکرد او شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های خود با اعلام این‌که بیطار به دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، تصریح کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار بندر بیروت حزب الله لبنان جنبش أمل پرونده انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، حجت الاسلام  عبدالحسین خسروپناه شامگاه پنج شنبه در مراسم نکوداشت  ادیب دزفول دکتر محمدرضا سنگری در حسینیه ثارالله دزفول، افزود:اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صورت نظام مند بر اساس نقشه راه برای نخستین بار در دولت سیزدهم و با همت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد : سند بنیادین آموزش و پرورش ۱۳ سال است که تدوین و تصویب شده که در این مدت بخش‌هایی از آن اجرا شده اما هیچگاه این سند به صورت نظام مند اجرایی نشده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد :  مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش به ویژه شخص وزیر، شبانه روز در تلاش برای حل مسایل معیشتی و گره گشایی از موانع اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه  تکریم دکتر سنگری تکریم علم، اخلاق و ادب است گفت: برگزاری چنین مراسم های نکوداشتی بسترسازی برای معرفی الگوهایی برجسته به نسل های جوان و نوجوان است.

وی افزود : دکتر سنگری بیش از نیم قرن پژوهش در ترویج معارف اسلامی و عاشورا تلاش کرده است و ذاکران و مداحان کشور به ویژه خوزستان از آثار ادبی دکتر سنگری بهره های فراوان برده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم