Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@10:31:44 GMT

تفاوت سامسونگ و شیائومی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۳۰۷

برند سامسونگ و شیائومی، دو تولید کننده‌ی بزرگ تلفن همراه در جهان هستند که هر ساله مدل‌های زیادی از اسمارت‌فون‌های مختلف را عرضه می‌کنند. شیائومی در پنج سال گذشته، هدف خود را رسیدن به رتبه‌ی یک فروش گوشی‌های هوشمند در جهان و پشت سر گذاشتن شرکت سامسونگ قرار داده و موفق شده رتبه‌ی دوم فروش تلفن‌های هوشمند جهان یعنی پس از شرکت بزرگ سامسونگ را از آن خود کند که این موضوع  می‌تواند نقطه عطفی برای دستیابی به هدف خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استراتژی شیائومی برای رقابت با سامسونگ، استفاده از مشخصات فنی بالاتر با قیمتی کمتر است. به همین دلیل شاید به نظر برسد قیمت گوشی شیائومی مناسب‌تر از برند‌ سامسونگ می‌باشد.

در ادامه به بررسی یک سری از مشخصات فنی که دو شرکت برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرند می‌پردازیم.

طراحی ظاهری گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

طراحی ظاهری یکی از نکات مهمی است که در نگاه اول شما را برای خرید گوشی جذب می‌کند. سامسونگ، در گوشی‌های میان رده و اقتصادی خود بیشتر از پلاستیک فشرده استفاده می‌کند اما این به این معنا نیست که بدنه این گوشی‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشد. حتی استفاده از پلاستیک فشرده باعث سبک‌تر شدن نسبی تلفن همراه می‌شود. اسمارت‌فون های سامسونگ اغلب بهتر در دست قرار می‌گیرند و طراحی عالی دارند. خصوصا در سری‌های جدید که سامسونگ به طراحی گوشی‌های خود بیشتر اهمیت می‌دهد و سعی بر تنوع ظاهری مدل‌های مختلف دارد، می‌تواند امتیاز خوبی از بخش طراحی ظاهری کسب کند.

برای طراحی ظاهری گوشی‌های شیائومی، می‌توان گفت از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند و بیشتر فریم آلومینیومی در تلفن‌های میان رده این برند دیده می‌شود‌.

بعضی از افراد با سنسور اثر انگشت بر روی صفحه نمایش در گوشی‌های میان رده مخالف هستند، با این حال سامسونگ در اکثر موبایل‌هایی که صفحه نمایش امولد دارند از این تکنولوژی برای باز کردن قفل صفحه نمایش استفاده می‌کند که نسبت به نسل‌های گذشته خود سرعت و عملکرد آن بهتر شده است. شیائومی به این نتیجه رسیده حسگر اثر انگشت را با دکمه‌ی پاور ادغام کند و کمتر شاهد باز شدن قفل صفحه نمایش از طریق حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر اسمارت‌فون‌های این شرکت هستیم‌.

در جعبه بیشتر گوشی ‌های سامسونگ  کنار وسایل جانبی قرار گرفته شده، اکثرا یک هندزفری مشاهده می‌شود اما شیائومی هندزفری را از جعبه‌های تلفن همراه خود حذف کرده است. 

به طور کلی درباره‌ی طراحی ظاهری این دو برند می‌توان گفت هر دو از طراحی‌های به روز استفاده می‌کنند و مطابق با هر سلیقه‌ای گوشی طراحی کرده‌اند‌.

 

سخت افزار استفاده شده در گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

سخت افزار مهم‌ترین بخش در انتخاب و خرید گوشی هوشمند می‌‌باشد. گوشی که سخت افزار مناسب داشته باشد، تا چند سال می‌تواند به راحتی از پس انجام کارها بدون کندی برآید. شیائومی برای سخت افزار گوشی‌های خود ارزش ویژه‌ای قائل است و همانطور که قول داده بود تلفن‌هایی با سخت افزار قوی و قیمتی مناسب را عرضه می‌کند. ممکن است در مشخصات فنی گوشی با کلمه اسنپدراگون مواجه شده باشید و بخواهید بدانید اسنپ دراگون چیست؟ این برند در بخش سخت افزار خود از تراشه‌های شرکت کوالکام که اسنپدراگون نام دارند و یکی از بهترین و پایدارترین چیپست‌ها می‌باشند، استفاده می‌کند.

