Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسین اعتمادی رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: طی بازه زمانی دو ماهه‌ای شامل اول آبان لغایت ۳۰ آذرماه امسال، نسبت به تشکیل چهار جلسه کمیسیون‌های مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ با محوریت رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها، رانندگان و مالکان بخش ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای اقدام و به ۱۵مورد تخلف اعلامی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: از مجموع ۱۵ مورد تخلف اعلامی رسیدگی شده در کمیسیون‌های یاد شده، سیزده مورد تخلف احراز و دو مورد مبرا از موارد اتهامی شناخته شد.

اعتمادی دربخش دیگری از سخنان خود به تعداد و نوع کمیسیون‌های متشکله در بازه زمانی یکم آبان الی ۳۰ آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع هشت جلسه تشکیل شده در بازه زمانی مذکور، سه جلسه کمیسیون ماده ۱۲، سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و دو جلسه دیگر مختص به کمیسیون ماده ۱۴ بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در مورد نوع و میزان احکام صادره از نظر تخلفات احراز شده نیز عنوان کرد: میزان و نوع جرائم متناسب با تخلفات صورت گرفته تعیین شد که شامل ۹ تذکر کتبی، دو جریمه نقدی و تعلیق یک ماهه یک کارت هوشمند می‌شود.

دبیر کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان قم عمده تخلفات صورت گرفته در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعم از کالا و مسافر را شامل عدم اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، حمل اتباع خارجی فاقد مجوز تردد و صدور صورت وضعیت فاقد کد رهگیری دانست.

اعتمادی تصریح کرد: دیگر موارد تخلفی که در کمیسیون‌های یاد شده مورد رسیدگی واقع شده‌اند شامل حمل کالا با ناوگان مسافری، سوار و پیاده نمودن مسافر در خارج پایانه، همراه نداشتن تجهیزات ایمنی خودرو شامل کپسول اطفا حریق، کمربند ایمنی و ...، صدور بارنامه صوری، سو استفاده از کدپستی و شناسه ملی و. می‌شود.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان این موضوع که تکرار موارد تخلفی موجب افزایش میزان جرایم می‌شود، تصریح کرد: غالب احکام صادره در مورد تخلفات احراز شده شرکت‌ها، رانندگان و مالکان ناوگان، تعطیلی و تعلیق یک ماهه کارت هوشمند رانندگان و ناوگان است که درصورت تکرار بیش از سه بار نسبت به تعطیلی و تعلیق یکساله شرکت و کارت هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در پایان با اعلام مجدد شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها گفت: مخاطبان گرامی در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای، می‌‎توانند با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، که در تمامی اوقات شبانه روز پاسخگوی مراجعات تلفنی است، تماس گیرند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای راهداری حمل و نقل عمومی جاده ای نقل جاده ای استان قم مورد تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عبدالرسول پورعباس، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگو با ایسنا بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد