Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نهاد ظرفیت ساماندهی و بازسازی حاشیه شهر‌ها را دارد، گفت: هم اکنون طرح ساماندهی حاشیه ۱۰ شهر کشور در حال اجرا است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۱۴۰ واحدی پردیسان خمینی‌شهر که با همکاری انجمن خیران مسکن ساز در حال اجرا است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرفیت‌های فنی و اجرایی در سراسر کشور دارد و ۷۵ درصد نیرو‌های این نهاد متخصص و با شرایط کشور آشنا هستند، از این رو با توجه به مطالعات پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند حاشیه شهرها، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده را ساماندهی و بازسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: ما واقعاً نگران هستیم اگر یک زمین لرزه چهار- پنج ریشتری در برخی از حاشیه‌های شهر‌ها اتفاق افتد فاجعه انسانی رخ خواهد داد؛ از این رو انتظار داریم مجلس و دولت در قالب طرح یا لایحه، قانونی را به تصویب برسانند که بنیاد مسکن را موظف به ساماندهی این سه نقطه شهری کند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بازسازی حاشیه شهر‌ها در شرایط کنونی به صورت موردی به ما واگذار شده است و اکنون در ۱۰ نقطه کشور از جمله چابهار، زابل، زاهدان، کرمان، بندر امام و دوگنبدان در حال ساماندهی و بازسازی حاشیه شهر‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد تصریح کرد: این ظرفیت در بنیاد مسکن وجود دارد و امید است بتوانیم به طور فراگیر ساماندهی حاشیه شهر‌ها را انجام دهیم تا شاهد این وضعیت نگران کننده نباشیم و مردم در بلایای طبیعی دچار مشکل نشوند.


۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای مسکن روستایی در نظر گرفته شد


او افزود: دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای مسکن روستایی در نظر گرفته است که با آورده حداقلی می‌توان ساختمان را تکمیل کرد، این تسهیلات را در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌توان برای ساماندهی و مقاوم سازی بافت فرسوده استفاده کرد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف از سفر سه روزه به اصفهان بازدید از پروژه‌ها و نحوه ارائه خدمات به مردم است، گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اقدامات ارزشمندی در بازسازی‌های کشور در بلایای طبیعی به عنوان ستاد معین داشته است و همچنین در عمران آبادانی و نوسازی مسکن روستایی و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر این استان نیز خوب عمل کرده است.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های مسکن شهری خمینی شهر، ابراز داشت: این شهرستان ۲ پروژه بسیار خوب دارد که یکی ۱۰۰۰ واحدی و در قالب اقدام ملی مسکن بوده که تحت عنوان جهش تولید مسکن ادامه پیدا خواهد کرد و منابع مالی و آورده و متقاضی آن پیش بینی شده است.

او اضافه کرد: پروژه دوم ۱۴۰ واحدی پردیسان است که ۴۰ واحد آن به دست خیران مسکن ساز و ۱۰۰ واحد را بنیاد مسکن می‌سازد، از این رو ۱۱۴۰ واحد مسکن هم اکنون در خمینی شهر در حال احداث است.


احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی خیر ساز در کشور


نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه خیران مسکن ساز اقدامات خوبی در زمینه ساخت مسکن ایفا کردند، تصریح کرد: تاکنون خیران مسکن ساز ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای متقاضیانی که توان مالی مناسبی ندارد، ساخته‌اند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد و هیئت همراه در دومین روز سفر خود به استان اصفهان ابتدا از پروژه ۳۴۸ واحدی زیتون و ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین شهر، ۱۴۰ واحدی خمینی شهر و کارخانه آجر شالباف در حبیب آباد بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساماندهی حاشیه شهرها بازسازی بافت های فرسوده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خیران مسکن ساز مسکن روستایی حاشیه شهر ها روحانی نژاد حجت الاسلام خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سنگ قبر هم نجومی شد

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبرفوری، قیمت سنگ در ارزان ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می رسد. ارزان ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900166

دیگر خبرها

  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور