Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست ویدئو کنفرانسی شورای عالی قوه قضائیه گفت: باید در ارزیابی و مقایسه‌ها به مواردی از جمله نیروی انسانی توجه شود.

وی گفت: در شاخصه‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها باید یک بازنگری جدی به عمل بیاید و نه اینکه ارزیابی‌های موجود لازم نیست، لازم است، اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حمیدی گفت: نوع پرونده‌ها نیز در استان‌ها و رسیدگی متفاوت است و نوع پرونده‌ها ایجاب می کند که شاخص خراسان جنوبی بین شاخص استان‌ها مقداری پایین بیاید که آن نیز رسیدگی کردن به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نحوه رسیدگی به پرونده های مواد مخدر با سایر پرونده‌ها متفاوت است؛ باید عمیق بررسی و تمام جنبه‌های قضایی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: ورود زندانیان جرائم مواد مخدر به زندان‌های خراسان جنوبی زیاد است و ۸۱ درصد از زندانیان استان ما زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و فقط ۱۹ درصد زندانیان مربوط به جرائم دیگر است.

حجت الاسلام حمیدی بار دیگر با تاکید بر بازنگری در شاخص ها، گفت: این قطعا شاخص عملکرد ما را در مدیریت زندانی پایین می‌آورد و در مرخصی دادن به زندانی‌ها یا سایر مسائل ما را تحت تاثیر خودش قرار میدهد.

وی به مقایسه میزان کشفیات مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با پارسال پرداخت و گفت: در سال گذشته طی ۹ ماه ۵۹ تن مواد مخدر در استان کشف شد که امسال در این مدت به ۶۰ تن رسیده است.

حجت الاسلام حمیدی از رشد ۴۵ درصدی افراد دستگیر شده به جرم مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال نسبت به پارسال داد و گفت: همچنین در این مدت شاهد رشد ۲۸ درصدی تشکیل پرونده‌های مربوط به مواد مخدر در استان نسبت به سال قبل بودیم.

وی گفت: طی ۹ماه امسال ۱۴۳۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شده و  پرونده‌هایی که در حال حاضر در بحث اجرای احکام داریم نیز نسبت به پارسال ۲۸ درصد رشد دارد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه موادمخدر سازمان زندان ها خراسان جنوبی حجت الاسلام مواد مخدر پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه‌های استان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین ماه امسال موفق به دستگیری ۲۹۷ خرده فروش مواد مخدر شدند.

او با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، افزود: در این مدت با تلاش همکارانم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بیش از ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان از این افرادکشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون شاهد افزایش ۳۸ درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت:. شهروندان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران