Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر رده‌های انتظامی و عملیاتی استان در راستای وظایفی که به‌عهده دارند در ۲ محور مقابله و پیشگیری انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به محور مقابله به‌عنوان یکی از وظایف اصلی پلیس، ادامه داد: مأموران پلیس استان در راستای برخورد با سوداگران مرگ، اعضای باندهای مافیایی و قاچاقچیان عمده که قصد داشتند مواد مخدر را از طریق کشورهای همجوار وارد ایران کنند، طی ۹ ماه نخست سال ۱۰۴ تن و ۵۸۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف کردند که برخی از این عملیات‌ها توأم با درگیری مسلحانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام بیش از ۵ هزار عملیات موفق

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پلیس استان با اشراف اطلاعاتی و با پشتیبانی یگان‌های تکاوری در حوزه وسیع سرزمینی سیستان و بلوچستان توانسته است عملیات‌های بسیار موفقی انجام دهد و ضربات بسیار سنگینی به قاچاقچیان و باندهای مافیای مواد مخدر وارد کند، به‌طوری که در این مدت ۵ هزار و ۱۲۷ عملیات انتظامی انجام شد که ۱۰۸ عملیات آن توأم با درگیری با قاچاقچیان مسلح بوده است.

سردار طاهری با بیان این‌که در این عملیات‌ها ۱۰ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به هلاکت رسیدند و ۵۷ باند مسلح مواد افیونی منهدم شد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پلیس، برخورد با سرشبکه‌ها و سرباندهای مواد مخدر است.

رشد ۱۵۱ درصدی کشف مواد مخدر صنعتی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش پلیس استان در امر مبارزه با ورود و قاچاق مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی، افزود: امروزه با توجه به سودهای بادآورده و سرشار مواد مخدر صنعتی، قاچاقچیان به این گونه مواد روی می‌آورند و در آن سوی مرزها و کشورهای همجوار قصد قاچاق مخدر صنعتی به کشور را دارند که پلیس و تکاوران انتظامی در سراسر استان فعالیت‌های آنان را لحظه به لحظه رصد و با آنان مقابله به مثل می‌کنند که خوشبختانه با عملیات‌های مقتدرانه در مدت ۹ ماه سال جاری ضمن تشدید برخورد، با رشد ۱۵۱ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و دستگیری‌ها روبه‌رو بودیم که نشان از جدیت و برخورد شدید انتظامی استان با قاچاقچیان مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی دارد.

بیش از ۴ هزار مجرم در چنگال قانون

سردار طاهری با ابراز اینکه در عملیات‌ها قاچاقچیان با برخورد ضربتی و محکم انتظامی استان روبه‌رو شدند، خاطرنشان کرد: در این راستا ۶۷ قبضه سلاح سبک و نیمه‌سنگین و تعداد ۳ هزار و ۵۸۲ عدد فشنگ، ۱۷۰ تیغه خشاب و ۹ عدد فرستنده بی‌سیم از باندهای قاچاق مواد مخدر کشف شد، در این عملیات‌ها ۶۱۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که برای حمل و جابه‌جایی مواد مخدر از آن استفاده شده بود، در سراسر استان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: دیگر مأموریت‌های پلیس برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر است که با هماهنگی و حمایت دستگاه قضائی در مدت یادشده سه هزار و ۱۰ مرحله طرح مقابله‌ای ۵ گانه با محوریت تشدید برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادین متجاهر و مقابله هدفمند با قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر در سراسر استان به اجرا درآمد و ۴ هزار و ۴۸۰ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۶۵۰ نفر مربوط به خرده‌فروشان و تعداد یک‌هزار و ۸۹۷ نفر مربوط به جمع‌آوری معتادین و معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد است، در این راستا تعداد ۲۶۵ باب از اماکن و محل‌هایی که اقدام به خرده‌فروشی مواد مخدر می‌کردند و همچنین تعداد ۱۸ باب از اماکن و منازل پلمب شدند.

مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در ریشه‌کنی مواد مخدر

سردار طاهری تأکید کرد: وقتی مشاهده می‌شود که ریشه بسیاری از جرایم در زمینه اعتیاد و مواد مخدر است، می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند و ورود کنند و وظایف و تکالیف خود را انجام دهند، چراکه پلیس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی به‌تنهایی نمی‌توانند با این موضوع برخورد کنند بلکه همه دستگاه‌های متولی باید تکالیفی را که به‌عهده‌شان گذاشته‌اند، انجام دهند تا بتوان با معضل اعتیاد و مواد مخدر مقابله کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی جوانان ما را هدف قرار داده‌اند و هدفشان این است که این مواد صنعتی و مخدر را وارد کشور کنند که می‌طلبد همه افراد از خانواده گرفته تا جامعه و سازمان‌ها دست به دست هم دهند تا بتوانیم در زمینه مقابله و پیشگیری اقدام‌هایی انجام دهیم تا معضل مواد مخدر و اعتیاد ریشه‌کن شود.

کد خبر 5386618

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مواد مخدر احمد طاهری ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام سانحه تصادف زلزله سیستان و بلوچستان مواد مخدر صنعتی عملیات ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران با اشاره به انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری از مسدود کردن ۳۵ میلیارد ریال وجوه حاصل از برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید، عصر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه پلیس فتای استان از پلیس‌های دارای رتبه در حوزه کشف جرایم سایبری بین استان‌های کشور است، اظهار کرد: پلیس فتای مازندران در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم شده است که جا دارد از تلاش‌های و زحمات فرمانده انتظامی و رئیس پلیس فتای استان قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه به دلیل ضریب بالای نفوذ اینترنت در این استان و دریافت خدمات بالای سایبری شهروندان، طبیعتاً مجرمان اینترنتی در این حوزه فعالیت بیشتری دارند، افزود: پلیس فتای مازندران با جرایم مختلفی در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها مواجه است.

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران با اشاره بر کلاهبرداری اینترنتی بر بازارهای آنلاین، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، مزاحمت‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات افراد و قمار و شرط بندی اینترنتی را از اولویت‌های جرایم سایبری در مازندران عنوان و مطرح کرد: ۲۰ باند در حوزه‌های مختلف جرایم سایبری در مازندران منهدم شد که ۳۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که از سوی مجرمان سایبری به صورت غیرمجاز برداشت شده بود با اقدام به موقع مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای مازندران مسدود شد.

مجید با اشاره به اینکه در حوزه طرح نور اقدامات قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم، گفت: تقریباً ۹ هزار و ۸۳۵ تار نما و صفحه را که دارای تأثیر منفی در حوزه امنیت اخلاقی مردم بوده و در انتشار تصاویر نامربوط و محتواهای غیرمتعارف فعالیت داشته، رصد و مورد پایش قرار دادیم.

وی ادامه داد: با تمرکز عملیاتی روی سه هزار و ۸۴۲ مورد و انطباق آن با جرم انگاری بالغ بر ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی با استفاده از کاربران هوشمندی که در این حوزه داشته ایم و اعلام به فتای مراکز استان اقدام شد.

رئیس پلیس فتای فراجا مازندران همچنین از برخورد قضائی و عملیاتی با یک‌هزار مورد از این صفحات و تارنماها و حذف محتواها خبر داد و خاطرنشان گرد: در این حوزه با همکاری شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 750868

دیگر خبرها

  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم