Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:50:18 GMT

آخرین ماموریت Arianespace به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۱۹۵۵

آخرین ماموریت Arianespace به پایان رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از spacenews؛ آریان اسپیس آخرین ماموریت سال خود را در ۲۷ دسامبر با پرتاب ۳۶ ماهواره برای اپراتور OneWeb در مدار زمین به پایان رساند. براساس گزارش‌ها، جدیدترین ماهواره‌های OneWeb در ساعت ۸:۱۰ صبح از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان با موشک سایوز ۲.۱b پرتاب شد.

مدیر عامل این استارت‌آپ گفت که این موشک چهار ساعت پس از پرتاب با همه ماهواره‌ها تماس گرفته، اما چند هفته طول می‌کشد تا ارتفاع عملیاتی ۱۲۰۰ کیلومتری بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Arianespace این ماموریت را با شرکت فرانسوی-روسی Starsem انجام داد که پرتاب‌های سایوز را تجاری می‌کند.

این هشتمین ماموریتی است که Arianespace در سال جاری برای OneWeb با راکت‌های سایوز تکمیل می‌کند. پس از بهبود یکپارچه سازی خودرو‌های ساخت و پرتاب، این اولین بار است که موشک سایوز ۳۶ ماهواره را به جای ۳۴ ماهواره از قزاقستان از پایگاه فضایی بایکونور تحویل می‌دهد.

براساس گزارش‌ها، این ماموریت تنها چند روز پس از آن انجام شد که Arianespace پرتاب مورد انتظار طولانی مدت تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) در ۲۵ دسامبر را با موفقیت انجام داد، که با موشک آریان ۵ از Kourou، گویان فرانسه به پرواز درآمد.

در مجموع، Arianespace ۱۵ ماموریت پرتاب را در سال ۲۰۲۱ انجام داد که ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ خود را برای سی و یکمین بار در ۲۱ دسامبر امسال به فضا پرتاب کرد و به راحتی رکورد قبلی اسپیس ایکس را که ۲۶ پرتاب در یک سال تقویمی در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده بود، شکست.

آریان اسپیس انتظار دارد که ماهواره‌های باقیمانده را برای صورت فلکی اولیه OneWeb در سال آینده پرتاب کند تا خدمات جهانی را فعال کند. این استارتاپ در حال حاضر در حال انجام تست‌های شبکه در آلاسکا است.

بیشتر بخوانید

پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb از روسیه به مدار زمین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضانوردان وان وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901619

دیگر خبرها

  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد