Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان که بعد از روی کارآمدن رئیسی، به طرز شگفت‌انگیزی در حال دفاع از اقدامات دولت رئیسی است، نوشت: هفته قبل در پی سفر علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس‌سازمان توسعه تجارت به کشور سریلانکا، موضوع بدهی 250 میلیون دلاری این کشور به ایران پس از 9 سال تعیین تکلیف شد. رئیس‌ سازمان توسعه در این سفر یادداشت تفاهمی امضا کرد که به دنبال آن مقرر شد در ازای واردات ماهانه چای بدهی سریلانکا به کشورمان تسویه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این واردات چای، مازاد واردات سنتی نیست، بلکه از این به بعد واردات جاری در بخش چای از این طریق انجام می‌شود و تا حد ممکن از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

در پی این اقدام که پول کشورمان را بدون پرداخت هزینه اضافی و دریافت سود تأخیر زنده کرد، جریانی که ظاهرا دل خوشی از بازگشت پول‌های کشورمان با روش‌های ابتکاری ندارد، دست به کار شد و به تخریب پرداخت. یکی از این افراد با حمله به استراتژی خنثی‌سازی تحریم، اینطور وانمود کرد که قرار نیست هیچ وقت تحریم‌ها از بین برود؟!

شریف نظام مافی، رئیس ‌اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، مدعی شد: «تهاتر در تاریخ بشریت، روشی مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی است... یقینا دلیلی وجود داشته که تهاتر دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد». وی این روش کار را «کوتاه مدت» توصیف کرد و گفت: این راهکار «نمی‌تواند مشکلی از بخش صنعتی و به خصوص تولید را برطرف کند.»

به نظر می‌رسد این واکنش‌ها از روی ناآگاهی نسبت به روش‌های ابتکاری برای وصول مطالباتی است که سال‌ها خاک خورده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روزنامه کیهان صادرات نفت چای سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند