Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصالح جوکار در نشست شورای مشورتی عمران نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: نمایندگان تخصص لازم برای ورود به تمام عرصه‌ها را ندارند و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نیاز به استفاده از تصمیمات تخصصی دارد؛ باید در حوزه‌های مختلف از نظر صاحب‌نظران استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار مجلس، کارگروه‌های مشورتی نماینده یزد در حوزه‌های مختلف تشکیل شد تصریح کرد: یکی از مباحثی که در نشست کارگروه مشورتی عمران مطرح شد، عدم بازدارنده بودن کمیسیون ماده ۱۰۰ است که مطلب به حقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کرد: ما از ظرفیت کمیسیون ماده ۱۰۰ نتوانستیم به درستی برای رعایت شدن چهارچوب‌های قانونی در جامعه استفاده کنیم.

جوکار رعایت قوانین در کشور را به صورت میانگین نزدیک به ۸۰ درصد دانست و گفت: این موضوع برای قوانین مختلف متفاوت است و برخی قوانین به صورت صد درصد و کامل رعایت می‌شود و برخی دیگر ۲۰ درصد هم رعایت نمی‌شوند که یکی از دلایل آن مربوط به نوشتن آیین‌نامه‌ها و قوانین است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی آیین‌نامه‌هایی هم که در گذشته مطرح و تصویب شده با اصل قانون مخالف است و به همین دلیل باید صاحب‌نظران در این حوزه بر اصلاحاتی که باید در قوانین انجام شود دقت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف نظرات اصلاحی و پیشنهادات خود را به نمایندگان ارائه دهند، مجلس هم می‌تواند در اصلاح و تصویب قوانین کارآمد و موثر بهتر عمل کند.

کد خبر 5387028

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدصالح جوكار مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام آلودگی هوا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری