Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود عرب نژاد روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان، میزان جریمه کاروان های آزادبر را به عتبات عالیات از یک تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این قانون طی چند سال گذشته تغییر نکرده لذا امیدواریم هر چه سریعتر این قانون بروزرسانی شود و میزان جریمه ها افزایش پیدا کند.

وی انگیزه اصلی کاروان های آزادبر را مسایل مالی برشمرد و تصریح کرد: این کاروان ها با ارایه خدمات بی کیفیت دنبال کسب سود بیشتر هستند از این رو خدمات غیر استاندارد ارایه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه مردم فریب کاروان های آزادبر را نخورند، گفت: دفاتر حج و زیارت تمامی امکانات از جمله امنیت، هتل، بیمه، خدمات درمانی، همراهی روحانیون و مداحان، ماشین های جابجایی زائران، غذا و پرواز را برای سفر به عتبات و عالیات در نظر گرفته ولی کاروان های آزادبر این موارد را رعایت نمی کنند.

وی بر تنوع خدمات کاروان های وابسته به حج و زیارت تاکید کرد و افزود: خدمات کاروان های مجاز با کاروان های غیرمجاز قابل قیاس نیست از این رو مردم برای حفظ امنیت جان خود کاروان های زیرمجموعه سازمان حج و زیارت را انتخاب کنند.

ورود نمایندگان مجلس به قانون برخورد با کاروان های آزادبر

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از پیگیری و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه قانون برخورد با کاروان های آزادبر خبر داد و گفت: از طریق نمایندگان پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در زمینه سفرهای زیارتی به صراحت اعلام کردند که مردم از خدمات سازمان حج و زیارت استفاده کنند. 

وی از نامه نگاری با ادارات و هیات های مذهبی در زمینه ممنوعیت فعالیت کاروان های آزادبر خبر داد ‌و خواستار اطلاع رسانی اصحاب رسانه در این زمینه برای آگاهی بیشتر مردم شد.

رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در کاروان های آزادبر حج و زیارت

عرب نژاد یکی از نکات برجسته سفر با کاروان های سازمان حج و زیارت را رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونایی دانست و گفت: در سفرهای کاروان های مجاز قبل و بعد از سفر آزمایش کرونا از زائران گرفته و در طول سفر تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

وی افزود: متاسفانه در کاروان های آزادبر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و موضوع امنیت مردم جدی گرفته نمی شود چرا که این کاروان ها با صرفه جویی در هزینه ها دنبال کسب سود بیشتر هستند.

فعالیت ۱۱۷ دفتر زیارتی در استان کرمان 

مدیرکل حج و زیارت کرمان از فعالیت ۱۱۷ دفتر زیارتی در مجموع این استان خبر داد و گفت: در شرایط کرونایی این دفاتر فعالیت نمی کردند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده تسهیلاتی برای حمایت از دفاتر زیارتی پرداخت شد.

برقراری اولین پرواز زیارتی کشور به عراق در استان کرمان 

عرب نژاد از برقراری اولین پرواز زیارتی به عراق توسط استان کرمان خبر داد و گفت: بعد از ۲ سال از انتشار ویروس منحوس کرونا اولین پرواز زیارتی کشور به عراق در استان کرمان آغاز شد.

وی افزود: اولین پرواز کشور به عراق در ۲۶ آبان ماه سال جاری از فرودگاه کرمان انجام شد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمان از پیگیری تعداد پروازهای زیارتی استان کرمان به عراق خبر داد.

وی تعداد پروازهای هفتگی استان کرمان به کشور عراق ۲ مورد برشمرد و این پروازها را در روزهای چهارشنبه کرمان به کربلا و یکشنبه کرمان به بغداد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: پیگیر افزایش تعداد پروازهای کرمان - عراق از ۲ به سه پرواز در هفته هستیم.

عرب نژاد تعداد زائران پست خطی حج تمتع در کرمان را ۳۵ هزار نفر و تعداد زائران پست خط حج عمره را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت پیگیر سفر زائران محترم و محترمه می باشد.

وی به سفر زیارتی سوریه اشاره کرد و گفت: پیگیریم تا شاهد پرواز مستقیم کرمان به کشور سوریه باشیم. 

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کرمان از فعالیت  چهار دفتر زیارتی در منطقه جنوب این استان خبر داد و گفت: چهار دفتر در شهرستان جیرفت، یک‌ دفتر در رودبارجنوب و ‌یک‌دفتر در شهرستان کهنوج به مردم این مناطق خدمت رسانی می کنند.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت جیرفت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت جیرفت حج و زیارت استان کرمان کاروان های آزادبر سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت اولین پرواز عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند

محسن مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام دانشجویان به عمره مفرده گفت: در این مرحله از عمره مفرده ۱۷۰ نفر از دانشجویان نخبه (دانشجویان پسر) تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در قالب دو کاروان امروز به عمره مفرده اعزام می شوند.

وی ادامه داد: عملیات عمره دانشجویی در بازه محدود امسال انجام شد و فردا آخرین کاروان عمره اعزام می شود بعد از اتمام عملیات حج تمتع زائران عادی عمره اعزام می شوند که دانشجویان نیز اعزام خواهند شد.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: برنامه ریزی شده است احتمالا اعزام دانشجویان مهرماه با شروع دانشگاه ها انجام شود رایزنی ها و هماهنگی ها انجام شده که تمام طیف های دانشگاهی اعم از دانشجویان دختر و پسر اساتید و دانشجویان متاهل را دربرمی گیرد.

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز به مهر گفت: عملیات عمره دانشجویی در دوره بعدی بعد از اتمام عملیات حج تمتع انجام می شود، سهمیه، ثبت نام و اعزام دانشجویان انجام می گیرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: خداوند را بخاطر این نعمت که بعد از ۹ سال وقفه آغاز شد شاکر هستیم که بعد از وقفه طولانی این توفیق حاصل شد.

وی گفت: ستاد عمره در سال ۷۶ با یک کاروان استادی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تنها مجموعه رسمی و متولی اعزام دانشگاهیان به حج و عتبات مقدسه است و تا به امروز بیش از دو دهه در حال فعالیت است.

کد خبر 6093795

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند