Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: «تبریز برای همه» شعاری است که می‌خواهیم برای سال آینده در نظر بگیریم تا فراگیر شود.

فریدون بابایی اقدم روز سه‌شنبه، ۷ دی‌ماه، در جلسه‌ی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز اظهار کرد: طرح پیشنهادی سخنگوی شورای شهر در خصوص تسـهیل در دسترسـی جانبازان، افـراد دارای معلولیـت وکم توان بـه خدمـات و امکانات اجتماعـی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگـی و رفاهی در شهر و مناسب‌سـازی محیط شهری برای جانبازان و شهروندان دارای معلولیت که اخیرا در صحن مطرح شد، طرحی جامع و کامل بود که باید در این راستا پیش از این اقداماتی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید است در سال آینده در راستای مناسب‌سازی فضای شهری برای افراد کم‌توان جسمی اقدامات موثری انجام داده شود.

بابایی اقدم گفت: سعی‌ می‌کنیم شیوه‌نامه‌ای را در راستای حمایت از معلولین نهایی و از برخوردهای جزیره‌ای جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط به ویژه شهرداری باید برای رفع نقاط حادثه‌خیر اقداماتی را عملیاتی کنند تا موانع موجود در سطح شهر برای افراد کم‌توان جسمی و معولین کاهش یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از ساماندهی دستفروشان در محله‌ی میارمیار، گفت: اتخاذ  تصمیمات غیرحرفه‌ای، تبعاتی جبران‌ناپذیر در پی خواهد داشت.

بیش از ۳۵ هزار نفر معلول، کم توان حرکتی و حانباز در تبریز وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: بیش از ۳۵ هزار نفر در تبریز دارای معلولیت، کم‌توان حرکتی و جانباز وجود دارد و ضروری است مناسب‌سازی و بهسازی فضای شهری برای این افراد انجام شود.

یاسین بجانی ادامه داد: چاله‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها از جمله اولویت‌دارترین مشکلات است که باید در این زمینه اقداماتی ترتیب دهیم تا افراد کم‌توان حرکتی با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: هر سال ردیفی در بودجه ردیفی برای حمایت از افراد داری معلولیت در نظر گرفته  می‌شود اما متاسفانه هیچ  اقدامی در این راستا انجام نمی‌شود

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در تشریح طرح تسـهیل در دسترسـی جانبازان، افـراد دارای معلولیـت وکم توان بـه خدمـات و امکانات اجتماعـی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگـی و رفاهی در شهر و مناسب‌سـازی محیط شهری برای جانبازان و شهروندان دارای معلولیت، افزود: تاکنون من و بسیاری از این افراد پیگیر موضوع بوده‌ایم و در همین راستا از اداره‌ی بهزیستی خواستار آمار و پراکندگی جامعه معلولین هستیم تا مشخص شود این افراد بیشتر در کدام مناطق شهر سکونت دارند.

بجانی اضافه کرد: از شهرداری نیز می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به موضوع مناسب‌سازی فضای شهری به ویژه پل‌ها و تجدیدنظر در افزایش مبلمان شهری داشته باشد.

لزوم انجام کار تلفیقی به همراه کارشناسان کمیسیون فرهنگی  و اجتماعی شورای شهر

روح اله رشیدی دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در سخنانی گفت: پیشنهاد من این است کمیته‌ی کارشناسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با کارشناسان، کاری تلفیقی انجام داده و باهمفکری موضوع را پیش ببرند.

بودجه کافی برای طرح حمایت از معلولین در نظر گرفته خواهد شد

دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: برای ایجاد پایلوت در خصوص برخی از طرح‌های مربوط به افراد کم‌توان نیازمند زمان بیشتری هستیم و اکنون برای اینکه بتوانیم گامی در راستای حمایت از این قشر برداریم باید در متن بودجه  اقداماتی را عملیاتی کنیم.

علیرضا نوای باغبان ادامه‌ داد: ما بودجه‌ی کافی برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت ولی جذب آن نیازمند تحقیق و پیگیری بوده که باید در این رابطه کارشناسی‌های دقیق و صحیح صورت گیرد.

دغدغه اصلی اعضای شورای شهر حمایت از معلولان است

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، حکیمه غفوری دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر  حمایت از معلولان بوده که امید است با تصویب طرح حمایتی شاهد بهسازی معابر برای استفاده این افراد باشیم.

انتهای پیام