Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:05:41 GMT

وعده بهمن‌ماه برای فولادی شدن ازنا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۹۴۴۸

وعده بهمن‌ماه برای فولادی شدن ازنا

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف پروژه‌های لرستان، جلسه‌ای با حضور معاون دادستان تهران، نماینده شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مالک کارخانه فولاد ازنا، سرمایه گذار جدید مجموعه و معاون بانک صنعت و معدن و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به خریدار جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی و همچنین جدول زمانبندی راه اندازی کارخانه از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استاندار لرستان اظهار داشت: این کارخانه هم اکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از فن آوری روز برخوردار بوده و روند اجرایی کارخانه به علت مشکلات قضائی مالک آن در گذشته، متوقف مانده است.

زیویار افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده و تا ۲۰ دی ماه سال جاری قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود.

وی در ادامه بیان داشت: به منظور اثر بخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به کار این کارخانه پیگیری‌های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق روٌسای قوا صورت گرفته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت‌ها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی‌شود.

زیویار با اشاره به اینکه بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات به طور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چرا که این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند و هر چه سریع‌تر مقدمات فعال شدن و بهره برداری از آن فراهم شود.

بنا بر این گزارش، یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از ۱۹ سال فقط وعده شنیده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی‌ها ارزشمند است که بهره‌برداری از آن می‌تواند به‌طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان‌های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند از خروج سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم‌ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 5386995

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرهاد زیویار شهرستان ازنا فولاد پروژه نیمه تمام ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام آلودگی هوا سانحه تصادف کارخانه فولاد ازنا بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور به ایستگاه پایانی اش نزدیک شده و در حالی که انتظار می رود فدراسیون فوتبال توجه و اهتمام بیشتری به این مهم داشته باشد اما متاسفانه در برنامه بازی ها کم توجهی شده به طوری که بازی تیم های مدعی صعود همزمان برگزار نمی شود. طبق برنامه اعلام شده در هفته بیست و چهارم، بازی حساس و تعیین کننده تیم های شهرداری ماهشهر و ستارگان بهمن با فاصله 30 دقیقه ای بعد از بازی تیم های نیروزی زمینی و شهدا بابلسر برگزار می شود.شاید دلیل ان شرایط اب و هوایی ماهشهر است. به هرحال بهتر بود مسئولان برگزاری مسابقات برای به وجود نیامدن شائبه و برقراری عدالت ساعت تمام بازی ها را در یک زمان اعلام می کردند.

البته شنیده شده که باشگاه نیروی زمینی مراتب اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد.آن ها ها مدعی شده اند که اگر ساعت بازی در ماهشهر تغییر نمی کند حداقل زمان بازی آن ها با شهدا بابلسر با ساعت بازی شهرداری ماهشهر و ستارگان بهمن همزمان شود.

تیم های نیروی زمینی، ستارگان بهمن و شهرداری ماهشهر در سه هفته پایانی شانس صعود مستقیم به لیگ دسته اول یا حضور در پلی اف را دارند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899744

دیگر خبرها

  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها