Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم کاظمی‌پور در ارتباطی تلفنی با برنامه ایراندخت رادیو ورزش در خصوص ورزش بانوان و حمایت از ورزشکاران و برنامه‌های وزارتخانه در این خصوص خبر داد.

به گزارش برنا، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفتگویی زنده با برنامه «ایراندخت» درباره مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان اظهار داشت: امروز جلسه رسمی بدرقه تیم ملی بانوان بود برای شرکت در دومین مرحله مسابقات آسیایی در کشور هند بود که توانستیم با قولی که از انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم، این وعده را تحقق بخشیم و در حضور ملی پوشان و کادر فنی تیم فوتبال باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی‌پور از چشم‌انداز تحول در ورزش بانوان خاطرنشان کرد: ورزش بانوان کشور ما سال‌هاست چرخه حرکت آن راه افتاده است. ما این روزها به فکر این هستیم که حرکتی تندتر و در مسیر پیشرفت واقعی و آنچه در شان ورزش بانوان است را هدایت کنیم. به طور مثال شروع فعالیت رشته فوتبال در حوزه بانوان حدود ۲۶ سال است که شکل گرفته است. دوستان ما در این حوزه زحمات زیادی را از جمله مصوب کردن رشته، پوشش ورزشکاران در جوامع مختلف بین‌المللی و تصویب فعالیت رشته در داخل و خارج انجام دادند که یکی از صدها تلاشی است که در این ایام رخ داده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز ما را بر آن داشت تا درخدمت دوستان باشیم و در روزهای اخیر در تمامی اردوها و مجامع و مراسم بدرقه از رشته‌های مختلف مربوط به بانوان داشتیم، حرکت متحولانه‌ای است که ما را مجاب کرده تا نسبت به انجام وظایف خود که حمایت بیشتر است، بپردازیم. فوتسال کشورمان هم دو سال گذشته به مقام قهرمانی آسیایی رسیده است. اما اینکه اولین اتفاقات خوب برای بانوان ما در رشته‌های توپی در حال رخ دادن است، همچون اولین صعود تیم ملی فوتبال ما به مرحله دوم جام ملت‌های آسیا و خیلی از اولین‌ها و اخباری که این روزها شنیده می‌شود، در واقع نشان دهنده حرکتی رو به جلو و با رعایت تمامی موازین و اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما هم در ساختار و ضوابطی که به آن موظف هستیم حمایت هایی را خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش با اشاره به مشکلات تیم ملی فوتسال بانوان و انتخاب سرمربی این تیم گفت: در روزهای آتی نشست تخصصی‌ با حضور روسای فدراسیون فوتبال خواهیم داشت. فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌هایی که در این زمینه و علل تاخیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. قطعا حرکت بعدی ما در فدراسیون فوتبال این خواهد بود که این مشکل را در تیم فوتسال احیا کرده و به چرخه حرکتی بازگردانیم. فوتسال یکی از رشته‌هایی است که ما هم ظرفیت‌ و استعدادهای خوبی را در آن داریم و یکی از وظایف ما توسعه و پیشرفت ورزش بانوان مان در این رشته و بازگرداندن این تیم به مسیری که استحقاق آن را دارد.

وی با تاکید بر تحولات در حوزه ورزش بانوان تصریح کرد: در معاونت توسعه ورزش بانوان دو وظیفه مهم را در راستای کار خود متصور شدیم. توسعه ورزش همگانی و مطالبه تمامی زنانی که در این جامعه در حال زندگی هستند و خروجی آن ارتقاء سلامت بانوان از جمله زنان خانه دار، شاغل، روستایی، دختران دانشجو و اقشاری که فرصت انجام ورزش حرفه‌ای را ندارند. در مرحله بعدی و اهداف دوم ما ورزش قهرمانی است. حفظ وضعیت حضور رشته‌هایی که به سکوهای قهرمانی بین‌المللی رسیدند و ارتقاء رشته‌هایی که در حال حاضر فرصت حضور در مجامع بین‌المللی را ندارند.

او افزود: در هر دو موضوع ورود کرده و رشته‌هایی که آماده هستند را رصد کردیم‌. در مسابقات آسیایی هانگژو تمامی رشته‌های مربوط به بانوان وجود دارد و هیچ رشته‌ای حذف نشده است. در رشته‌هایی که در سطح آماتوری هستیم، ارتقاء و آموزش مربیان و اعضای کادر فنی از اولویت‌های ما است. که هم به دانش روز دنیا دست پیدا کرده و در اداره آن رشته‌ها یعنی بحث مربیگری و داوری، بانوان بتوانند به صورت مستقل، توانمندی‌های خود را بروز دهند. با حفظ تمام احترامی که برای کارشناسان آقا قائل هستیم، این فضا را اختصاصا بتوانند خودشان اداره کنند. این‌ها گام‌هایی است که در بحث ورزش قهرمانی در پیش داریم.

مریم کاظمی‌پور در پاسخ به این سوال که برخی از رشته‌ها امکان کسب مقام را داشته و به دلایلی مجوز رسمی برای انجام فعالیت ندارند و صدور مجوز امکان پذیر است، گفت: من معتقد هستم که ما باید از انجام هر کار غیرقانونی خود را دور نماییم. اگر رشته‌ای هست که از همه جوانب و ضوابط از جمله دانش ورزشی، روانشناسی، اجرا و حفظ ظرفیت‌های صیانتی بانوان موردی را نداشته باشد، از روسای فدراسیون‌ها درخواست کردیم که دفاعیات خود را در جلسات تخصصی ارائه دهند. این جلسات را در صحن تصمیم گیری وزارتخانه مطرح کرده و برای این رشته‌ها به صورت رسمی در خصوص کسب پارامترهای مختلف و فعالیت زنان در رشته‌های ورزشی می‌توانیم مجوز لازم را صادر کنیم. بسیاری از رشته‌ها به صورت غیرقانونی و زیرزمینی در حال فعالیت هستند و آسیب‌های جسمی و اجتماعی را به بدنه جامعه وارد می‌کنند. به جد در تلاش هستیم که این موضوعات را پیگیری کنیم چرا که مهمترین اصل، حفظ سلامت روحی و جسمی بانوان کشور است.

کاظمی‌پور در پایان از برنامه وزارت ورزش درخصوص تعداد مدیران ورزشی بانوان هم در هیات‌ها و استان‌ها گفت: یکی از برنامه‌های مشترکی که وزیر ورزش هم نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته و از من حمایت کردند این است که ما در انتخاب مسئولین ورزشی که به عنوان بازوان اجرایی ما چه در فدراسیون‌ها و چه در هیات‌های استانی مشغول به خدمت هستند، یک سیر معقولانه را پیش رو قرار دهیم. تاکنون که من در این وزارتخانه بودم حدود ۶ یا ۷ مورد از بانوان در فدراسیون‌ها به عنوان معاون یا سمت‌های دیگر داشتیم، سلایق شخصی در این امر دخالتی نداشته بلکه بحث توانمدی و شایستگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی و آکادمیک افراد و تاییدیه‌هایی که در سایر مراجع وزارتخانه باید انجام شود یکی از مسیرهایی است که در حال سیر کردن آن هستیم تا در انتخاب‌های خود کمتر دچار اشتباه شویم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون وزارت ورزش و جوانان تیم ملی فوتبال تیم ملی زنان ریاست جمهوری فوتبال پوشش فوتسال آسیا نظام جمهوری اسلامی وزارت ورزش مشکلات فدراسیون فوتبال توسعه و پیشرفت جامعه سلامت دانشجو وزارتخانه مریم کاظمی پور رشته هایی ورزش بانوان توسعه ورزش رشته ها کاظمی پور تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد