Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰۰ عنوان برنامه ورزشی و فرهنگی گرامیداشت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود

به گزارش برنا از  خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان در نشست تبیین برنامه های گرامیداشت هفته جهانی مقاومت می باشد که از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه برگزار می شود و سه مناسبت بسیار مهم در این هفته می باشد که یکی حماسه ۹ دی ماه که سالروز میثاق امت با ولایت و به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده است و همچنین سیزدهم دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که روز جهانی مقاومت است و همچنین ۱۶ دی ماه که سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : ما از آن جایی که هفته مقاومت و بزرگداشت هفته مقاومت یکی از مهمترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان است بالغ بر ۵۰۰ رویداد ورزشی ، فرهنگی و جوانان را در سراسر استان اعم از مراکز شهرستان ها ، شهرهای بزرگ ، دهستان ها و روستاها پیش بینی کردیم که در قالب رویدادهای مختلف ورزشی ، فرهنگی و جوانان برگزار شده و با برگزار خواهد شد . 

 وی تصریح کرد: برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی در نقاط شهری و روستایی ، غرس ۳۱۳ نهال درخت از امروز تا پایان سال به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و به تعداد یاران امام زمان (عج) و همکاری اداره کل منابع طبیعی و ادارات تابعه در شهرستان ها و روستاها برگزار خواهد شد و در محل استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر آغاز خواهیم کرد . 

 عزیزی در خصوص بحث محرومیت زدایی افزود : فعال سازی ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان در قالب گروه های جهادی جوانان و اعزام آن ها به مناطق محروم و کمتر برخوردار و مرزی جزو برنانه های پیش بینی شده در برنامه های گرامیداشت هفته مقاومت می باشد ‌. 

مدیر کل ورزش و جوانان گفت :  یکی از مهمترین رویکردهای ما در هفته بزرگداشت مقاومت ، بحث تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای ورزشکار می باشد که ان شاالله به فضل الهی ، اولین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان بیرجند هم در همین ایام برگزار خواهد شد .

 وی ادامه داد : موضوع دیگر بحث ، بصیرت افزایی و تولید محتواهای متنوع ، جذاب و اثر گذار با هدف معرفی شخصیت و سیرت عملی سردار دل ها می باشد که در این حوزه هم بحث معرفی شخصیتی ایشان ، بحث پیام و برنامه های مرتبط با آن مورد نظر قرار گرفته است .

 عزیزی افزود : برگزاری وبینارهای مختلف با موضوع سلسله نشست های بصیرتی جوانان ، پیرامون تبیین شخصیت و جایگاه حاج قاسم سلیمانی هم به عنوان برنامه هایی هست که در خانه های جوانان شهرستان های استان برگزار خواهد شد . 

 حسن عزیزی تصریح کرد : بحث برگزاری مسابقات ورزشی متنوع دستگاه های اجرایی استان که از چندی پیش آغاز شده و تمامی مسابقات ورزشی در هفته جهانی مقاومت با عنوان جام سردار دل ها برگزار می شود و این موضوع بسیار مورد تاکید ما قرار گرفته است . 

 وی گفت : برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلف پیرامون تبیین وصیت نامه سردار دل ها و همچنین تبیین شخصیت ایشان با همکاری دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها برگزار می شود .

عزیزی بیان داشت : همایش محوری در مرکز خراسان جنوبی ، تحت همایش روز مقاومت و تجلیل و تکریم مادران شهدای ورزشکار را داریم که ان شالله به فضل الهی برگزار خواهد شد و همچنین بحث راه اندازی پویش های مختلف اجتماعی به نیت حاج قاسم از نذر نان گرفته تا ختم قرآن کریم و بحث اهدای خون و هدیه به روح بلند شهدای مقاومت و همچنین انجام رزمایش های همت جوانان ، کمک مومنانه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این موضوع می باشد ‌ . 

 وی افزود : حضور منسجم جامعه ورزش و جوانان در برنامه های راهپیمایی بصیرتی ۹ دی ، سالروز میثاق امت با ولایت از دیگر برنامه های پیش بینی شده در مجموعه ورزش و جوانان است .

وی با بیان تاکید در بحث ترویج مکتب و سیره عملی سردار دل ها گفت : توجه به رویکرد مردمی برنامه های گرامیداشت هفته جهانی مقاومت است که این ۵۰۰ رویداد ورزشی ، فرهنگی و جوانان در واقع توسط جامعه ورزش و جوانان برگزار می شود و اداره کل ورزش و جوانان ، صرفا موضوع راهبری برنامه ها را به دنبال خواهد داشت و موضوع را پیگیری خواهد کرد . 

 عزیزی تصریح کرد : امیدواریم بتوانیم نقش بسیار کوچکی را در معرفی مکتب حاج قاسم به نسل نوجوان و جوان و ان شاالله به عنوان الگوی عملی حاج قاسم در بین ورزشکاران ، قهرمانان و پهلوانان ایفای نقش کند و ان شاالله بتوانیم موضوع استکبار ستیزی ، بصیرت افزایی ، ولایت مداری را به عنوان ارکان اصلی یک جوان مومن ، انقلابی و متعهد را با بهره گیری از ظرفیت حاج قاسم ، ظرفیت فکری و سیره عملی آن محقق کنیم . 

 مدیر کل ورزش و جوانان ادامه داد :همچنین وبینارهایی با عنوان نقش و جایگاه حاج قاسم با جوانان با موضوع سردار سلیمانی ، مدافع آزادی ، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی هم برنامه ریزی شده که ان شاالله این وبینارها هم با محوریت خانه های جوانان برگزار خواهد شد .

وی بیان موضوع پاسداشت و بزرگداشت شعائر اسلامی با هدف تبیین نقش محوری حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش بانوی بزرگوار در بحث استکبار ستیزی و پیگیری مباحث مرتبط با جبهه مقاومت گفت : امیدوارم که با همکاری اصحاب رسانه بتوانیم زمینه ای را برای معرفی هر چه بیشتر مکتب ، مرام و سیره سردار دل ها فراهم کنیم.

وی در قالب اردوهای هویت آفرین نیز گفت :  برای دومین سال پیاپی ، اعزام اردوی هویت آفرینی جوانان که متشکل از سازمان های مردم نهاد جوانان و اعضای جوانان را به مراسم سالگرد محوری سردار دل ها در مزار شهدای کرمان در قالب ۳۰ نفر از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ دی ماه به عنوان سفیران مکتب حاج قاسم اعزام خواهند شد  .

وی همچنین افزود : ۴۰ مکان ورزشی در سطح استان اعم از سالن های ورزشی ، زمین های چمن صنوعی فوتبال ، گودهای باستانی به نام حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است و در واقع این رویکرد با هدف معرفی هر چه بیشتر ، شخصیت بزرگوار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به نوجوانان و جوانان و آحاد مردم می باشد و این کمترین کاری است که مجموعه ورزش و جوانان می تواند انجام دهد و امیدواریم با برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی ، فرهنگی و جوانان در این اماکن ورزشی بتوانیم به معنای اخص کلمه در باب مسیر شخصیت بزرگوار قدم برداریم .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ورزش و جوانان حضرت فاطمه زهرا اداره کل ورزش و جوانان پیاده روی شهری و روستایی امام زمان اداره کل منابع طبیعی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دستگاه های اجرایی استان امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی قرآن کریم جامعه اداره کل ورزش استکبار مسالمت آمیز حضرت فاطمه اصحاب رسانه زمین فوتبال باستانی هفته مقاومت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی کل ورزش و جوانان فرهنگی و جوانان برگزار خواهد شد گرامیداشت هفته برگزار می شود جهانی مقاومت هفته مقاومت سردار دل ها شهرستان ها ان شاالله برنامه ها پیش بینی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم