Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آنطور که دولت و به خصوص معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داده بود، باید یارانه جدید در این روزها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما آنطور که مشخص است، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

محسن رضایی در آذر ماه اعلام کرده بود که در دی ماه یارانه‌ها دو برابر می‌شود. به گفته او قرار بود یارانه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان شود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده شود و بخشی به صورت نقدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعطای بن کارت در روزهای اخیر کنار گذاشته شد.

در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شد که دولت پرداخت یارانه به صورت بن خرید کالا را کنار گذاشته و تصمیم دارد کل یارانه را به صورت نقدی پرداخت کند. همچنین تاکید بر این بود که یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در پایان این هفته پرداخت می‌شود.

یعنی یک خانواری که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارد، در مجموع یارانه حدید و معیشتی بنزین ۶۸۰ هزار تومان واریزی در پایان این هفته دارند، کسانی هم که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند در کل ۵۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اما آنطور که مشخص است، واریز یارانه جدید در پایان هفته جاری منتفی است. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها «بیست و ششمین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی ماه واریز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده که به مانند دوره های پیشین، به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی واریز می‌شود.

بنابراین روال پرداخت یارانه‌ها در این هفته تغییری نمی‌کند و مردم همان مبالغ قبلی که طی دو سال اخیر واریز شده، را دریافت می‌کنند و خبری از یارانه جدید در این هفته نیست.

دولت سیزدهم کمنر از پنج ماه است که روی کار آمده اما بارها وعده پرداخت یارانه جدید یا کمک‌های حمایتی را داده که به آن عمل نکرده است. از پرداخت کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، یارانه ۱۱۰ هزار تومان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا خبر خوش محسن رضایی؛ هیچ کدام عملی نشده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یارانه نقدی دولت رئیسی پرداخت یارانه یارانه جدید هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است