شرکت سامسونگ تراشه‌ی مخصوص خود یعنی اگزینوس را دارد اما در تلفن‌‌های هوشمند خود از تراشه‌های دیگر هم مانند اسنپدراگون و مدیاتک استفاده می‌کند‌.‌

هر دو این شرکت‌ها گوشی قدرتمند در محدوده قیمتی متفاوت دارند که می‌توانید با توجه به نیاز کاربری و امکاناتی که از یک گوشی هوشمند می‌خواهید از میان آن‌ها تلفن هوشمند خود را انتخاب کنید.

 

صفحه نمایش گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

صفحه نمایش بخشی است که سامسونگ همیشه در آن خوب عمل می‌کند‌. کیفیت فوق العاده نمایشگر‌های سوپر امولد سامسونگ معروف می‌باشد و این غول کره‌ای در اکثر اسمارت‌فون‌های خود از صفحه نمایش سوپر امولد استفاده می‌کند.

شیائومی هم در برخی از تلفن‌های خود از صفحه نمایش امولد استفاده می‌کند اما بیشتر صفحه نمایش IPS LCD در گوشی‌های خود به کار می‌برد که کیفیت آن، کاملا مناسب است و می‌تواند شما را راضی کند‌‌ اما باید گفت تکنولوژی IPS به نسبت امولد کمی قدیمی‌تر است‌. 

این نکته مهم است که استفاده از تکنولوژی یکسان به معنای کیفیت برابر نیست. صفحه نمایش AMOLED و IPS LCD هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب هر یک به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد.

 

نرم افزار گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

انتخاب رابط کاربری کاملا بستگی به سلیقه‌ی فرد دارد که با کدام راحت‌تر می‌باشد‌. گوشی‌های شیائومی دارای رابط کاربری MIUI می‌باشند که در واقع شبیه به محیط کاربری آیفون طراحی شده‌اند. رابط کاربری سامسونگ One UI نام دارد که کار کردن با آن راحت است‌. رابط کاربری این دو شرکت سرویس‌های خدمات گوگل و رابط کاربری مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما این نکته وجود دارد که قابلیت شخصی سازی رابط کاربری شیائومی بیشتر می‌باشد. 

در گوشی‌های سامسونگ بیشتر از شیائومی شاهد وجود درگاه حافظه هستیم و علاوه بر در نظر گرفتن حافظه داخلی و رم متفاوت برای مدل‌های خود، پشتیبانی از کارت حافظه در بیشتر مدل‌ها می‌تواند خیال کاربر را بابت کافی بودن میزان فضای ذخیره سازی اطلاعات راحت کند.

دوربین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

گوشی‌های میان رده و اقتصادی تمرکز خود را بر روی چند بخش می‌گذارند و در آن‌ها بهتر عمل می‌کنند به خاطر این علت و همچنین تنوع زیاد تلفن‌های همراه، نمی‌توان به طور قطع مانند پرچمداران گفت دوربین کدام گوشی بهتر است اما در میان مدل‌های مختلف هر دو برند می‌توانید گوشی‌های مناسب عکاسی پیدا کنید که بتوا‌نید با آن عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید.

 

باتری گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

باتری یکی از  قسمت‌های بسیار مهم هنگام خریدن گوشی است زیرا با داشتن یک باتری پر ظرفیت، می‌توان از شارژ مجدد گوشی در زمان طولانی‌تری بی‌نیاز بود.

برند شیائومی و سامسونگ هر دو در این بخش خوب عمل می‌کنند و برای گوشی‌های خود رنج باتری بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر و حتی بیشتر در نظر گرفته‌اند. میزان زمان شارژدهی گوشی به خیلی از موارد از جمله پردازنده گوشی، صفحه نمایش و ...بستگی دارد و این قضیه در هر گوشی متفاوت است و نمی‌توان گفت کدام برند بهتر عمل می‌کند اما شیائومی آداپتور‌های فست شارژ با ولتاژ بیشتری در جعبه قرار می‌دهد که این امر موجب کوتاه‌تر شدن زمان شارژ گوشی می‌شود.

 

جمع بندی

گوشی‌های شیائومی و سامسونگ هر کدام طرفداران خود را دارند. با توجه به مطالب گفته شده و تجربه‌ی استفاده‌ی اطرافیان از این دو برند، می‌توانید گوشی‌های برند شیائومی و سامسونگ را با توجه به سلیقه شخصی خود با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گوشی را برای خود خریداری کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: گوشی های شیائومی و سامسونگ اسمارت فون گوشی های خود میان رده طراحی ظاهری رابط کاربری صفحه نمایش سخت افزار مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، ردمی A ۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A ۰۵ s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A ۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X ۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸

هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)