Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شرکت‌های فرودگاهی عوارض شهرداری را نمی‌پردازند، گفت: وضعیت وخیم جمع‌آوری زباله و لایروبی جوی‌های آب در منطقه ۹ شهرداری تهران وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارشی از بازدید خود از محله امام زاده عبدالله در منطقه ۹ شهرداری تهران ارائه کرد و گفت: صدای وحشتناک هواپیماها که در حال فرود در فرودگاه مهرآباد هستند، ترسناک است اما مردم می‌گویند؛ ما عادت کرده‌ایم و آلودگی صوتی گوش و مغزمان را به علاوه خواب و آرامشمان را و حتی ساختمان‌هایمان را ضعیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین می‌گویند؛ در تمام دنیا به ساکنان اطراف فرودگاه عوارض مخصوص پرداخت می‌کنند و فرودگاه‌ها مسولیت اجتماعی خویش را در قبال ساکنان اطراف خود ادا می‌کنند اما در ایران از این خبرها نیست. مردم شاید نمی‌دانند که حتی شرکت‌های هواپیمایی باید عوارض فروش بلیت را به شهرداری پرداخت کنند. در حال حاضر ۶ پرونده در کمسیون ماده ۷۷ داریم که مربوط به پرداخت نشدن عوارض شرکت‌های هواپیمایی است.


وی ادامه داد: انتقال فرودگاه مهرآباد آرزویی است که نسل‌های گذشته این منطقه هم داشته‌اند و نسل‌های حاضر آن را به عنوان یک آرزو مطرح می‌کنند. ای کاش مشکل مردم در آسمان و غرش هواپیما خلاصه می‌شد. مردم در زمین هم مشکل دارند. بزرگراه یادگار امام به این منطقه که رسیده است علاوه بر آسمان زمین هم تپیده است. از این که مهندس چمران مرتب از این پروژه و تکمیل آن یاد می‌کنند خوشحال هستم اما نگرانم که نکند این موضوع هم مثل انتقال فرود گاه مهرآباد به یک آرزو تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: روحانی جوانی می‌گوید؛ قبل از انقلاب من کودکی بودم که از پدرم شنیدم که این منازل در مسیر یک طرح قرار دارد اما نمیدانستم این طرح قرار است به نام بزرگراه یادگار امام نام‌گذاری کنند و امروزه هرزمانی نام این بزرگراه را می‌شنویم احساس خوبی نداریم. موضوع تکمیل نشدن بزرگراه یادگار امام مشکل جدیدی را هم برای محله ایجاد کرده است؛  فریز شدن املاک مسیر طرح که سال‌ها است مردم را چشم انتظار کرده است که آیا شهرداری ملکشان را بخرد مثل اکنون که از بعضی خریده است و یا اعلام کند اجازه نوسازی و ساخت و ساز را دارید؟.


امانی با بیان اینکه بافت فرسوده محله یکی دیگر از معضلات ساکنان است که باید زیر غرش هواپیماها بر خود بلرزند و ساکنان نگران ریزش آن‌ها باشند، اظهار کرد: املاکی که در طرح نیستند به خاطر حفظ مشوق‌ها و انشعابات رایگان نه در توان مالکین و نه به صرف سازندگان و سرمایه‌گذاران است که نوسازی شوند. هنگامی که ابرها در آسمان ظاهر می‌شوند و باران رحمت الهی شروع به باریدن می‌کند مردم خوشحال می‌شوند اما مردم این محله نگران. چون آب گرفتگی و سیلاب‌ها معابر، زندگی و کار آن‌ها را مختل می‌کند. سیستم فاضلاب محله علی رغم اینکه تکمیل شده است اما چون به بهره‌برداری نرسیده است جوی‌ها، همیشه فاضلاب ساکن و متعفن دارند و وصل شدن فاضلاب خانگی به سیستم غیر فعال هم مزید بر علت شده است البته لایروبی نشدن معابر و انهار و مملو بودن آن‌ها از زباله و پسماند هم این مشکل را دو چندان می‌کند.
او در این نطق که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد، اضافه می‌کند: متاسفانه وضعیت رفت و روب، جمع‌آوری و حمل پسماند به گفته شهردار منطقه به دلیل کم‌کاری پیمان‌کار بوده است که در همان روزی که من در آن جا بودم گفتند؛ در حال لغو قرار داد و انتخاب پیمان‌کار جدید هستیم. این آلودگی و لایروبی نشدن باعث حضور انبوه جوندگان موزی و موش در سطح محلات و معابر شده و نارضایتی مردم از بی‌نتیجه بودن راه‌های مقابله سنتی شهرداری با این حیوان موزی شده است.


عضو شورای شهر تهران گفت: محله ای با ۲۵۰۰۰ جمعیت با کدام استاندارد ملی نه بانک دارد، نه درمانگاه و نه مدارسی در مقاطع راهنمایی و متوسطه. اگر در شهرستان‌های دور کشور با این جمعیت سراغ دارید که از هیچ یک از  سرانه‌های درمانی، آموزشی و خدماتی برخودار نیستند، معرفی کنید. ترکیب جمعیتی محله با حضور هم‌نوعان عزیز از کشور همسایه شرقی در حال تغییر است. به عنوان نمونه یکی از مدارس ابتدایی پسرانه محله از حدود ۵۰۰ دانش آموز، ۱۳۰ نفرشان از فرزندان مهاجر هستند و استقرار مرکز اتباع بیگانه در این محله سبب تردد مهاجران از سایر محلات تهران شده است. حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها به ویژه شب‌ها در زمین‌ها و املاک خریداری شده شهرداری و استقرار مرکز ترک اعتیاد نیز عامل دیگری برای تردد بیشتر معتادان و کارتون خواب‌ها به این محله شده است.

او اضافه کرد: تعداد زیادی املاک به صورت نقطه‌ای و متفرق در مسیر طرح یادگار امام تبدیل به مناطق بی‌دفاع شهری شده است. هر چند شهردار جدید منطقه در حال دیوارکشی و محصور کردن این زمین‌ها و املاک است. دو گود بزرگ رها شده در منطقه که یکی متعلق به شهرداری و دیگری در جنوب پادگان جی واقع شده که قرار بوده تبدیل به پارکینگ طبقاتی شود که انجام نشده است. آخرین موضوع درختان سطح محله است که در حال خشک و قطع شدن هستند که ضرورت دارد نسبت به هرس و نگهداری آن‌ها اقدام شود.


امانی در ادامه ضمن تشریح درخواست‌های مردم در چند بند گفت: شورا و شهرداری تکمیل پروژه یادگار امام را در اولویت اقدامات خویش قرار دهند و  شرکت فاضلاب بهره برداری از سیستم فاضلاب محله را تسریع کند و همچنین تکمیل بزرگراه نیازمند تملک املاک مسیر است که شهرداری شناسایی، مذاکره و توافق با مالکان را از هم اکنون در دستور کار قرار دهد. اگر قرار نیست فرودگاه مهر آباد منتقل شود مسوولیت اجتماعی خویش را در قبال این محله ادا کند و پرداخت عوارض فرودگاه‌ها به شهرداری را هم توسط نهادهای بالا دستی پیگیری کنند. 


وی با بیان اینکه بانک‌ها فقط فکر منفعت خود نباشند، اگر در خیابان‌های شمال شهر و مناطق بر خوردار هر ۱۰۰ متر یک شعبه دارند برای محلات جنوبی و کم برخوردار هم که مردمی نجیب و متعهدند و صاحبان این انقلابند حد اقل یک شعبه ایجاد کنند که مردم برای انجام کارهای بانکی خود ناچار به تردد به نقاط دیگر تهران نباشند، گفت: آموزش و پرورش و شبک  بهداشت و درمان برای ایجاد درمانگاه و مدارس در محله ای که مهمان هزاران مهاجر هستند و بار کشور را به دوش می کشند فکری اساسی کنند و شهرداری تهران بحث رفت و روب، املاک بی‌دفاع شهری و معتادیان متجاهر، جوندگان موزی و رسیدگی به درختان را در راس امور خود قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران بزرگراه یادگار امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک بازیکن فوتبال ذوب آهن و دو تماشاگر تراکتور توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی افزود: در جریان مسابقه فوتبال دو تیم ذوب آهن و تراکتور تبریز بازیکن گرجستانی ذوب آهن بدلیل ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تراکتور خبر داد و افزود: مرد ۴۷ ساله بدلیل عارضه قلبی ومرد ۳۵ ساله بدلیل هیجانات تحت مراقبتهای درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و شهید مدنی منتقل شدند.

کد خبر 6089547

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو