Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور درباره موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی و مشکلات ایجاد شده در این خصوص، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶، نامه‌ای را دانشگاه آزاد ابلاغ کرد مبنی بر اینکه تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای فرزندان خاص هیأت علمی انجام شود و تنها شرط آن هم کسب معدل ۱۵ در دو ترم متوالی در دانشگاه مقصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیده‌بان شفافیت و عدالت در آن زمان به محض اینکه از این ابلاغیه مطلع شد، از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس پیگیری کرد و سال ۱۳۹۸ مرکز پژوهش‌های مجلس به رئیس کمیسیون آموزش موضوع تخلف در نقل و انتقال فرزندان برخی اعضای هیأت علمی را گزارش کرد. رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز این موضوع را در کمیسیون آموزش مجلس با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت مطرح کرد که این معاونت بعد از اطلاع از غیرقانونی بودن این مصوبه، بخشنامه سال ۹۶ دانشگاه آزاد را لغو کرد.

امرایی اضافه کرد: در پی این اتفاق، یکی از خانواده‌های اعضای هیأت علمی که از این راه به رشته پزشکی رفته بود، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که شعبه ۴۵ دیوان، دستور توقف موقت لغو بخشنامه را که وزارت بهداشت اعلام کرده بود را صادر کرد و دوباره بخشنامه سال ۹۶ دانشگاه آزاد حاکم شد.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور تصریح کرد: احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان عدالت اداری به دستور موقت دیوان اعتراض کرد و با اشاره به تخلفاتی که رخ داده، خواهان لغو دستور توقف دیوان شد و اعلام کرد «دیده‌بان شفافیت و عدالت، به بازگرداندن آن ۱۳۴ نفر که صندلی داوطلبان مستعدتر را غصب کردند، به رشته خودشان پافشاری دارد» و همچنین در همان زمان نامه‌ای به آقای ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد ارسال کرد.

وی افزود: در ادامه پیگیری‌های کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت، جلسه شورای سنجش و پذیرش تشکیل شد و مصوب شد که دانشگاه آزاد موظف است که تغییر رشته و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی بر اساس مصوبه هیأت رئیسه آن دانشگاه در سال ۹۶ به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی که فاقد شرایط و ضوابط دستورالعمل اجرایی جلسه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی بودند را لغو کند.

امرایی تصریح کرد: در آن جلسه شورای سنجش و پذیرش مطرح شد که اگر افرادی در سنوات قبل و بعد وجود دارند که تغییر رشته آن‌ها بر خلاف شرایط، ضوابط و دستورالعمل‌های فوق انجام شده، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه آزاد لغو شود و وضعیت تمامی افراد فاقد شرایط و ضوابط تغییر رشته، طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی به همراه مدارک و مستندات لغو تغییر رشته حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۸ به دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارسال کنند. بر این اساس عنوان شد که آن افراد به رشته قبل برگردند و یا از دانشگاه بروند؛ در بهمن ۹۸ این مصوبه از سوی دانشگاه آزاد به دانشجویان ابلاغ شد و اجرا شد، اما دانشجویان به این مصوبه اعتراض کرده و شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کردند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: این موارد در حالی بود که شکایت اول دانشجویان در دیوان عدالت اداری در دست بررسی بود؛ در نهایت حکم هیأت تخصصی دیوان در ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ صادر شد و شکایت آن‌ها رد شد و اعلام شد که مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درست است.

وی ادامه داد: وقتی بحث لغو سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی را مطرح کرده و عنوان کردیم که این سهمیه‌ها محل فساد است، به همین دلیل بود؛ زیرا درون سهمیه هیأت علمی، سهمیه ویژه‌تری هم برای برخی فرزندان هیأت علمی ایجاد کرده بودند و فردی بدون کسب حد نصاب علمی به پزشکی می‌رود و ثبت‌نام می‌شود؛ این چه نوع سهمیه‌ای است؟ اسمش را باید رانت بگذاریم!

وی با طرح این پرسش که «چرا این نوع سهمیه را به داوطلبان مناطق محروم کشور اختصاص نمی‌دهند؟»، گفت: هر سهمیه‌ای از این دست باید لغو شود و دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و در صورت عدم تمکین به رأی دیوان، اسامی ۱۳۴ نفر را اعلام می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رشته پزشکی فرزندان اعضای هیأت علمی آموزش دیده بان شفافیت و عدالت دیده بان شفافیت و عدالت کشور فرزندان اعضای هیأت علمی شورای سنجش و پذیرش دیوان عدالت اداری کمیسیون آموزش دانشگاه آزاد تغییر رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری