Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از پیشرفت در مذاکرات امروز وین خبر داد. 

وی در این خصوص نوشت: امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. شاهد پیشرفت غیرقابل انکار هستیم. رفع تحریم‌ها به طور فعال در موقعیت‌های غیررسمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات روس در توییتی دیگر از دیدار صبح امروز خود با روسای هیأت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان خبر داد و آن را مفید و مثبت ارزیابی کرد.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی در جمع‌بندی مباحث مورد گفت‌وگو در این نشست اعلام کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین برگزار شد. در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت‌آمیز بودن دور قبلی گفت‌وگوها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفت‌وگوها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفت‌وگوها فراهم شده است.

وی افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (امروز، سه‌شنبه) گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

به گزارش فارس، هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر دیروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

در نشست دیروز تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند. در این نشست همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

در پایان نیز مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه (فردا) هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

گفتنی است، وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. البته در این میان آنگونه که حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد کارشناسان ایرانی در وین باقی ماندند تا به مذاکرات ادامه دهند. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از این نشست اعلام کرد که در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکراتی در موضوع تحریم‌ها و هسته‌ای دست یافتیم که اینها دیگر سند پیش نویس مذاکرات ۲۰ ژوئن نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در وین برگزار می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیسیون مشترک گفت وگوهای رفع تحریم گفت وگوها تحریم ها هیأت ها آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، رسانه های رژیم صهیونیستی در حالی به نقل از یک منبع سیاسی مدعی شدند که این رژیم در هر صورت به رفح حمله خواهد کرد و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد که برخی منابع روایت دیگری دارند.

رسانه صهیونیستی کان به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد: برخلاف آنچه شایعه شده اسرائیل با پایان جنگ در راستای توافق اسیران موافقت نخواهد کرد. مقامات سیاسی تصمیم به ورود به رفح و نابودی گردانهای حماس گرفته اند خواه آتش بس موقت انجام شود یا نشود.

این در حالی است که منابع آگاه از پیشرفت های حاصل شده در زمینه آتش بس خبر دادند.

همزمان خانواده اسیران صهیونیست نزد حماس قرار است که ساعت هشت و نیم عصر امروز به وقت محلی در تل آویو تظاهراتی برگزار کنند و خواستار پایان جنگ شوند.

خانواده های اسیران صهیونیست اعلام کردند که تنها راه بازگشت اسیران پایان جنگ است و کابینه باید به فکر نجات جان اسیران باشد و به فشار بن گویر و اسموتریچ تن ندهد.

همزمان هاآرتص اعلام کرد که قطر مذاکرات را به پیش می برد نه مصر.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت: نتایج مذاکرات در قاهره امروز متفاوت تر از قبل است. در بیشتر موارد توافق انجام شده و نکات زیادی نمانده است. این بار به نظر می رسد که اوضاع بهتر است اما همه چیز به اسرائیل بستگی دارد.

کد خبر 6096435

دیگر خبرها

  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد