Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا ناجی،  رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که همچنان تحقیقات و شواهد درباره ویروس ترکیبی دلمیکرون تکمیل نشده است، گفت: این احتمال وجود دارد که سویه دلتا و اومیکرون بتوانند ژن‌ها را با هم عوض کنند و واریانتی خطرناک‌تر از گونه‌های قبلی پدید آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که کووید ۱۹ نتیجه عفونت های یک سویه جهش یافته است، ادامه داد: این ویروس در موارد بسیار نادری می‌تواند به طور همزمان با ترکیب دوسویه مختلف ایجاد آلودگی کند.

دلمیکرون نتیجه ترکیب دو سویه است

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره ویژگی‌های سویه‌های اومیکرون و دلتا اظهار داشت: دلمیکرون نتیجه ترکیب این دو سویه است.

وی گفت:‌ اومیکرون با قدرت سرایت پذیری بالا، به واریانت غالب در اکثر مناطق جغرافیایی تبدیل شده است. این واریانت یک فرم جهش یافته است که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

ناجی تاکید کرد:‌ اومیکرون با سرعتی بسیار زیاد در حال گسترش است. علائم آن در حال حاضر خفیف تر از نوع دلتاست و مرگ و میر آن هم کمتر گزارش شده است.

وی با مقایسه جهش کرونای دلتا با اومیکرون گفت: در حالی که گونه دلتا علامت های شدیدتری از بیماری را به همراه دارد، ولی جهش اومیکرون قابلیت سرایت پذیری بسیار بالاتری دارد.

این استاد ویروس شناسی دانشگاه گفت: در واقع دلمیکرون ترکیبی از دلتا و امیکرون و ملغمه ای از پروتئین اسپایک از دو واریانت بر سطح ویروس است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلمیکرون یک واریانت یا نوعی جهش ویروسی است؟ گفت: دلمیکرون یک واریانت جدید با جهش نیست، بلکه ویروسی ترکیبی از پروتئین های دلتا و اومیکرون است.

علائم ابتلا به دلمیکرون

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علایم ابتلا به دلمیکرون اظهار داشت: علائم دلمیکرون مانند اومیکرون و دلتا است.  تب بالا، سرفه مداوم، از دست دادن حس چشایی و بویایی، آبریزش بینی، سردرد و گلو درد از علامت های اصلی ابتلا به دلمیکرون است.

ناجی ادامه داد: بر اساس اطلاعات منتشر شده بیشتر افرادی که مبتلا به نقص سیستم ایمنی هستند، می توانند دو گونه اومیکرون و دلتا را همزمان در بدن خود جای دهند.

وی در این باره توضیح داد: تحقیقات و شواهد درباره گونه جدید کرونا در دسترس نیست.  این احتمال وجود دارد که دلتا و اومیکرون بتوانند ژن ها را با هم عوض کنند و واریانتی ایجاد کنند که حتی کشنده‌تر است.

اقدامات قاطع درخاموش کردن شعله کرونا ضروری است

وی با بیان این که این رویدادها از نظر علمی رویدادهای نوترکیب نامیده می شوند، خاطرنشان کرد: با مشاهده دلمیکرون، دل نگرانی هایی از ایجاد قریب الوقوع ویروس های نوترکیب بین دو واریانت اومیکرون و دلتا بیشتر شده که نتیجه آن هنوز نامشخص است.

ناجی در خاتمه تسریع در روند واکسیناسیون علیه کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف قطع زنجیره انتقال را خواستار شد و یادآوری کرد: اقدامات قاطع در خاموش کردن شعله چرخش کرونا در سراسر دنیا با وضع محدودیت های شدید و واکسیناسیون وسیع ضرورت دارد.

کد خبر 646265 برچسب‌ها اميكرون خبر مهم كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون خبر مهم كرونا در ايران ویروس شناسی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی اومیکرون و دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است