Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه، بریتانیا، یونان، پرتغال از رکورد بی سابقه  شناسایی مبتلایان روزانه به کرونا خبر دادند. در فرانسه شمار مبتلایان روزانه از 180 هزار نفر گذشت.

در حالیکه سویه "اومیکرون" کرونا در سراسر اروپا با سرعت شیوع می‌یابد، بسیاری از کشورهای اروپایی موارد بیشتر از مبتلایان روزان را گزارش می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در روز گذشته از شناسایی حدود 180 مبتلای جدید به کرونا در یک بازه 24 ساعته خبر داد که بیشترین  میزان ابتلا پس از شروع همه‌گیری در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد قبلی شناسایی مبتلایان در این کشور به روز شنبه گذشته باز می‌گردد و حدود 104 هزار مبتلا در طول 24 ساعت شناسایی شدند.

مردم در خیابان شانزه لیزه فرانسه قدم می زنند/ عکس: AP

بریتانیا در 24 ساعت گذشته از شناسایی 129471 مبتلا به کووید 19 خبر داد. در این آمار مبتلایان ایرلند شمالی و اسکاتلند محاسبه نشده اند.

پرتغال که یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در جهان را دارد در روز سه شنبه از ابتلای شمار زیادی به کرونا خبر داد. قبرس، ایتالیا، یونان نیز شمار بسیار زیادی از مبتلایان را شناسایی و ثبت کردند.

دولت بلژیک برای مهار شیوع سریع اومیکرون دستور تعطیلی مراکز فرهنگی در کشورش را صادر کرد.

آمریکا

الجزیره نوشت: رسانه های محلی آمریکا در چند روز اخیر نیز بر افزایش شدید مبتلایان به کرونا تمرکز کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا از شناسایی ۴۴۰ هزار بیمار جدید مبتلا به کویید-۱۹ در روز دوشنبه خبر داده است.

کالیفرنیا از ابتدای شیوع کرونا از جان باختن بیش از 75500 نفر براثر کووید خبر داده است.

در موج اخیر آمریکا صف های طولانی برای تست کرونا تشکیل شده و گرفتن وقت آزمایش از بسیاری از مراکز مشکل است.

"میگدالیا دانسل" از شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا می گوید: "هیچ وقت آزادی برای تست کرونا وجود ندارد. من حتی نمی‌توانم برای تست ساده به داروخانه محل خودم بروم".

دانسل روز گذشته برای انجام تست در یک مرکز سیار توقف کرد اما به دلیل شلوغی موفق به انجام تست کرونا نشد.

"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا وعده داده دولت او در رفع کمبود امکانات انجام تست اقدام کند و از ماه آینده توزیع کیت‌های تست آسان را به 500 میلیون واحد برساند.

 

صف طولانی خودروها در محل آزمایش و تست کووید 19 در استمفورد (Stamford) آمریکا

در همین حال "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی" مدت زمان قرنطینه آمریکاییان مبتلا به کووید  ۱۹ را از ۱۰ روز به ۵ روز کاهش داده است.

کانادا

کبک کانادا نیز به برخی از کارکنان مبتلای فعال در بخش‌های ضروری و اساسی اجازه کار داده است.

مقامات بهداشتی کبک می‌گویند این اقدام برای جلوگیری از اختلال در خدمات مراقبت های بهداشتی صورت می‌گیرد.

مقامات بهداشت کبک می‌گویند: "سرایت اومیکرون در حدی است که تعداد زیادی از پرسنل باید از فضای کار خارج شوند و این موضوع برای ظرفیت شبکه درمان خطرناک است".

در 24 ساعت منتهی به روز دوشنبه بیش ز 128 نفر مبتلای جدید در کبک شناسایی شدند که بیشتر میژان مبتلایان روزانه در کانادا محسوب می‌شود.

بریتانیا

لیگ برتر انگلیس نیز اعلام کرد بازی اورتون - نیوکاسل در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

علت این تصمیم کمبود بازیکن در نیوکاسل به دلیل ابتلای برخی از بازیکنان به ویروس کرونا و مصدومیت جمع کثیری از بازیکنان دیگر گزارش شده است. تست PCR بسیاری از بازیکنان نیوکاسل مثبت برخ دیگر از آنها مصدوم بودند.

 پیش از این نیز بازی برخی از تیم های دیگر لیگ برتر انگلیس  به دلیل کرونا به تعویق افتاده است.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا

گزارش جدید «انجمن ریه آمریکا» از «کیفیت هوا» در ایالات مختلف این کشور نشان می‌دهد افزایش حجم آلاینده‌های کشنده طی ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش ۲۰۲۴ این سازمان تاکید شده است مردمِ ایالات متحده طی ۲۵ سال گذشته بیشترین تعداد روزهایی با هوای «بسیار ناسالم» و «خطرناک» را به دلیل افزایش انتشار آلودگی ناشی از ذرات معلق تجربه کردند.

همچنین در مجموع این گزارش نشان می‌دهد که ۱۳۱ میلیون نفر (۳۹ درصد) در مناطقی با سطوح ناسالم آلودگی هوا زندگی می کنند.

گزارش امسال شامل جدیدترین داده‌های کیفیت هوای تضمین‌شده از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی و به‌روزرسانی شده است تا استاندارد سالانه آلودگی ذرات جدید را که آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده (EPA) در فوریه ۲۰۲۴ نهایی کرد، منعکس کند.

«هارولد ویمر»، رئیس و مدیرعامل انجمن ریه آمریکا در این باره گفت: ما از ۲۵ سال گذشته تاکنون که این تحقیق را دست گرفتیم در زمینه پاکسازی هوا پیشرفت‌هایی داشتیم که بخش عمده ای از آن به دلیل اجرای قانون هوای پاک است با این حال، زمانی که تهیه این گزارش را شروع کردیم، تیم ما هرگز تصور هم نمی کرد که در این بازه زمانی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر همچنان هوای ناسالم تنفس می کنند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. هر روز که سطوح ناسالم ازن یا آلودگی ذرات معلق وجود دارد به این معنی است که شخصی – کودک، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو یا مادر – در تقلای نفس کشیدن است. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که همه هوای سالم تنفس می‌کنند.

همچنین این گزارش نشان داد از هر ۱۰ نفر تقریبا چهار نفر در منطقه ای زندگی می کنند که حداقل در یک معیار آلودگی هوا امتیاز منفی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انجمن ریه آمریکا، آلودگی هوا با ذرات ریز که به عنوان PM۲.۵، آلودگی ذرات یا دوده نیز شناخته می شود، می تواند کشنده باشد. این ذرات از آتش سوزی جنگل ها، اجاق های چوبی، نیروگاه های زغال سنگ، موتورهای دیزل و منابع دیگر می آیند. این ذرات میکروسکوپی می توانند حملات آسم، حملات قلبی و سکته مغزی را تحریک کرده و باعث سرطان ریه شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان