Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره)  در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز حماسه نهم دی تاکید کرد: جهاد تبیین فقط منحصر به مردم و جوانان نیست بلکه مسئولین نیز موظف‌اند با قاطعیت و مواضعی دقیق، در شرایط فتنه جبهه خود را از فتنه‌گران و کشورهای خارجی جدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب: «نهم دی ماه تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است»

روز ۹ دی برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود که اثر بسزایی در حفظ و تداوم انقلاب داشت. حماسه‌آفرینان نهم دی، در این روز با در برابر جریان سرکش فتنه به قیام برخاستند و برای دفاع از عقاید و آرمان‌هایشان فریاد وحدت سر دادند. در آن روز ندای «هل من ناصر ینصرنی» بلند نشد اما مردم لبیک گویان و با غیرتی عاشورایی و عباس‌وار ثابت کردند از خیمه‌ی اسلام و این انقلاب دفاع خواهند کرد و نخواهند گذاشت کربلای دیگری اتفاق بیفتد. دنیا طلبان و مستکبران گمان می‌کردند می‌توانند تجلی حق و حقیقت و را با آتش فتنه خاموش کنند غافل از اینکه «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا». 

رسوخ ایمان، مقاومت، بصیرت و هوشیاری در روح جامعه و مردم، بار دیگر سربلندی در این آزمون الهی را برای انقلاب به ارمغان آورد تا در فضای غبارآلود فتنه، حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند.

امروزه در میدان فتنه‌ها و جنگ همه‌جانبه دشمن در فضای حقیقی و سایبری، لازم است مردم و جوانان وارد میدان «جهاد تبیین» شوند و با بازخوانی وقایع تاریخی از جمله فتنه 88 با بیانی شفاف و صریح در مسیر روشنگری و بصیرت‌افزایی گام بردارند. جهاد تبیین فقط منحصر به مردم و جوانان نیست بلکه مسئولین نیز موظف‌اند با قاطعیت و مواضعی دقیق، در شرایط فتنه جبهه خود را از فتنه‌گران و کشورهای خارجی جدا کنند. تلاش برای افزایش بصیرت همگانی و اقناع مردم در همه حال و تواصی به حق و صبر بخشی از جهاد تبیین است.

بر همین اساس روشن و شفاف سازی تمام تصمیمات دولت برای افکار عمومی کاری واجب و ضروری به شمار می‌رود. یکی از اموری که شفاف‌سازی برای آن واجب است تصمیم‌گیری در خصوص بودجه سال 1401 و ارز 4200 است. باید توجه نمود تداوم ارز ترجیحی در حالت فعلی رانت عظیم اقتصادی و بی عدالتی به همراه خواهد داشت و پای مفسدین را همچنان در نظام اقتصادی کشور باز خواهد گذاشت؛ در مقابل حذف ناگهانی ارز 4200 مانند ماجرای بنزین در آبان‌ماه 98، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به سرمایه اجتماعی مردم وارد می‌کند و تورم ناشی از آن تأمین معیشت مردم به ویژه قشر مستضعف را به مشکلی جدی مواجه خواهد کرد؛ بنابراین دولت موظف است قبل از هر اقدامی به نظرات دلسوزانه کارشناسان توجه نماید و تصمیمات خود را برای مردم شفاف و روشن نماید. هیچ تصمیم ناگهانی از سوی دولت از طرف بدنه دانشجویی و مردم پذیرفته نخواهد بود.

در آستانه سالگرد شهادت سردار رشید اسلام به عنوان عالی‌ترین نمونه مقاومت و اقتدار باید توجه نمود همواره تکیه بر مقاومت، اراده و ایستادگی نقطه عطفی در تاریخ کشور سربلند ایران به شمار می‌رود. افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی ایران نسبت به گذشته یکی از ثمرات این مقاومت انقلابی است، بنابراین یاوه‌گویانی چون اسرائیل باید بدانند تهدیدات پوچ و بی‌اساسشان نمی‌تواند کوچک‌ترین خدشه‌ای به اقدامات و اراده جمهوری اسلامی‌ وارد کند. مردم شریف ایران به برکت خون سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی مسیر مقاومت را ادامه خواهند داد و نخواهند گذاشت آسیبی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

با آغاز مذاکرات در دولت جدید و با توجه تجربه تلخ برجام، دولت سیزدهم توجه داشته باشد که تنها مذاکره‌ای پذیرفته است که در راستای رفع تحریم‌های دشمن بر علیه مردم ایران و مبتنی بر منویات رهبر انقلاب باشد. بدون شک التزام به این منویات و داشتن بصیرت، آگاهی و مقاومت در روند مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین باید به تمامی مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران نیز اهتمام جدی وجود داشته باشد. بر همین اساس هرگونه مذاکره دیگری بر سر منابع قدرت ایران اسلامی از سوی جریان دانشجویی محکوم و ناپسند خواهد بود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) ضمن گرامیداشت یوم‌الله نهم دی ماه، با شرکت در این راهپیمایی، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق می‌کنند و با حضور در میدان‌های بصیرت، فریاد مقابله با استکبار جهانی و فتنه‌های داخلی و خارجی را سر می‌دهند.

همچنین از عموم ملت شریف ایران برای حضوری شکوهمند و انقلابی در راهپیمایی نهم دی، دعوت می‌کند تا بار دیگر فریاد استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان برسانیم و نشان دهیم ملت انقلابی ایران هرگز مغلوب فتنه مستکبران نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان علامه طباطبایی دانشگاه جمهوری اسلامی ایران جهاد تبیین نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  


هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.


در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.


السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

دیگر خبرها

  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است