Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: محله محوری برنامه و بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، عدالت شهری را محقق می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان عین القضاتی در بیست و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد: بارها و به تکرار می‌شنویم که گفته می‌شود در بحث سرمایه گذاری شهر اراک باید تلاش ویژه شود، اما این نکته باید به مسئولان استان و شهرستان یادآوری شود که آیا شهری که به آلودگی هوا شهرت داشته باشد، امکان سرمایه‌گذاری دارد؟

وی ادامه داد: کدام سرمایه گذار داخلی و خارجی را می‌توانیم برای سرمایه‌گذاری دعوت کنیم وقتی که یکی از زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری که مسائل زیست محیطی است، در اراک وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت، افزود: شورای شهر وظیفه دارد که صدا و مطالبات مردم را اعلام کند تا این صدا شنیده و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: اعتبار جذب شده شهرداری در مبحث آلایندگی، حتماً باید پیرامون کمک به کاهش مباحث آلایندگی از قبیل توسعه فضای سبز شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، هزینه شود و اصلاً پذیرفتنی نیست که این اعتبار در سرفصل‌های دیگری هزینه شود.

عین القضاتی با بیان اینکه در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری باید مبحث حکمرانی محلی و محله محوری در نظر گرفته شود، گفت: خواسته عموم شهروندان در جلسات، بازدید و دیدارها توجه به محلات و مناطق کمک برخوردار است، لذا از شهردار و اعضای شورای شهر تقاضا داریم که برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، محله محور باشد تا عدالت شهری تحقق پیدا کند و گام‌های محکمی برای توسعه شهر برداشته شود.

کد خبر 544989

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک اراک شورای اسلامی شهر اراک کلانشهر اراک محله محوری لایحه بودجه شهرداری عضو شوراي شهر اراک بودجه و اعتبارات بودجه 1401 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر