Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی اکبر نظری» روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، اظهار داشت: با کشت مضاعف درخت و گیاهان بخش قابل توجهی از مشکلات مرتبط با آلودگی ناشی از دفن زباله و نخاله این محدوده رفع خواهد شد.

وی گفت: امروزه با توسعه فضای ساخت و ساز و افزایش جمعیت شهرنشینی در مناطق مختلف، تولید زباله و پسماند به طور طبیعی افزایش یافته است و جمع آوری زباله و مدیریت پسماند یک اصل مهم در حوزه مدیریت شهری و محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری افزود: مدیریت پسماند یکی از مباحث مهم زیست محیطی است و شهرداری‌ها طبق ضوابط و قوانین مسئولیت این بخش را برعهده دارند که نادیده گرفتن و یا اهمال در آن به طور قطع جمعیت شهری را با مشکلات و مسایل عدیده‌ای مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات شهری و فضای سبز لازمه ایجاد شهر پایدار است، اظهار داشت: شهروندان نیازمند بهداشت، فضای سبز و مجموعه‌های عمومی و خدماتی هستند و یکی از الزامات تحقق اصل توسعه پایدار شهری، برقراری نظم از نظر تخصصی، زیبایی‌شناسی و محیطی در حوزه مدیریت شهری است.

وی ایجاد نظم در شهر را از نیارهای ضروری یک شهر امن، ایمن و پایدار دانست و گفت: شهر ایمن با فراهم کردن مجهزترین و بهترین امکانات شکل می‌گیرد که یکی از ملزومات مهم آن موضوع محیط زیست است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: اقدامات موثر شهرداری در حوزه رفع مشکلات زیست محیطی زمینه مناسب برای دستیابی به توسعه شهری پایدار و ایمن را فراهم کرده است.

برچسب‌ها شهرداری همدان شورای شهر شهر همدان دفع زباله مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای شهر شهر همدان شهرداری همدان شورای شهر شهر همدان دفع زباله مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج

مدیریت شهری کرج در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحاتی را ارائه داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی به شهروندان ارائه شد.

با حضور کارشناسان فضای سبز واداره املاک و باغات در محدوده اجرای پروژه پارکرود واقع در عظیمیه حاشیه بلوار شورا روشن است که عوامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و پیمانکار اجرای امور‌ عمرانی مربوط به آن سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی رسمی اقدام به قطع 20 اصله درخت کرده‌اند.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با استناد به قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز علیه سازمان‌های مذکور اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب و مجازات مرتکبان این خسارت در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

در پایان مجموعه مدیریت شهری ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی شهروندان فهیم و اهالی ‌رسانه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستدران محیط زیست که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از این مجموعه در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر و قدردانی می‌کند و اعلام می‌دارد که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها