Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:02:14 GMT

ایران خواهان توافقی کم نقص است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۸۸۸۰

ایران خواهان توافقی کم نقص است

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: احیای برجام مطلوب ایران اسلامی نیست، بلکه دستیابی به یک توافق کم نقص‌تر و قابل راستی آزمایی که حقوق ملت ایران را تأمین کند، مطلوب ایران است.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره مذاکرات هسته‌ای و دور جدید آن که در وین آغاز شده است، اظهار کرد: در دور جدید مذاکرات، شرایط متفاوتی نسبت به آخرین دور مذاکرات حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم دیپلماسی ایران و رویکرد دولت این پیام را به طرف مقابل داده که قرار نیست به هر قیمتی توافق حاصل شود و توافقی که تضمین، راستی آزمایی و فایده برای کشور نداشته باشد، بهتر است که انجام نشود.

وی افزود: سخت‌ترین دوران فشار اقتصادی در سه سال اخیر به مردم گذشت و این ملت هزینه زیادی را بابت مقاومت خود پرداخت کرد. طرف مقابل در فشار و تحریم به حد نهایت رسیده و متوجه شده که همان برجام نصف و نیمه را هم به اشتباه خارج شده است و اکنون ملت مقاوم ایران باید در مذاکرات حق مقاومت خود را دریافت کند. به نظر می‌رسد تیم جدید مذاکره کننده با شروطی که تعیین کرده‌اند، تغییر شرایط را به طرف مقابل فهمانده باشند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان، با بیان اینکه به نظر می‌رسد حصول توافق امکان‌پذیر باشد، گفت: طرف مقابل بازی پلیس خوب و بد را همچنان ادامه می‌دهد تا ببیند طرف ایرانی برای حصول توافق چقدر اضطرار از خود نشان می‌دهد، زیرا یک‌بار این تکنیک را در دولت قبل آزموده و حصول توافق با عجله و تحمیل شرایط را مثمر ثمر یافته است‌.

شاکران تصریح کرد: ایستادگی طرف ایرانی بر مواضع به حقش و مطالبه حقوق از دست رفته ملت، برعکس تصور بسیاری، نه تنها مذاکرات را طولانی نمی‌کند، بلکه رسیدن به توافق خوب را میسرتر خواهد کرد. طرف مقابل باید بفهمد که گزینه‌های دشمنی به کار گرفته در برابر ملت ایران با وجود آسیب‌های زیاد، نتوانسته کشور را به زانو درآورد و به خواسته‌های مردم ایران احترام بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سؤال که آیا احیای برجام میسر است، گفت: به جای احیای برجام باید گفت یک توافق جدید. اشکالات فراوان برجام باعث شد که طرف مقابل با حداقل هزینه از آن خارج شود و اکنون این مشکلات را شاهد هستیم. پس احیای برجام مطلوب ایران اسلامی نیست، بلکه دستیابی به یک توافق کم نقص‌تر و قابل راستی آزمایی که حقوق ملت ایران را تأمین کند، مطلوب ایران است. اکنون به نتیجه رساندن مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی سال‌های اخیر، در دستان تیم مذاکره کننده است و باید هوشیار باشند که این سرمایه هدر نرود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات هسته اي مذاكرات وين استانی سیاسی مطلوب ایران احیای برجام طرف مقابل ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش یک سری تماس با میانجی‌گران و جناح‌های مقاومت داشته است که بر جدیت و مثبت بودن موضع جنبش قبل از دور کنونی مذاکرات صحه می‌گذارد.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، او افزود: پیش از اعزام هیات به قاهره، جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای را بین داخل و خارج از کشور انجام داده و از مواضع مثبت و منعطف وی با اهمیت تکیه بر اولویت جنبش در توقف تجاوز به فلسطینیان الهام گرفته‌ایم. این یک موقعیت اساسی و منطقی است و پایه و اساس آینده‌ای با ثبات‌تر را می‌گذارد.

هنیه با اشاره به عدم تمایل صهیونیست‌ها برای توقف جنگ و حمله به رفح، پرسید: اگر آتش‌بس اولین نتیجه آن نباشد، معنای توافق چیست؟

هنیه تاکید کرد که جهان به گروگان یک دولت افراطی تبدیل شده است که مشکلات و جنایات زیادی در غزه دارد و رئیس آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دایره درگیری توجیهات دائمی ابداع و تلاش‌های میانجی‌ها و طرف‌های مختلف را خراب کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: آمریکا که این اشغالگران را پوشش داده است، به جای در اختیار گذاشتن سلاح‌های تخریبی و کشتتر جمعی، باید جلوی آن را بگیرد.

هنیه بار دیگر تاکید کرد که جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع و بهم پیوسته است که به تجاوز پایان می‌دهد، عقب نشینی ارتش صهیونیستی را تضمین می‌کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا دست می‌یابد.

دیروز شنبه هیاتی از جنبش حماس و مقامات قطری و آمریکایی برای شرکت در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا وارد قاهره پایتخت مصر شدند در مقابل، رژیم صهیونیستی از اعزام هیات خود خودداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه و تبادل اسیران
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق